Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co to za usterka?!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5697 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 styczeń 2018 - 15:41

Internetowe dekodery VINu oplowskiego do 98 roku pokazywały bzdury więc nie ma za bardzo co na to patrzeć.

Jedyne rozwiązanie najtańsze to kupić angola na dawce gratów. Przyznaj się ile za to dałeś...



#22 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 31 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 styczeń 2018 - 16:33

sprawdzalem na okolo 10 stronkach i na kazdej wyskakuje 2.0 kombi 1994, tak jak juz wspomnialem, cena byla bardzo okazyjna :/


 

 

Kapitalny remont silnika wyszedł mnie 300zl

kapitalka za 300 zeta???

a czy jest jakis sposob, np jakis szczegol np pod maska czy gdzies, co potwierdzi, ze to rocznik 94???

czego mozna doszukiwac???


nikt nie wie?


Edytowany przez OmegaTDr6, 16 styczeń 2018 - 15:54.


#23 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1207 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 styczeń 2018 - 16:53

Mnie tak, za resztę zapłacił poprzedni właściciel (2200zl) a mi zostało tylko oleje płyn i uszczelniacz wału

#24 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 31 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 styczeń 2018 - 17:12

u mnie remont wynioslby na bank ze 3 razy tyle, szukam nowego motoru

tu jest silnik zajechany na max, i jak pisałem peknieta glowica, a ciekawe co by sie okazalo po dokladnej rozbiorce silnika

pamietam zdanie sprzedajacego podczas rozmowy telefonicznej-Panie, od razu mowie, przeplywka jest do wymiany bo troche szarpie podczas jazdy, aku zalozyc, nowa stacyjke, lac paliwo i jezdzic, reszta jest ok :blink: :brawo:


Panowie a powiecie mi co to moze byc w bagazniku po prawej stronie(w okolicach nadkola, przykrecone do podlogi, takie cos okragle boscha z poziomica na wierzchu? i jakies kable ida w podloge bagaznika


Edytowany przez OmegaTDr6, 16 styczeń 2018 - 17:15.


#25 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 381 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 styczeń 2018 - 21:00

@OmegaTDr6

Człowieku zastanów się co Ty chcesz zrobić, pakować kasę w gówno ? Lakier idealny to taki który jest fabryczny, mierzyłeś ? Kupiłeś szrota mechanicznego i blacharskiego, po vinie wychodzą głupoty, może złożony z dwóch ? Wiesz ile Cię to będzie kosztować wszystko ? Po prostu nie zdajesz sobie sprawy i tyle Ci powiem, ale rób co chcesz. A z tego co widzę to masz do zrobienia wszystko silnik, skrzynie most, pewnie zawias hamulce i tak dalej a gdzie czujniki, klima i inne podzespoły które pewnie są wspomnieniem po tym co zamontowała fabryka, w dodatku żeby to robić to trzeba mieć to gdzie zamontować, a jak buda nie wiadomo ile razy szpachlowana i lakierowana po taniości a może i składana z kilku to w co chcesz to włożyć. Piszesz o używkach, myślisz, że one są w lepszym stanie. no o ile silnik i skrzynię da się trafić, to amorkami mnie rozbawiłeś a 55 % to śmieć jest, komplet amorków to masz 1000 zł do tego auta. No ale jak chcesz to robić na używkach i drutach to auto nigdy już nie wróci do blasku.

A i nie pisze sobie tak o, tylko dałem za swoje 2.0 16V z DE ze ściągnięciem 10k a włożyłem do tej pory 2x tyle i myślę, że jeszcze 2x tyle trzeba włożyć, żeby osiągnąć mów poziom zadowolenia z auta. A po ściągnięciu auta dużo mówiło w jakim ładnym stanie Omega, ale jak widzisz ile usterek i nie dociągnięć przynosi czas w tych autach, przy czym do skrzyni i silnika się nie tykałem po za eksploatacją i filtrami, więc wiem ile co kosztuje. A jak myślisz, że wszystko ogarniesz za 5 tys to marzenia dobrze mieć. A jak chcesz robić byle jak to poczuytaj przypowieść o panu Sławku i BMW E60 ;)

Jak mało dałeś to oddaj na złom, zwróci się część a jak masz znajomości to wyrejestruj, może coś sprzedasz, jak coś tam się uchowało, buda na złom i może wyjdziesz na plus.

Wybór należy do Ciebie.



#26 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5697 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 styczeń 2018 - 01:00

Daj VIN tego fajnego auta :D

A jak mnie pamięć nie myli to ten badziew w bagażniku powoduje że cena tylnych amorków właśnie skoczyła x4 (nivo) :p

 

EDIT: B0Cygano, za te kasę (po zsumowaniu) miałbyś fajnego Mesia tak swoją drogą i w dodatku młodszego niż oma...


Edytowany przez Przybek, 17 styczeń 2018 - 01:03.


#27 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 381 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 styczeń 2018 - 08:04

@Przybek

 

Jedyny Mercedes który mnie interesuje to W140 w wersji L, ale jak sobie popatrzysz na ceny z mobile de to będziesz wiedział ile kosztuje a po drugie ceny utrzymania takiego auta to kosmos w porównaniu do Omegi. Nie stać mnie i się nie porywam, żeby potem używane amorki kupywać ze złomu lub łatać silikonem. A i nie czuje trendów "nowszy" równa się lepszy.



#28 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 136 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 09:13

OmegaTDr6 - czytam od początku ten Twój temat i widzę ze dałeś ogłoszenie że kupisz silnik itp. Powiem Ci tyle podjedz jeszcze do kogoś kumatego od tego silnika bo albo sie nie znasz wogóle albo ten kolega czy mechanik też Ci głupoty wciska. Po pierwsze nie szukaj silnika z sonda lambda bo jej w dieslu nie ma, czujnika wałka rozrzadu też nie ma bo jest wtrysk sterujacy. Połowa błędów które masz to są opisane na forum i łatwo z nimi sobie poradzić np. 64. Nastawnik pompy albo czyścisz albo regenerujesz to już nie takie sumy jak kiedyś. Rozbierałam ostatnio mój silnik przebieg ok 500tys i tak jak piszą panewki sa tu pancerne wiec nie wierze że je szlak trafił. Dyfer zatarty itp. Znajdź kogoś kto sie zna i Ci powie a zrobienie glowicy to tez nie problem. Bo jeśli myslisz że kupisz silnik w super stanie z małym przebiegiem to zapomnij ginacy gatunek to już jest..

#29 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 31 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 12:20

http://omoto.pl/sond...9588054859.html

vin W0L000021S1018318


Edytowany przez OmegaTDr6, 17 styczeń 2018 - 12:30.


#30 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 136 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 12:27

Podaj link do strony bo ten nie działa..

#31 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 31 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 12:30

zmieniłem link



#32 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 136 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 12:39

Nie ma takiego czegoś w dieslu bo sadza ze spalin tak by okopciła tą sonde że glupoty by pokazywała. Ktoś sie pomylił i sprzedaje sam nie wie co..

Ps. A szarpanie w twoim przypadku to też nie przepływka bo ja można odpiąć albo działa i jest muł albo nie ma żadnej reakcji. A pompa i błąd 64 nastawnik pompy do sprawdzenia.

Edytowany przez wlasciciel, 17 styczeń 2018 - 12:41.


#33 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 31 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 12:42

po odpieciu przeplywki nie ma zadnej reakcji, no sorry ale wiem jak wyglada sonda bo mialem kiedys 2.0 i tu w rure tez jest wpieta(chyba, ze ktos zostawil caly tlumik z benzyny a dospawal tylko kolektor hehe, w co watpie)


Edytowany przez OmegaTDr6, 17 styczeń 2018 - 12:44.


#34 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 136 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 12:50

Ale jest słabsza jak jedzisz itp po odpięciu? Dłubię przy tych motorach od 8 lat znam go prawie na wylot i ani 2.5td w omedze ani blizniacze 2.5tds nie ma sondy lambda. Zwykły diesel tdi też nie ma. Ja nie wiem co ty masz porobione w tym silniku i jaki wydech jest.. Z czego tam wsadzony..


Dlatego mówię posprawdzaj i niech ktoś ogarnięty Ci pomoże bo przeważnie tak jest że jak widzą ten silnik to każdy mówi że padaka itp. A mechanicy sie go boją :)

Edytowany przez wlasciciel, 17 styczeń 2018 - 12:54.


#35 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 31 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 12:55

sonda jest i kable tez ida, bardzo podobny wydech mialem w 2.0 16v, autem sie nie da jezdzic, max 20 kmh na pierwszym biegu i to finisz, czy podpiety czy odpiety reakcji nie ma na dodawanie gazu itp, praca silnika nie ulega zmianie, o ile mozna to nazwac pracą

a vin mówi jasno-2.0 16v, 1994 rok(modelowy 1995), kombi, skrzynia manual...-ktoś miał dużo zabawy, żeby to wszystko pozmieniac...szok


Edytowany przez OmegaTDr6, 17 styczeń 2018 - 13:00.


#36 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 136 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 13:00

Stawiam na ten nastawnik i zła dawke paliwa.. Masz komputer pokładowy? Jakie jest spalanie chwilowe na zagrzanym w miare aucie. Wiesz muł też może być przez skrzynie biegów. Najpierw ogarnij silnik. A z tą uszczelka pod głowicą to jakie masz objawy?

A auto jest z roku??

Edytowany przez wlasciciel, 17 styczeń 2018 - 13:01.


#37 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 31 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 13:13

nom nierówno chodzi, faluja obroty od 100 do 600, grzeje sie do 100 stopni, plyn w zbiorniczku kipi i babluje jak glupi, smierdzi spalinami wewnatrz, spalanie chwilowe waha sie od2.4-2.7, no i te trzaski panewek, to akurat napewno jest zdiagnozowane.


A auto jest z roku??
w dowodzie mam 1997

zastanawia mnie jeszcze jedno-mam predkosciomierz wyskalowany do 260... takie byly chyba tylko w silnikach V6, prawda?


Edytowany przez OmegaTDr6, 17 styczeń 2018 - 13:07.


#38 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 136 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 13:16

To może uszczelka albo popękana glowica. Wiesz na odległość ciężko tak doradzać. Spalanie na cieplym ma byc okolo 0.9l wiec mułowatość wynika ze zbyt ubogiej dawki paliwa. Co do panewek to uwierz kosztuja sporo i tyle samo wytrzymuja bo sa tzw. sputtery. Prędzej tłok pęknie ja u mnie niz panewke obruci. Dziwne z tym rocznikiem i tą benzyna.. Za dużo zachodu żeby to przełożyć tak mi się wydaje :)
A obrotomierz do ilu masz?? Prędkościomierz mam chyba do 220 w bfl nie wiem nie pamietam :D

Edytowany przez wlasciciel, 17 styczeń 2018 - 13:20.


#39 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 31 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 13:20

7 tysi



#40 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 136 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 styczeń 2018 - 13:24

To faktycznie coś jest dobrze pomotane.. Bo ja mam do 6 i czerwone pole od 5 tysiecy..