Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Plywanie podczas jazdy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Woocasch27

Woocasch27
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-05-2014
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 03 lutego 2018 - 12:37

Rok:2000
Silnik:2.0

Witam wszystkich.
Ostatnio denerwuje mnie troche zachowanie mojej Omegi na drodze dlatego pytam Was co to moze byc. Podczas jazdy na wprost jak najade delikatnie na niewielka koleine auto samoczynnie robi gwaltowny ruch w lewo lub prawo, w tym czasie kierownica zostaje w tym samym polozeniu ale musze kontrowac zeby nie wjechac w kogos. Prowadzenie jest fatalne, wyglada to tak jakby byl jakis luz i po najechaniu na nierownosc cos sie przestawialo i dlatego auto zjezdza z toru jazdy.
Druga sprawa to taka, ze podczas skrecania w lewo i gdy prawe kolo najedzie np na maly kraweznik albo lekkie wzniesienie jak np na wjezdzie na gore na parkingu wielopoziomowym to czuc jak cos przeskakuje w prawym kole, jakby kolo mialo sie urwac. Dodam ze wymienialem swoznie, koncowki stabilizatorow i ustawialem zbieznosc ale nic nie pomoglo.

Jesli macie jakies pomysly to piszcie co to moze byc. Pozdrawiam



#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 lutego 2018 - 13:19

Dodam ze wymienialem swoznie, koncowki stabilizatorow i ustawialem zbieznosc ale nic nie pomoglo.

 

No to bież się za resztę: tuleje wahaczy, wspornik drążka kier. itd 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 lutego 2018 - 15:24

Problem ciekawy, sam walcze z nim od zakupu auta, ale po ostatniej naprawie jeszcze Omega nie uraczyła jazdy testowej.

 

Tak jak wyżej piszą, bierz się za resztę zawiasu, ale nie zdziw się, że jak wszystko zrobisz z przodu to problem nie zniknie, przypatrz się też tyłowi bo on jest ważny :)



#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2018 - 17:52

Tuleje przednich wahaczy na pierwszy ogień. Nie kupować wynalazków tylko lemfordera. I poprawny montaż bo dużo osób się wyłożyło na przykręcaniu wahaczy.



#5 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 lutego 2018 - 20:34

Ostatnio denerwuje mnie troche zachowanie mojej Omegi na drodze dlatego pytam Was co to moze byc. Podczas jazdy na wprost jak najade delikatnie na niewielka koleine auto samoczynnie robi gwaltowny ruch w lewo lub prawo, w tym czasie kierownica zostaje w tym samym polozeniu ale musze kontrowac zeby nie wjechac w kogos.

 

u mnie takie zachowanie znikło po zmianie opon



#6 OFFLINE   szostak

szostak
  • 70 postów
  • Dołączył: 11-06-2017
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 lutego 2018 - 14:39

Ja kompletuje sparingi i poliuretany, bo bez tego moja kluska na pewno nie będzie się prowadzić:p @Przybek na co zwrócić uwagę przy dokręcaniu wahaczy?

Edytowany przez szostak, 04 lutego 2018 - 14:40.


#7 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 lutego 2018 - 16:55

Wkladasz wahacze na auto, łapiesz śruby, opuszczasz auto i dopiero dokręcasz wahacz. Dobrze sprawdzają się najazdy albo coś podłożyć pod koła

#8 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 lutego 2018 - 18:43

Mogę z własnego doświadczenia powiedzieć, że tuleje duże wahaczy przód z poliuretanu, dają lepsze efekty prowadzenia od tych z Lemfordera.



#9 OFFLINE   szostak

szostak
  • 70 postów
  • Dołączył: 11-06-2017
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 lutego 2018 - 20:27

Wkladasz wahacze na auto, łapiesz śruby, opuszczasz auto i dopiero dokręcasz wahacz. Dobrze sprawdzają się najazdy albo coś podłożyć pod koła

Czyli jak zwykle, bo już się bałem że jest tam jakiś niecodzienny wynalazek: p

#10 OFFLINE   Woocasch27

Woocasch27
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-05-2014
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 05 lutego 2018 - 19:36

A powiedzcie co moze byc przyczyną tego ze kolo jakby przeskakuje jadac pod gorke z kolem skreconym w moim przypadku w lewo? Juz przy 5km/h czuc jakby kolo mialo odpasc

#11 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 lutego 2018 - 20:19

Czyżbyś miał szpere?