Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5dti - rozrusznik i akumulator


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 lutego 2018 - 10:27

Rok: 2002
Silnik: Y25DT

 

Witam,

 

Prośba o szybkie info - gdzie zlokalizowany jest rozrusznik w omedze 2,5dti (może jakieś zdjęcie  :) )?

Oraz jaki akumulator powinien być w omedze 2,5dti?

 

Dziękuję za pomoc.





#2 OFFLINE   Areczek

Areczek
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-01-2018
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 lutego 2018 - 15:14

Po zdjęciu kolektora ssącego masz do niego w miarę dobre dojście.
Bo bez zdejmowania możesz go zobaczyć a nawet dotknąć ale o odkręceniu można zapomnieć bo jest zbyt ciasno.

A akumulator według mnie minimum 80A
Ja miałem u siebie 120A to można było na rozruszniku jeździć jak autem elektrycznym :)

Edytowany przez Areczek, 27 lutego 2018 - 15:23.


#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lutego 2018 - 21:21

o odkręceniu można zapomnieć bo jest zbyt ciasno.

Nie wprowadzaj w błąd. W Y25DT rozrusznik wyjmujemy od dołu, kolektora ruszać nie trzeba. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#4 OFFLINE   Areczek

Areczek
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-01-2018
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 lutego 2018 - 22:42

Ostatnio wymieniałem z moim ojcem w jego omci i robiliśmy to właśnie w taki sposób.

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lutego 2018 - 22:54

No toście narobili sobie roboty, chyba że mieliście jakiś "interes" pod kolektorem. Trochę tam "różności" jest do obsługi :p


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   Areczek

Areczek
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-01-2018
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 lutego 2018 - 23:08

Przy okazji wymieniło się świece żarowe

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2018 - 20:26

Y22DTH to nie to samo co Y25DT, co do aku ja 3 lata śmigałem na 55 Ah i jarał w -25 stopniowe mrozy :)



#8 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 kwietnia 2018 - 18:35

Panowie mi wczoraj po przejechaniu. 20km zgasilem i chcialem odpalic i nic nawet rozrusznik nie cyka popukalem w niego i zapalil dzis rano znowu to samo jak rozgrzalem przyjechałem zgasilem i juz nie moglem odpalic prad jest git, i wieczorem znowu to samo ale pukalem i nic, po odczekaniu pól godziny [chyba ostygl] proba odpalenia i tylko cykal 2 razy za 3 proba odpalil, dodam ze leci olej z pokryw i jeszcze gdzies, moze nawet po nim splywa, pytanie czy mial ktos takie objawy czy od razu wykrecac dawac do regeneracji?