Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co to za usterka?!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 styczeń 2018 - 12:05

Witam Panowie, jestem tutaj nowy, dzisiaj nadszedł (nie)szczęśliwy dzień, w którym stałem się posiadaczem w pełni wyposażonej Kluseczki z upragnionym silnikiem 2.5 td. Sprzedający podkreślił, że auto jest w dobrym stanie, tylko trzeba przeplywke wymienic bo troche szarpie, i ze nie ma akumulatora oraz stacyjka do wymiany. dodał, że check sie nie swieci. Jako, ze on jest za granicą to zostawil umowe podpisana, znajomy wyda auto. Mowie ok, stan na zdjeciach super, bez korozji, wyposazenie full dosłownie(nawet kanapa grzana), zadzwoniłem, ze brat podjedzie lawetą(230km). I oto moja Klucha od 9 rano stoi na placu...tak tak, stoi bo raczej nia nie wyjade nigdzie.aku zalozony, stacyjka wymieniona. chceck owszem nie swiecil bo nie bylo zarowki. to jedno. Koszule prasowałem chyba godzinę, żeby jakos wyglądac w tym slicznym skorzanym bezowym wnetrzu...Marzenia prysnely po pierwszym przekreceniu kluczyka...Jak ktoś pamięta jeszcze jak chodzą zetory na wykonczeniu to wlasnie podobny dzwiek uslyszalem... a moze nawet gorszy... jako, że auto stalo kolo drzwi tarasowych to brat w domu pomyslal, ze to powtorka z hiroshimy, czarny dym na caly plac(nawet sasiadow)...jakies trzaski w silniku(jakby pracowal bez oleju, a olej jest), powyzej 2 tys obrotow ni hu..., przerywa, szarpie, trzesie calym samochodem,podczas ruszania tragedia, myslalem, ze glowe rozbije o kierownice, kontrolki wariuja, migaja po kolei lub naprzemian prawie wszystkie...w ogole nie chce wejsc na drugi bieg(automat), 20 km/h max. dmuchawa klimy chodzi caly czas bez wzgledu na nastawiona predkosc(OFF nic nie daje, dmucha pełną parą). podpielismy Ksiezniczke pod kompa...za głowe się złapałem, cała litania-19, 21, 31, 42, 54, 64,73, 81, 87, 95, 97... i teraz moje pytanie, czy jest mozliwe aby bylo az tyle usterek? moze jest jedna rzecz, która za to wszystko odpowiada? miał juz ktos tak? czy możliwe, żeby przeplywomierz powodowal takie objawy i tyle bledow??????Zero kontaktu ze sprzedającym, mam nadzieje, ze do wieczora odbierze :mad:


Edytowany przez OmegaTDr6, 13 styczeń 2018 - 13:12.




#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5614 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 styczeń 2018 - 13:17

Po pierwsze - trzeba być skończonym (tu wpisz słowo jakim sam się określisz) żeby kupić auto na umowę inblanco.

Po drugie - trzeba było skasować błędy i zobaczyć co na nowo wyskoczy - na pewno będzie błąd nastawnika i może wtrysku sterującego, możliwy też czujnik wału korbowego. Przepływomierze w tym silniku nie umierają chyba że ktoś czyścił i go zepsuł.

Trzecia sprawa - usterek możesz mieć znacznie więcej, na razie znalazłeś tylko te i jeszcze na pewno coś wyjdzie jak auto pojedzie szybciej niż 20km/h :p

Cztery - dmuchawa - rezystor do wymiany (poczytaj o tzw. jeżu w klimatronicu).

5 - sprawdzić ładowanie.

6 - nie pisać za pół roku że auto pali 10-12 litrów w mieście bo 6 garów będzie tyle palić i to jest normalne.

7 - z ciekawości.... kosztowało to więcej jak 1000 zeta?

 

EDIT:

8 - żebyś się nie zdziwił jak odbierze tel :D


Edytowany przez Przybek, 13 styczeń 2018 - 13:18.


#3 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 304 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 styczeń 2018 - 13:17

No niestety tak to jest jak się kupuje Omegę na Polskim rynku za kilka zł bez jakiegoś sensownego sprawdzenia.

 

Najlepszym wyjściem dla Ciebie będzie jak odasz tego złoma sprzedającemu o ile w tej kwestii dojdziecie do porozumienia.

 

Niech jeszcze zrobi rozeznanie w blacharkę, to mu włosy zsiwieją.


Edytowany przez B0Cygano, 13 styczeń 2018 - 13:19.


#4 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 styczeń 2018 - 13:28

skasowanie bledow to raczej marzenie niz real, wyskakuje na nowo to samo. ladowanie 14, 1 po zapaleniu swiatel 15,5!!! Po wcisnieciu OFF wszystko gasnie ale dmuchawa napier...na max

owszem, była w okazyjnej cenie.

chodziła teraz odpalona przez pol h, ale zaczelo coraz glosniej cos walic w silniku(metalowe uderzenia) i smierdziec niemilosiernie spalona gumą badz plastikami(pod maską widac dymi sie z okolic glowicy), dym z wydechu czarny jak smola i zakopcone cale podworko, smrod jak h... zgasilem ja, masakra.


Edytowany przez OmegaTDr6, 13 styczeń 2018 - 14:01.


#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5614 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 styczeń 2018 - 14:19

Altek do roboty na dzień dobry, bajka pod tytułem "był sobie regulator napięcia". Jak napięcie wróci do normy to część błędów raczej powinna zniknąć i skrzynia powinna wyjść z trybu awaryjnego (ale tu nie dam sobie nić uciąć).

Kopci na czarno bo ma złą dawkę - jak już napisałem, nastawnik i wtrysk sterujący do sprawdzenia.

Zobacz czy nie jest pęknięta łapa silnika i tumik drgań nie opiera się na stabilizatorze - smród gumy.

Dmuchawa - już mówiłem.

A tłuczenie - łańcuch rozrządu, popychacz albo panewka. Bez usłyszenia ciężko mi zgadnąć :p



#6 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 styczeń 2018 - 14:42

altek podejrzewalem, wieczorem ja zatargam na lawecie do znajomego niech obluka sprawe, sam nia nie pojade bo 10 km pokonam pewnie w 2 godziny i zakopce pol miasta, poza tym wstyd. dodam, ze pod korkiem wlewu oleju jest pelno kremowo brunatnej mazi...na bagnecie takze, zaobserwowac da się także, że silnik lata jak galareta gdy jest uruchomiony, jakby zaraz miał wypasc. a te stuki to jakby trzaskac 5 kilowym mlotkiem w blache kilka razy na sekunde, nie nagram bo boje sie jej odpalac juz(i tak ze pali od strzala)


Edytowany przez OmegaTDr6, 13 styczeń 2018 - 14:46.


#7 OFFLINE   fortrans6x

fortrans6x
  • 58 postów
  • Dołączył: 10-11-2017
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 styczeń 2018 - 15:19

Taka maz to chyba przepalona uszczelka pod głowicą, ale to raczej powinna kopcic na bialo

Koszule prasowałem chyba godzinę, żeby jakos wyglądac w tym slicznym skorzanym bezowym wnetrzu...Marzenia prysnely po pierwszym przekreceniu kluczyka... :mad:

Sorry ale nie mogłem zahamować śmiechu:)

#8 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 styczeń 2018 - 17:26

uszczelka? nie kopci na bialo tylko na czarno ale tez jak byla odpalona przez 30 min to plyn sie doslownie gotowal, myslalem, ze rozerwie zbiornik jak odkrecilem kurek :wink:i co najwazniejsze-pod obudowa filtra powietrza-samego filtra brak, tylko naje..ne oleju w full, zauwazylem tez jakis przeciety(nie przerwany) przewod idacy nieopodal zbiorniczka od wspomagania(obok metalowego przewodu ze srebrna nakretka)


Edytowany przez OmegaTDr6, 13 styczeń 2018 - 17:35.


#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5614 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 styczeń 2018 - 18:05

Do uszczelki to jeszcze daleko. Duże silniki jak są jeżdżone na krótkich odcinkach to masło pod uszczelką korka i na uszczelce bagnetu jest normalne, zwłaszcza przy zatkanej odmie.

Jak stuka z przodu silnika to łańcuch wali o obudowę, jak od góry to raczej wtryski lub popychacze. Zobacz jeszcze te łapy od silnika.

Jak na ciepłym okręcisz korek to płyn zawsze wywali bo układ jest podciśnieniowy.

 

Generalnie to wyrazy współczucia.


Edytowany przez Przybek, 13 styczeń 2018 - 18:07.


#10 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3171 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 styczeń 2018 - 18:51

tanio kupiłeś, to teraz dołóż na nowy silnik i będzie cena normalna



#11 OFFLINE   OmegaTDr6

OmegaTDr6
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 styczeń 2018 - 19:01

nie stuka tylko WALI raczej z boku bym powiedzial z prawej strony, a czy w obudowie filtra powinno byc nawalone oleju? dodałem, ze nie było filtra, ten przewod mnie denerwuje przeciety pod maska. na podnosniku wlazlem pod pracujacy silnik i widac jak olej wydostaje sie poprzez laczenie silnika z kolektorem wydechowym i dymi, czuc spalenizne stamtad na bank. a i gdzies spierd...la paliwo bo widac od spodu, ze kapie ropa, a z zewnatrz pod maska nie widac lokalizacji wycieku, oma idzie do lekarza jutro na ogledziny. z racji niedzieli bez flaszki wodki sie nie obejdzie dla pohamowania emocji.


Edytowany przez OmegaTDr6, 13 styczeń 2018 - 19:11.


#12 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 304 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 styczeń 2018 - 22:19

A ja Ci mówię dzwoń do osoby od której kupiłeś i próbuj oddać, jak się zgodzi to wygrana, jak nie to na złom i pewien koszt nie udanego zakupu się zwróci.

A jak chcesz to zrobić zgodnie ze sztuką to szykuj grubsze kwoty wyrażone w 5 cyfrach i mocne nerwy, bo Omega to wredny przeciwnik ;)



#13 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Olszewnica Stara
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 13 styczeń 2018 - 23:00

a nie lepiej sprawny silnik kupic zamiast sie z tym chrzanic? Skoro buda zdrowa, to warto. Jeszcze dla czystego sumienia podjedz do goscia co dobrze ogarnia temat i niech zdiagnozuje i przygotuje wycene. Choc z tego co piszesz, to zdecydowanie taniej i lepiej będzie kupic sprawny silnik :)



#14 OFFLINE   fortrans6x

fortrans6x
  • 58 postów
  • Dołączył: 10-11-2017
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 styczeń 2018 - 00:09

No dokładnie jak koledzy piszą, po co się bawić w szukanie po kolei i stratę czasu oraz forsy. Jeśli mówisz, że Klucha się trzyma, full wypas i beżowe wnętrze(mniam) to ładuj zadbany motor najlepiej od kogoś z forum i Go!