Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 V6 Problem z odpaleniem silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Adamaxrs

Adamaxrs
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Jarocin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 kwiecień 2018 - 10:37

Rok:2000
Silnik: 2,5V6 + LPG

Witam. Mam taki problem.

Wczoraj rano odpalam auto i nie chce odpalić rozrusznik kręci niby chce załapać ale nie daje rady. Po godzinie podchodzę jeszcze raz i w końcu zapala ale bardzo nierówno chodzi, mocno dymi. Po kilku następnych próbach udaje się i silnik chodzi normalnie zarówno na LPG i PB. Sprawdzam błedy spinaczem wychodzi 74. Jadę na przejażdżkę i na pierwszym skrzyżowaniu auto gaśnie. Po kilku próbach odpalenia wreszcie odpala – jadę dalej. Po kilku km nagle jakby stracił moc zapala się check który po chwili gaśnie a auto jedzie normalnie. Podobne sytuacje zdarzają się jeszcze kilka razy: auto gaśnie przy dojeździe do skrzyżowań traci moc zapala się check. Sytuacja identyczna na LPG i PB. Dojeżdżam jednak do domu. Sprawdzam spinaczem i pokazuje błąd 73 i 74 czyli coś z przepływomierzem. Sytuacja identyczna na LPG i PB. I teraz się zastanawiam czy to przepływomierz czy może czujnik położenia wału. Od czego zacząć? Czy tą przepławkę się jakoś naprawia czy raczej wymienia. A może to jednak ten czujnik. Dzisiaj rano odpalił normalnie ale nie jeździłem bo przypuszczam że sytuacja się powtórzy. Jak ktoś ma jakieś sugestie to z góry dzięki. Pozdrawiam.

 

Dzisiaj odpaliłem omegę i pracowała sobie na postoju i po 5 minutach sama zgasła. Po późniejszych odpaleniach również gasła ale już znacznie szybciej. Sytuacja identyczna na Pbi LPG. Później odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i samochód nie gasł - po podpięciu z powrotem wtyczki zgasł.


Edytowany przez Adamaxrs, 15 kwiecień 2018 - 12:59.




#2 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 266 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 15 kwiecień 2018 - 22:38

Odlacz kabel od przeplywomierza, odpal i zobacz jak chodzi/jezdzi


Edytowany przez MrChrysler, 15 kwiecień 2018 - 22:38.


#3 OFFLINE   Adamaxrs

Adamaxrs
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Jarocin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 kwiecień 2018 - 06:01

Po odłączeniu kabla od przepływomierza silnik chodzi nie gaśnie - sprawdzałem na biegu jałowym, dzisiaj przejadę się i zobaczę reakcję. Pytanie: jak na odłączonym przewodzie będzie jeździł dobrze to co to oznacza??



#4 OFFLINE   szostak

szostak
  • 65 postów
  • Dołączył: 11-06-2017
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 kwiecień 2018 - 07:13

Że przepływka dokonała żywota. Ja moją uratowałem na chwilę czyszcząc ją sprayem do czyszczenia haulców, ale to działało tylko przez tydzień.

#5 OFFLINE   Adamaxrs

Adamaxrs
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Jarocin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 kwiecień 2018 - 12:50

Czyli nie będzie to raczej czujnik położenia wału?



#6 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 374 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 kwiecień 2018 - 19:54

Czyli nie będzie to raczej czujnik położenia wału?

 

Przy uszkodzonym czujniku wału korbowego byłby problem z odpalaniem, ale chyba raczej przy rozgrzanym silniku. Ja tak miałem przynajmniej.



#7 OFFLINE   Adamaxrs

Adamaxrs
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Jarocin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 kwiecień 2018 - 05:53

Napisałem w pierwszym poście że ma problemy z odpalaniem.



#8 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 374 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 kwiecień 2018 - 22:07

Ok, ale Ty masz problemy z odpalaniem również na zimnym, a z tego co pamiętam czujnik wału objawia się problemami z uruchomieniem na ciepłym silniku. Poza tym błąd czujnika wału ma inny numer. Błędy 73 i 74 jak zauważyłeś dotyczą przepływomierza. Jest na forum kilka podobnych tematów do Twojego. Widziałeś ten? http://forum.omegakl...dza-lpg-i-pb95/Tam przyczyną był przepływomierz. Fajnie by było gdybyś mógł podmienić z kimś na chwilę przepływkę na 100% sprawną. Przepływki się raczej nie naprawia, chyba że jest problem z okablowaniem, stykami, itp. Są niby spray'e do czyszczenia przepływomierzy, np. Liqui Moly Luftmassensensor Reiniger. Używałem go, ale w moim przypadku nie przyniosło to żadnych rezultatów. Mam problem z odpalaniem na zimnym, przy czym po odłączeniu przepływki jest poprawa.



#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5689 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwiecień 2018 - 17:38

Przepływka zdechła a wy szukacie przy czujniku wału...



#10 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 266 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 19 kwiecień 2018 - 11:59

Uszkodzony czujnik walu nie powinien wogole pozwolic odpalic, dotyczy sie to kazdego samochodu. Kup nowa albo uzywana i to i to bedzie dzialac.



#11 OFFLINE   Adamaxrs

Adamaxrs
  • 36 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Jarocin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 kwiecień 2018 - 07:28

Witam. Kupiłem używany przepływomierz i jak na razie wszystko jest OK. Dzięki wszystkim za udział w dyskusji. Pozdrawiam