Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   czarny-1977

czarny-1977
  • 86 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świecie

Napisany 20 października 2008 - 21:09

Chyba też rozważę ten rezonator, ale najchętniej zostawiłbym długi dolot, tylko trzeba by przemyśleć montaż. MV6 z rezonatorem to już nie w kij dmuchał :looz:


Mysle ze nie ma tu o czym myslec :)

zamawiaj , zakladaj i :driver: a potem :bmw: :piwo: :tere-fere:
Czas to pieniadz , Pieniadz to PIWO wiec pijmy piwo bo szkoda czasu

#42 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 20 października 2008 - 22:46

ooo....troche mnie nie bylo...a temat sie rozwinał..... fakt puszka troche obudzila silnik.....od dolu szedł niesamowicie..."niesamowicie;w porownaniu z seria.... czyli do omesi c tez to mozna wstawic.....?? dziwie sie bo ostatnio byla gadka ze tylko do silnikow z B czyli z krotkim dolotem....juz chcialem moj spzredac ale w takim ukladzie przekladam do nowej budy:D

#43 OFFLINE   czarny-1977

czarny-1977
  • 86 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świecie

Napisany 21 października 2008 - 05:30

inkt nigdy nie mowil ze tylko do " B " do BFL rowniez - przeciez to jest to samo a roznica kolektora to zaden problem
Czas to pieniadz , Pieniadz to PIWO wiec pijmy piwo bo szkoda czasu

#44 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 21 października 2008 - 08:52

to fajnie....bo juz chcialem sprzedac moja puszke i rostac sie z mocnym dolem...powiedzcie tylko jak mozna najlepiej zainstalowac ten czujnik powietzra miedzy filtrem a pzrepływka...czy on musi byc w tym samym miejscu ...?? ostatnio troche rzezbiania bylo...:/ moze byc gdzies indziej ?? jakich złaczek uzywacie do polaczenia przeplywki z mantzelem i mantzela z przepustnicami??? zeby bylo profesjonalnie...pozdrawiam

#45 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2008 - 13:28

Moze to ktos przetlumaczyc ?

Rozumie, ze rezonator + wkladka do filtra ? Reszty juz nie kumam

3,0l 173 kW-235 PS / 6200 U/min. - 290 Nm / 3600 U/min.

Powerresonator
Filterkastenüberarbeitung mit K+N Einsatz
Gruppe A Edelstahlsportauspuffanlage
Powermotronik (individuelle Prüfstandabstimmung)
Umbau Komplettpreis 2987,- €

#46 OFFLINE   czarny-1977

czarny-1977
  • 86 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świecie

Napisany 21 października 2008 - 13:40

Oto zdjecie jak ja to zamontowalem Dodany obrazek
Czas to pieniadz , Pieniadz to PIWO wiec pijmy piwo bo szkoda czasu

#47 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2008 - 13:41

Rezonator
Filtr K&N
A-grupowy wydech z nierdzewki
Przeprogramowany motronik (indywidualnie strojony)

W praktyce na seryjnym wydechu i seryjnym programie, 3.0 z rezonatorem legitymuje się parametrami 225-230KM i 280-285Nm na wale oraz zdecydowanie przyjemniejszą krzywą momentu :)

Czarny :ok:

#48 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2008 - 14:15

Oto zdjecie jak ja to zamontowalem

Mozesz napisac gdzie kupiles te weze ?

W praktyce na seryjnym wydechu i seryjnym programie, 3.0 z rezonatorem legitymuje się parametrami 225-230KM i 280-285Nm na wale oraz zdecydowanie przyjemniejszą krzywą momentu


No takiej odpowiedzi oczekiwalem :wink:


Edit
czy trzeba gaz regulowac od nowa ( sekwencje ) ? bo czasy wtryskow sie nie zmienia i na moje oko nie ma co ruszac, ale lepiej zapytac.

#49 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2008 - 14:35

czy trzeba gaz regulowac od nowa ( sekwencje ) ? bo czasy wtryskow sie nie zmienia i na moje oko nie ma co ruszac, ale lepiej zapytac.

Przy pełnym obciążeniu silnik będzie dostawał więcej powietrza więc nie można tego wykluczyć. Komp benzynowy się zaadaptuje do nowych warunków, ale co do gazowego to nie wiem, być może trzeba będzie nieznacznie wzbogacić mieszankę przy wyższych obrotach.

#50 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 21 października 2008 - 17:07

wszystko fajnie pieknie...juz sobie poradzilem...tylko teraz właczaja sie wentylatory wszystkie... :censored: co musiałem zepsuc?? jakies podcisnienia?? co steruje wiatrakami??

#51 OFFLINE   czarny-1977

czarny-1977
  • 86 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świecie

Napisany 21 października 2008 - 19:25

ale tu nic do wentylatorow nie ma :twisted:
w zasadzie likwidujesz tylko multiram z zaworem podcisnieniowym tzn taka przepustnica na multiramie i kondensator podcisnienia a podcisnienie ktore wychodzi z trojnika po prawej stronie prawie za silnikiem podlaczasz do zaworu z tylu kolektora ssacego . aha i nie zapomnij zostawic tego elektrozaworu co jest przy multiramie bo komp bedzie krzyczal

a co do zlaczek tych niebieskich silikonowych to


masz tu

Pozdrawiam powodzenia w montarzu zycze lub zapraszam do mnie :) :peace:
Czas to pieniadz , Pieniadz to PIWO wiec pijmy piwo bo szkoda czasu

#52 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 21 października 2008 - 19:55

..Dokładnie.. Jeśli masz możliwość to zrób zdjecia i wstaw na forum np. do porad (i daj linka w temacie) co gdzie i gdzie, zwłaszcza z przewodami podcisnienia bo widze że to jest najwiekszy problem dla wiekszosci. Wyreczył bym Cie ale pracuje do wieczora, a omega w tym czasie wypoczywa w garazu. Zapowiada sie widzę, ze takich puszek montowanych bedzie sporo wiecej :) - zamawiać zamawiać, na pewno nikt nie bedzie rozczarowany.

Co do tych gumowych łaczników, Immo zastosował z Focusa; na allegro sa w kolorze czarnym/czerwonym/niebieskim

..Np. tu >> http://www.allegro.p...dolot_aoma.html

Lub tez w sklepach specjalistycznych - cięte z metra :)
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#53 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2008 - 20:54

Moze to ktos przetlumaczyc ?

Rozumie, ze rezonator + wkladka do filtra ? Reszty juz nie kumam

3,0l 173 kW-235 PS / 6200 U/min. - 290 Nm / 3600 U/min.

Powerresonator
Filterkastenüberarbeitung mit K+N Einsatz
Gruppe A Edelstahlsportauspuffanlage
Powermotronik (individuelle Prüfstandabstimmung)
Umbau Komplettpreis 2987,- €



wydech A grupowy
strojenie motronika




 


#54 OFFLINE   lolo1976

lolo1976

    :-)

  • 76 postów
  • Dołączył: 04-07-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 21 października 2008 - 21:09

Zaczyna mnie taka zabawka poważnie interesować, ale jeszcze mam pytanie odnośnie zużycia paliwa, o ile wzrasta?

[SIGPIC][/SIGPIC]


Dodany obrazek


SYGNATURA NIE ZGODNA Z REGULAMINEM (edt by chomiczek)

#55 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2008 - 22:05

Zaczyna mnie taka zabawka poważnie interesować, ale jeszcze mam pytanie odnośnie zużycia paliwa, o ile wzrasta?


nie zauwazylem.




 


#56 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2008 - 22:09

wszystko fajnie pieknie...juz sobie poradzilem...

Wstaw fotki jak podłączyłeś rezonator z długim kolektorem bo kilka osób będzie to przerabiać i na pewno ułatwiłbyś im prace.

Co do spalania - jeśli jeździsz z butem przyklejonym do podłogi to pewnie jakiś wzrost spalania zauważysz. W końcu te kilkanaście kucy z samego powietrza się nie bierze ;)
Przy normalnym użytkowaniu wzrost zużycia paliwa jest niemierzalny.

#57 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2008 - 22:19

wszystko fajnie pieknie...juz sobie poradzilem...

Wstaw fotki jak podłączyłeś rezonator z długim kolektorem bo kilka osób będzie to przerabiać i na pewno ułatwiłbyś im prace.

Co do spalania - jeśli jeździsz z butem przyklejonym do podłogi to pewnie jakiś wzrost spalania zauważysz. W końcu te kilkanaście kucy z samego powietrza się nie bierze ;)
Przy normalnym użytkowaniu wzrost zużycia paliwa jest niemierzalny.



po calych tych zmianach ktore zrobilem to pedal sam sie cisnie do podlogi :mrgreen: spalanie w miescie bez oszczedzania 18.5 litra LPG, przy normalniej jezdzi 16.5 lpg i jest takie samo jak przy 170 km. fakt ze wczesniej musialem ostro cisnac zeby szedl a teraz wystarczy lekko muskac gaz i juz wyrywa do przodu. jednak 4.22 daje frajde :mrgreen: :mrgreen: zastanawiam sie jeszcze nad szpera ale boje sie ze na opony nie wydole :bad: i tak po ostatniej niedzieli po slubie brata - efekt

Dodany obrazek

kopcila sie az milo :smiech:




 


#58 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 21 października 2008 - 23:03

1. co do wentylatorow to juz sie wyjasniło..... po prostu w trybie bez ECO pracuja chyba cały czas... wiec wprowadzilem Was i siebie w bład... jak eco jest właczone to wyntylatory milcza....wiec jednak nic nie zepsułem....

2. w jednym z poprzednich postow ktos chciał kupic oryginał.... za 1500 zł.... ja rozumiem ze SONY musi byc oryginalny...i NOKIA tez.....ale dajcie spokoj... :mrgreen: dla Wszystkich co nie wiedza ta cała puszka jest dosłownie pusta w srdoku...ma objetosciowo zastapic cały ten badziewiasty dolot i wsio...

3. ja musiałem dzisiaj boschem sie troche pomeczyc i skrocic te dwa krocce ktore łacza sie z przepustnicami.... w koncu dłuzszy dolot i mantzel nie chcial sie zmiescic :cool: poza tym wszystko gra...najwiekszym problemem dla mnie bylo znalezienie odpowiednich złaczek gumowych...srednica... jak zakladalem mantzela do mojej pierwszej omegi zjezdzilem chyba za 20 sklepow...pamietam ze cały dzien poswiecilem...i jakas rure od STARa w koncu dostalem :mrgreen: teraz bylo o wiele lepiej...wykorzystalem to co bylo...ale teraz widze ze na allegro chlopaki znalezli zlaczki ktore sa do tego stworzone :mrgreen:

4. bede chyba wyjatkiem i w przeciwienstwie do wielu wstawie fotki jutro....a nie tylko powiem ze wstawie i nie wstawie :peace: tylko narazie nie wyglada to zbyt ładnie bo puszk eczeka jeszcze PIASKOWANIE :mrgreen:

5. spalanie nie wzrosło....przynajmniej nie zauwazylem...za to jalowy bieg jest jakby troszke nizszy i spokojniejszy... te silniki dopiero teraz oddychaja w sposob na jaki zasluzyly...niby 15 koni to niewiele ale zmienia sie cała charakterystyka...czuc to w miescie szczegolnie....jest chyba minimalnie głosniej....jak dla mnie czuc ze silnik zyje teraz :cool:

6.zastanawiam sie jaka jest pierwotna funkcja tego mega skomplikowanego ukladu dolotowego....wyciszenie?? :?: :neutral: sam nie wiem...bo jak narazie to jego brak przynosi same korzysci...

pytajcie o co chciecie.....bo po dzisiejszym "drugim razie" juz chyba zaden rezonator mnie nie zaskoczy :grin:

#59 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 23 października 2008 - 00:37

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek


1.tak wyglada moja przerobka dolotu.... powietrze juz zasysa zimne...tak jak powinno byc...a przy wyzszych predkosciach ped powietzra sam mu pomaga....czyli doladowanie dynamiczne


2.puszka jutro bedzie piaskowana....zastanawiam sie czy nie zostawic golej stali błyszczacej i jakim lakierem czy stuknac całosc na czarno??


3.no i chyba sie pokusze o te złaczki silikonowe z allegro bo te moje wygladaja nieco prowizorycznie

#60 OFFLINE   kizior11

kizior11
  • 126 postów
  • Dołączył: 30-07-2008
  • Skąd: Raszówka

Napisany 23 października 2008 - 08:14

Chłopaki wszystko to super jest, a czy da się rade zamontować to do 2,0 16v bo nie znalazłem tego nawet na stronie mantzela .Widział to ktoś ? ciekawi mnie to, bo ja mam podciągniętą omege przez pierwszego właściciela (Niemca).Stawiam piwko za wiadomości!!!