Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak mocy, Szarpie, Trzęsie - prośba o analizę danych z autoscannera

Szarpanie Trzęsie brak mocy P0170

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Marioshek

Marioshek
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-04-2010
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 23 lipiec 2018 - 15:52

Rok:1999 MR'00
Silnik:y22xe

 

Mam problem z omcią po resecie map i czyszczeniu przepustnicy. Proszę spec grupę o analizę danych z autoscannera w trakcie jazdy auto nie ma mocy i szarpie. Zimny silnik po nocy odpala normalnie ale po kilku sekundach zaczyna nim trząść i nierówno pracować. Wciśnięcie pedału gazu tylko pogarsza sprawę. Po ok 1min uspokaja się i można normalnie jechać. Do czasu aż osiągnie ok 80st wtedy znów brak mocy i szarpanie. Bardzo często pojawia się błąd P0170 Bogata mieszanka.

 

 

Dane do analizy:

 

1 Napiêcie Akumulatora 13.1 V
2 G³ówny PrzekaŸnik Aktywny
3 PrzekaŸnik Pompy paliwa Aktywny
4 APP Czujnik 1 2.73 V
5 APP Czujnik 2 1.35 V
6 Obliczona Pozycja Peda³u 69 %
7 TP Czujnik 1 3.03 V
8 TP Czujnik 2 1.99 V
9 Obliczone Po³o¿enie Przepustnicy 69 %
10 Po³o¿enie Przepustnicy Partial Load
11 Obroty Silnika 2115 RPM
12 Czujnik Masy Przep³ywu Powietrza 2.75 V
13 Czujnik Masy Przep³ywu Powietrza 101 kg/h
14 Temperatura P³ynu Ch³odz¹cego 1.54 V
15 Temperatura P³ynu Ch³odz¹cego 89 °C
16 Temperatury powietrza dolotowego 1.46 V
17 Temperatury powietrza dolotowego 33 °C
18 Czujnik Poziomu Paliwa 6.39 V
19 A/C Prze³¹cznik Informacji Aktywny
20 A/C Ciœnienie 2200 kPa
21 Prze³¹cznik Hamulca 1 Nieaktywny
22 Prze³¹cznik Hamulca 2 Nieaktywny
23 Prze³¹cznik Sprzêg³a Nie Zaprogramwany
24 Prêdkoœæ Pojazdu 77 km/h
25 Prze³¹cznik Tmpomatu Tip Nie Zaprogramwany
26 Tempomat Nie Zaprogramwany
27 Prêdkoœæ Pojazdu z Tempomatu Nie Zaprogramwany
28 EGR Zawór Aktywny
29 EGR Pozycja Komenda 44 %
30 EGR Pozycja sprzê¿enie zwrotne 2.23 V
31 Zawór wentylacji zbiornika paliwa 3 %
32 Kontrola Stukowa Aktywny
33 Zawór kolektora dolotowego 1 Nieaktywny
34 B1S1 O2 Czujnik Grza³ki Aktywny
35 B1S1 O2 Czujnik 20 mV
36 B1S1 Wspó³czynnik powietrze/paliwo Ubogi
37 B1S2 O2 Czujnik Grza³ki Aktywny
38 B1S2 O2 Czujnik 39 mV
39 B1S2 Wspó³czynnik powietrze/paliwo Ubogi
40 O2 Czujnik Loop Otwórz
41 B1 Short Term Fuel Trim 0 %
42 A/C PrzekaŸnik Aktywny
43 WskaŸnik Awarii Off
44 Wkrótce Serwis Pojazdu Off
45 Ja³owy Bieg Silnika 988 RPM
46 Przesuniêcie prêdkoœci biegu ja³owego Nieaktywny
47 Przyspieszenie pojazdu 0.0 m/s2
48 Zap³on Dwell Angle 2.3 ms
49 Czas Wtrysku 8.9 ms
50 Zap³on K¹t Iskry 24 °CA
51 B1 Czujnik Stukowy Sygna³ 0.9 V
52 Zap³on OpóŸnienie Stukowe Cyl.1 47 °CA
53 Zap³on OpóŸnienie StukoweCyl.2 46 °CA
54 Zap³on OpóŸnienie Stukowe Cyl.3 45 °CA
55 Zap³on OpóŸnienie Stukowe Cyl.4 46 °CA
56 Wzglêdne obci¹¿enie silnika -43 %
57 Normalna praca silnika Temp. Aktywny
58 ETC Tryb Wewnêtrzny Miêkki Nieaktywny
59 ETC Learn Counter 0
60 Zawór wentylacji zbiornika paliwa Nieaktywny
61 Partial Load Fuel Trim -50 %
62 Full Load Fuel Trim -50 %
63 Imobilajzer Funkcja Zaprogramowana Tak
64 Security Czas Oczekiwania Nieaktywny
 
 
Pomocy ! :(

Załączone pliki

  • Załączony plik  111.pdf   257,21K   1 pobrań
  • Załączony plik  222.pdf   256,54K   1 pobrań




#2 OFFLINE   arklin

arklin
  • 170 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 lipiec 2018 - 20:26

Na przepływomierzu 101kg/h to chyba za dużo?!



#3 OFFLINE   Marioshek

Marioshek
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-04-2010
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 23 lipiec 2018 - 21:57

Dodam że parametry zczytane w trakcie jazdy przy na 70% wcisnietym pedale gazu a auto wcale nie przyspieszalo... poza tym po nocy na zimnym.. trzesienie nierówna praca dławienie po wciśnięciu pedalu gazu???

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5689 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipiec 2018 - 23:48

Żeby z parametrów coś można było w ogóle wywnioskować to odczyt robisz na rozgrzanym silniku, biegu jałowym i na postoju.

I można jeszcze (a nawet powinno) zrobić odczyt na zimnym przed odpaleniem - do kontroli poprawności wskazań czujników temperatury (wiemy ile jest za oknem więc wiadomo ile mają mniej więcej pokazać na zimnym silniku przed odpaleniem.



#5 OFFLINE   Marioshek

Marioshek
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-04-2010
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 24 lipiec 2018 - 14:30

Wrzucam odczyty kolejno etapami pracy silnika.

 

Żeby z parametrów coś można było w ogóle wywnioskować to odczyt robisz na rozgrzanym silniku, biegu jałowym i na postoju.

I można jeszcze (a nawet powinno) zrobić odczyt na zimnym przed odpaleniem - do kontroli poprawności wskazań czujników temperatury (wiemy ile jest za oknem więc wiadomo ile mają mniej więcej pokazać na zimnym silniku przed odpaleniem.

 

Załączone pliki


Edytowany przez Marioshek, 24 lipiec 2018 - 14:33.


#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5689 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lipiec 2018 - 00:29

Jaka była temp otoczenia przed odpaleniem i czy przód auta był w nasłonecznionym miejscu? Coś mi tu śmierdzi czujnikiem temp powietrza dolotowego.



#7 OFFLINE   arklin

arklin
  • 170 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 lipiec 2018 - 20:49

Jaka była temp otoczenia przed odpaleniem i czy przód auta był w nasłonecznionym miejscu? Coś mi tu śmierdzi czujnikiem temp powietrza dolotowego.

Czujnik jest w przepływce, czyli  co - przepływomierz?



#8 OFFLINE   Marioshek

Marioshek
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-04-2010
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 31 lipiec 2018 - 13:34

Stal na sloncu w poludnie. Po odpaleniu pokazywal juz taka temperature jak na wyswietlaczu. Zauwazylem 2 rzeczy analizujac auto. Po czyszczeniu przesustnicy dosyc glosno syczy regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej - sterowany podcisnienien z przepustnicy. Wczesniej tego nie bylo. I druga sprawa w programie gdy zadam przepustnicy zeby otworzyla sie na 15% to obliczona pozycja przepustnicy podaje 20% i tak im wiecej tym wieksza rozbieznosc... jakies pomysly?

#9 OFFLINE   Marioshek

Marioshek
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-04-2010
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 10 sierpień 2018 - 09:45

Problem rozwiązany. Winny był przepływomierz. Wczoraj padł do końca. Po założeniu nowego auto ożyło. Nie muli nie szarpie obroty ustabilizowały sie. Nie wywala też błędu 0170 bogata mieszanka. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Zamykam





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: Szarpanie, Trzęsie, brak mocy, P0170