Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dyfer 2.5 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 czerwca 2018 - 22:22

Rok:
Silnik:
Witam. Głupie może pytanie. Jak sprawdzić poziom oleju w dyfrze i jak ewentualnie to dolać. Szukałem dziś jakiejś strony kontrolnej bo akurat na kanale byłem i szczerze zwatpilem. W tylnej części są 3 Ale nie wyglądają na spustowe czy pomiarowe.
Pomocy plisssss. Czy w ogóle dolewać się olej? Mam straszne stuki przy rozgrzanym silniku podczas skrętu słyszalne i odczuwalne jakby z mostu.
Pomyślałem że może olej gdzieś poszedl 😁???



#2 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 czerwca 2018 - 08:02

A nie masz przypadkiem szpery?

#3 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 czerwca 2018 - 23:00

Szczerze mówiąc nie wiem. Na zimnym silniku nic nie czuć. Dopiero jak się rozgrzeje tzn w takie ciepłe dni to po przejechaniu jakichś 15km się objawia. Przy powołanej jeździe np włączanie się do ruchu, parkowanie podczas nawetlekko skręconych kół czuć takie jakby uderzenia z tylnych kół. Też pomyślałem czy to aby nie szpera! Jak to mogę sprawdzić? Na co patrzeć? I czy ewentualnie przy szperze to normalne zjawisko tak jakby uskok kół? Takie zdumienie?
Jutro znowu pod auto wejdę to mogę foto zrobić

#4 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 czerwca 2018 - 08:34

No właśnie podobnie się szpera zachowuje. Rozkoduj swój vin. Ew możesz wyjąć poloske i zobaczyć czy jest krzyżyk. Ew spróbuj stanąć jednym kołem na piasku a drugim na asfalcie i ruszyć z piskiem, jeśli będą dwa ślady to masz szpere, jeśli nie to masz inny problem

#5 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 czerwca 2018 - 23:17

Zrobiłem foty. Widać że na półosiach się poci. Ale gdzie jest ta choler.. śruba kontrolna ???

Załączone pliki



#6 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 czerwca 2018 - 20:20

Trzecie zdjęcie, przed półosią.



#7 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 czerwca 2018 - 21:23

O kurcze!! Faktycznie. Teraz powiekszylem i się przyjzalem. Dzieki