Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wisko Y25TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 maja 2018 - 21:33

Rok:2002
Silnik:Y25TD
Witam. Właśnie zdiagnozowalem jak mi się wydaje powód przegżewania się mojej kluseczki. Jak.wylacze zagrzane do około 95° silnik to zmoglo kręci się jeszcze dobre 20 sekund. Ile kosztuje taka wiskoza i gdzie mogę dostać w miarę tanio oczywiście? I czy pasuje z 2.5 TD?
Czy warto kupić używane bo jakoś nie mogę znaleźć nowego do tego silnika! Na allegro widziałem tylko do TD Ale tam są inne nr choć tak mi się wydaje są bardzo podobne. Pozdrawiam
Chyba że to nie wisko jest powodem przegżewania!!! Już zglupialem.
Przesledzilem parę tematów na forum i już sam niewiem. W każdym bądź razie moja omke bardzo łatwo się przegzewa. Temp na zewnątrz 25° to już co chwilę lukał na wskaźnik i do 100 dochodzi. I traci moc. Jak po takiej jeździe nie szaleńczej ok 130 140 staje pod domem jeszcze trochę na wolnych pochodzi i wyłącza silnik to chodzą wentylatory i czasami nawet że 2 razy słyszę że załącza się chyba elektryczna pompka wody.
Sprawdzałem termostat główny. W gorącej wodzie ok 95° otwiera się. Termostat z Her wymieniony na nowy.
Pomóżcie bo już tracę nadzieję!
Byłem pewien że jednak może to być wisko przyczyną Ale jak piszecie że 95° zapie dopiero to już nie wiem?
Spróbuje gi zagrażać więcej (tylko strach bo już parę razy płyn wywaliło) wyłącza silnik i zobaczę czy wisko się dalej kręci

Edytowany przez leisman, 14 maja 2018 - 08:38.




#2 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 maja 2018 - 18:56

Widziałem jak w 101 napraw na TVN turbo gościu regenerowal wiskoza od bmw 2.5 diesel wiec to ten sam silnik , koszta śmieszne ale to dość precyzyjna robota . Ja bym spróbował regeneracji

#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 maja 2018 - 22:22

Chłodnice czyściłeś kiedykolwiek (wszystkie trzy, oczywiście)? Wiskoza na 100% spina się powyżej 95 st. Pasuje od bawarki E39.

Ja kupowałem od kolegi kczech.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#4 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 maja 2018 - 23:14

Wszystkie trzy???
Masz na myśli główną nagrzewnice i coś jeszcze? Czy te 3 z przodu- klina skrzynia i główną. Ale chłodnicy nie czyscilem

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 maja 2018 - 23:21

Czy te 3 z przodu- klina skrzynia i główną

Chyba, że masz jeszcze jakieś z tyłu, albo na dachu :p


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 maja 2018 - 01:52

Nie no spoko czeladnik. Żartowniś z ciebie🤣. Tylko w sumie nie wiem co Klima i skrzynia ma do przegżewania się silnika🤔

#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 maja 2018 - 08:31

Tylko w sumie nie wiem co Klima i skrzynia ma do przegrzewania się silnika

 

Drożność radiatorów, kolego sympatyczny, tu przeważnie pies jest pogrzebany. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#8 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 maja 2018 - 01:33

Asa.. . To z zewnątrz wyczyścić!!! Myślałem że chodzi Ci o przeplukanie😁
No w sumie ma to sens. Jutro na nie lukne Ale jak kiedyś latarką poświęciłem to było coś widać. Ale posłucham powietrzem. Zobaczymy ile syfu bedzie

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 maja 2018 - 12:48

Ale jak kiedyś latarką poświęciłem to było coś widać.

Księdza trzeba było zatrudnić, lepszy efekt :D 

Ale posłucham powietrzem

Chyba translatora używasz do pisania, skup się trochę. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#10 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 maja 2018 - 16:27

Haha... chyba egzorcyste 🤣
No fakt, pisanie z komórki nie najlepiej. Poprawie sie😉