Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Remont silnika

#remont #naprawa

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MIE_DZIAK

MIE_DZIAK
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-12-2017
  • Skąd: Syców
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lutego 2018 - 17:24

Moja omega wymaga naprawy 2.0 16v zaczęła brać olej i poszła uszczelka pod głowicą. Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział mi że naprawa wyniesie gdzieś 2500zl plus robocizna 1000zl.poniewaz powiedział że trzeba będzie silnik wyciągać i wg.pierscienie i tam parę rzeczy wyjdzie po drodze.

Liczę na waszą pomoc bo nie wiem co robić czy remontować ten silnik czy kupić drugi i go zrobić.



#2 OFFLINE   szostak

szostak
  • 70 postów
  • Dołączył: 11-06-2017
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lutego 2018 - 18:00

Wybieranie pomiędzy remontem a wymiana to temat rzeka. Zawsze taniej wyjdzie wymiana silnika, najlepiej szukać takiego w aucie i żeby ktoś ogarnięty go sprawdził, co by się na minę nie wpakować. Z drugiej strony po remoncie masz pewność, że jest w pełni sprawny i gwarancję jak weźmiesz paragon od mechanika, ale koszt dwa razy większy. Jak kochasz swoją Omę to zafunduj jej kurację w sanatorium i zrób remont, a odwdzięczy się na pewno;)

#3 OFFLINE   maniack

maniack
  • 22 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 12 lutego 2018 - 20:18

Tylko znajdź najpierw fachowca godnego Twojego auta.

#4 OFFLINE   MIE_DZIAK

MIE_DZIAK
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-12-2017
  • Skąd: Syców
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lutego 2018 - 20:20

Fachowca już mam. I raczej będzie robiony ten stary silnik. Wolę zrobić stary silnik i mieć pewność że jeszcze tym pojeżdżę.

#5 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 12 lutego 2018 - 21:46

Rób swój stary silnik. Szansa ze kupisz drugiego 2,0 16v który nie będzie brał oleju jest jak trafić w totka. Podstawa przy tym silniku to oprócz wymiany samych pierścieni to remont głowicy bo to częsta przyczyna brania oleju.



#6 OFFLINE   MIE_DZIAK

MIE_DZIAK
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-12-2017
  • Skąd: Syców
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lutego 2018 - 21:50

Już raz kupiłem silnik i sam przekładałem i też brał olej a po 3000 km walnęła uszczelka pod głowicą. I do teraz żałuję że nie remontowałem tam tego.

#7 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 marca 2018 - 10:08

a jaki jest orientacyjny koszt remontu silnika? Góra i dół bez robocizny(oczywiście poza obróbką silnika, która będzie wykonywana w zakładzie), ktoś się orientuje aktualnie? Może ktoś robił ostatnio i może na swoim przykładzie podać orientacyjny kosztorys?



#8 OFFLINE   MIE_DZIAK

MIE_DZIAK
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-12-2017
  • Skąd: Syców
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 marca 2018 - 13:22

Mój mechanik za remont całego silnika 2.0 16v powiedział mi plus minus 2500zl + możliwość że wyjdzie coś po drodze to około 3000zl i za robotę z 1000 zł.