Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik kręci nie odpala 2.0 xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 maja 2018 - 14:22

Rok:1998
Silnik:xev

 

Chłopaki mam problem autko mi padło i nie odpala , kręci normalnie , iskra jest , autem jeżdżę 2 lata bez problemowo, nie dopuszczam do zapalania się rezerwy zawsze mam te 12 -20 litrów benzyny. wczoraj dojechałem autem na działkę normalnie , ale już powrót był nie mozliwy. Nie wiem czy pompke słychać bo wydaje mi się że po zapłonie jej nie słyszę , będe w aucie za 2 godziny będe próbował coś robić. Iskra jest ok wczoraj świece sprawdzałem. Martwi mnie że nie mogę nawet z lpg odpalić , mam sekwencje z możliwością odpalania awaryjnego. Bezpiecznik od pompy jest ok 20A nie spalony , wyminiłem i tak na nowy. Przekażnika pompy nie mam jak sprawdzić a nie wiem czy jest sens kupowac nowy, myślę o pompie aby kupić, ale bardzo mnie martwi że nie moge go z gazu odstrzelić. Pod maską wszystko wygląda ok , wszystkie przewody i podćisnienia na swoim miejscu. Co mogę jeszcze sprawdzić , aby być pewnym że winna jest pompa





#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2018 - 23:27

W gnieździe przekaźnika pompy mostkujesz piny 30 i 87 i pompa ma chodzić cały czas po zapłonie - jak nie będzie to zdechła albo się zawiesiła (jest stara metoda na kopa w zbiornik od dołu - może ruszyć ale nie musi).



#3 OFFLINE   szostak

szostak
  • 70 postów
  • Dołączył: 11-06-2017
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 maja 2018 - 23:33

Najprościej sprawdzić czy jest ciśnienie na listwie, masz tam taki wentyl jak do opony z przodu listwy zakręcony plastikiem. Tam sprawdź czy paliwo dochodzi.

#4 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 maja 2018 - 11:29

Nie ma ciśnienia właśnie na listwie paliwo nie dochodzi , mam kolejne zmartwienie i to ogromne ponieważ pompa paliwa jest w bagażniku pod butlą z gazem...., o tym aby to samemu zrobić to chyba mogę pomarzyć. Przekaźniki podmieniłem również to nic nie dało.



#5 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 maja 2018 - 18:53

Przybek nie masz jakiegoś zdjęcia poglądowego które to są te piny ? tam jest ich chyba z 5 czy 6 ale nie mam pojecią które to są  30 i 87

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2018 - 23:33

Jak wyciągniesz przekaźnik to go odwróć pinami do góry i przy nóżkach na przekaźniku masz cyferki...



#7 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 maja 2018 - 16:31

Ej ludzie powiedzcie mi którą pompę kupić ?

 

http://allegro.pl/po...6071338061.html

http://allegro.pl/po...06.html#thumb/1

 

niby obie są do xev 2.0



#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 maja 2018 - 17:15

Zadzwoń do MiJ (drugi link), podaj VIN i Ci dadzą odpowiednią. Ten serwis był kiedyś jednym z lepszych w Łodzi.



#9 OFFLINE   setador

setador
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lipca 2018 - 09:41

Witam!

Mam podobny problem,tylko autko jest w benzynie bez gazu. W trakcie jazdy zgasł i nie mozna go było uruchomić i tak jest do teraz. Iskra na swiecach jest,pompa paliwa działa - jest cisnienie w listwie.Komputer poza  błedem P0340 nie wykazuje nic,ale ten bład jest bez znaczenia.Włozyłem nowy aku,bo elektryk sugerował,że czujniki mogą dostawac za mały prad.UPG wykluczam,brak charakterystycznych cech na korku wlewu oleju i na bagnecie, płynu w chłodnicy też nie ubywa.Brak wycieków spod UPG,brak nieszczelnosci dolotu (lewe powietrze),okablowanie świec nowe...kończą mi się pomysły,a urlop niedaleko.Ktoś ma jakiś pomysł ? Auto omega b , silnik 2.0 16v X20XEW



#10 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2018 - 11:29

.Komputer poza błedem P0340 nie wykazuje nic,ale ten bład jest bez znaczenia.

Przepraszam, dlaczego twierdzisz że bez znaczenia ???? w xev czujnik wałka rozrządu to 99% problemów z rozruchem. W Twoim sterowniku nie powinno być żadnych błędów.

 

 

edit

 

a sprawdzałeś ustawienie rozrządu ?? nie przeskoczył Ci pasek ?


Edytowany przez Ziutek50, 19 lipca 2018 - 11:30.


#11 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lipca 2018 - 03:09

W XEVie 0340 będzie już przy 3 zębach różnicy...



#12 OFFLINE   setador

setador
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 lipca 2018 - 09:21

błąd 0340 dotyczy czujnika wałka rozrządu,czujnik nie jest w stanie unieruchomic silnika.Mozna go spokojnie wypiac i uruchomić auto,silnik przejdzie w tryb awaryjny.Za to czujnik wału korbowego moze unieruchomić silnik,.Faktycznie nie sprawdzałem ustawienia rozrządu,pasek ma dopiero 30 tysiecy przejechanych,wymieniony z całoscia rozrzadu.Nawet nie brałem tego pod uwagę,jak długo jeżdze jeszcze mi się nie zdarzyło żeby pasek przeskoczył.

Tym niemniej czuję się oswiecony,nie ma to jak chłodne spojrzenie z zewnątrz.Dzięki za podpowiedż,dam znać jak to się skończyło... :D ;)



#13 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lipca 2018 - 15:14

Z tym że CWR nie unieruchomi auta to nie masz racji. OK jak go odepniesz to ECU weźmie wartość zastępczą z pamięci i opalisz. Ale jak czujnik jest podłączony i daje sygnał sprzeczny z czujnikiem położenia wału to już nie pojedziesz - iskra będzie ale w takim momencie że nie dojdzie do zapłonu :D

Co do rozrządu w X20XEV to ponad 1/3 pasków jest już na starcie źle założona i jest różnica 1 zęba bo znachorzy ustawiają dół na szpilkę i koło pasowe a nie na znak na kole zębatym i bloku :p



#14 OFFLINE   setador

setador
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lipca 2018 - 07:45

,,OK jak go odepniesz to ECU weźmie wartość zastępczą z pamięci i opalisz" - dokładnie o to mi chodziło,użyłem po prostu skrótu myślowego.Ale to już bez znaczenia.Wczoraj otworzyłem puszkę i pierwsze co mi wyszło z ust to ,,k...."!!! Zatkało mnie - pasek rozrządu się rozsypał,pękł ,no wprost nie do wiary,30 tysi zdołał wytrzymać.Ot i wyjaśniła się przyczyna ,,nie palenia".Wiadomo co się z tym wiąże,ten silnik jest typem silnika kolizyjnego.Mechanik wstępnie krzyknął mi 2000.- Tak,że dla mnie wakacje jeszcze się nie zaczęły,a już się skończyły.

Dzięki wszystkim za poradę.Pozdrawiam! :thumbsup:



#15 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lipca 2018 - 22:00

szkoda że trafiłem



#16 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lipca 2018 - 15:39

Na pocieszenie powiem że na 16 zaworów 2 będą dobre :D

Zastanów się czy nie warto drugiego pieca poszukać. Te silniki już nie są drogie. A z remontami to różnie bywa...