Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Falowanie obrotów/ przerywanie / check ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 238 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 luty 2018 - 18:09

Rok:1998
Silnik:xev

 

Witam omegę mam od 1,5 roku i nigdy nie miałem z nią żadnych problemów, auto jeżdziło normalnie , spalanie też jak najbardziej w normie.Problem zaczął się od niedawna , to jest przerywanie w pewnym zakresie obrotów , a dokładnie przy przyspieszaniu najczęsciej, w zakresie 1600-2000 obrotów , lekkie szarpnięcie jest , na gazie jak i na benzynie. Na dodatek nasilił się problem z obrotami auta , obroty falują na pb i lpg , dziwną sprawa jest to że auto gdy jest zimne obroty ma normalne nic się nie dzieje , jednak np tak jak dziś wsiadając do auta jadąc na benzynie 3 km i dojechaniu do celu auto nagle gaśnie, każda próba odpalania powoduje że auto po 3 sekundach gasnie. Dopiero po odczekaniu chwili i ponownym odpalaniu nie gaśnie już a tylko falują obroty , do momentu że często się kontrolka aku zapala bo prawie gaśnie.Dziś korzystająć z pogody postanowiłem posprawdzać pod maską wężyki , wszystko wydaję się ok jest na swoim miejscu. Odłączyłem wtyczkę od silnika krokowego i tą kosteczke z boku przepustnicy , to chyba czujnik położenia przepustnicy ? , powipnałem wszystko i od tego czasu pali mi się check, odłączałem klemy od aku na 5 minut jednak nic nie pomogło , pali się check cały czas , gasiłem odpalałem auto check jest. miałem zamiar zakupić uszczelkę od krokowca i go przepłukać w denaturacie, ale nie wiem czy to w nim szukać problemu , tym bardziej teraz te checki a on tego by nie powodował raczej. Od czego zaczać ? może ktoś miał podobnie ? mimo że check się pali auto jeżdzi normalnie , przyspieszenie itp w normie tak jak bylo.





#2 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 386 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 luty 2018 - 18:29

Witaj, zaczął bym o podpięcia kompa i sprawdzenia błędów. Auto nie ma odcinki wcześniej niż powinno, przy 3-4 tys obrotów ?



#3 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 238 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 luty 2018 - 18:31

Wiesz co powiem szczerze że jeżdżę raczej spokojnie i rzadko kiedy wkręcam auto powyżej 3 tys. obrotów, ale dziś miałem moment jak L wyprzedzałem to do 3500 normalnie go wkęciłem, bez problemu żadnego.



#4 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 386 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 luty 2018 - 18:33

To sprawdź na postoju czy silnik wkręca się do końca, czy wcześniej go odcina, no i kompa trzeba podpiąć, może to znacznie ułatwić diagnozę.



#5 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 238 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 luty 2018 - 18:39

Powiedz mi kolego czy przejdzie tu nr z sczytywaniem na spinacz ? robiłem tak kiedyś ale za cholerę nie pamiętam czy to było w vectrze b czy w omedze.



#6 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 386 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 luty 2018 - 18:42

@kukiz87

Nie znam tej metody, więc Ci nie odpowiem.



#7 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 luty 2018 - 18:44

Powiedz mi kolego czy przejdzie tu nr z sczytywaniem na spinacz ? robiłem tak kiedyś ale za cholerę nie pamiętam czy to było w vectrze b czy w omedze.

Jak najbardziej, spinaczem sczytasz błędy.



#8 OFFLINE   szostak

szostak
  • 65 postów
  • Dołączył: 11-06-2017
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 luty 2018 - 19:05

Sprawdź czy z odpiętym przepływomierzem też szarpie, czy jest jakakolwiek różnica. Przy padniętym krokowym falowały by obroty jałowe, ale by przyspieszał normalnie.

#9 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 238 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 luty 2018 - 16:59

Panowie no więc tak , znów podłubałem trochę przy aucie , rozebrałem cały dolot do przepustnicy , odłączyłem czujnik położenia przepustnicy i regulator biegu jałowego , sprawdziłem wszystko dokładnie tzn podciśnienia, wszystko było na swoim miejscu jak najbardziej. Poskładałem wszystko i check zgasł , nie zapala się już , odpalałem auto ok 15 razy , przejechałem 5 km , check zgasł chyba na dobre. Natomiast reszta jest tak jak było , z tym że obroty falują może jak bym mniej ciutkę i nie zgasł mi przy tym falowaniu gdy był rozgrzany , może miał dobry dzień mój motor po prostu a może coś tam mu się ciutkę polepszyło. Co planuje na najbliższy czas ? Wymiana świec , obecnie mam ngk dwu elektrodowe , jednak świece ostatnio gdy wykręcałem wizualnie były w nie za ciekawym stanie , tzn brązowy nalot na główce na którą nachodzi fajka przewodu , nie wiem coś w po dobie jak rdza to była, natomiast każda że świec bo wykręceniu miała kolor kawy z mlekiem. Dodatkowo zamówie sobię uszczelkę regulatora biegu jałowego i mam zamiar go wyczyścić porządnie, i sprawdzimy jak będzie.



#10 OFFLINE   Topor

Topor
  • 69 postów
  • Dołączył: 02-04-2018
  • Skąd: Elbląg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwiecień 2018 - 20:53

Wyczyść przepustnice czytaj tej plasticzek co do niego wtyczkę wpinasz 2 śrubki. Benzyna ekstrakcyjna i płukanie

#11 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 238 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 październik 2018 - 11:48

Kurde jestem po wymianie świec, oraz przewodów na NGK i przerywa mi nadal , w zakresie 1600-2000 obrotów , jak złape czasem taki moment że go tak potrzymam w tych obrotach , to skacze jak zając... kiedyś check mi się zapalał , który mówił o czujniku wałka rozrządu , jednak błąd już mi się nie zapala jakiś czas.