Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawiasy drzwi.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 108 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 styczeń 2018 - 15:28

Rok:1999
Silnik:2,5 TD

Rodzaj nadwozia:Kombi

Czołem!Panowie,opadły drzwi kierowcy tak,ze przy otwieraniu chce wyrwać plastik/osłonę słupka.Awaryjnie to nasmarowalem,ale to jest tylko na chwilę ponieważ czeka mnie najprawdopodobniej wymiana sworzni zawiasów.Stąd dwa pytania:

-czy do wybicia i wklepania sworzni potrzeba jakichś specjalnych narzędzi i umiejętności,czy to robota na garaż czy raczej dla mechanika na warsztat?

-czy ogólnodostępne na allegro sworznie sie nadadzą czy szukać czegos po ASO? http://allegro.pl/sw...5553647469.html

pzdr-Hubert





#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4782 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 styczeń 2018 - 16:51

specjalnych narzędzi

Młotek i kombinerki.

i umiejętności,

 kurs młotkowego dla zaawansowanych :)

sie nadadzą

Tak



#3 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 108 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 styczeń 2018 - 18:03

Młotek i kombinerki.

 

 

 kurs młotkowego dla zaawansowanych :)

 

Tak

 

Ok,bardzo dziękuje.Rozumiem,ze podbicie starego sworznia młotkiem najpierw i potem chwyt kombinerkami za kołnierz i wyjecie z zawiasu?Powinienem się spodziewać,że mogę natrafić na jakiś zdecydowany opór?WD 40 zarówno w demontażu starych jak i montażu nowych przeszkadzać raczej nie będzie?

 

 

Hubert



#4 OFFLINE   Redds

Redds
  • 39 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 styczeń 2018 - 22:00

Mniej więcej tak. Opór będzie bo to kołki rozprężne więc sama ich charakterystyka polega na rozpieraniu więc coś tam będzie napierać lecz bez przesady. WD 40 nie zaszkodzi, a zmniejszone tarcie dzięki temu pomoże, choć niewiele. Tylko pamiętaj najpierw jeden sworzeń wymieniasz, później drugi, bo drzwi trochę ważą a jak wybijesz dwa to samemu będzie ciężko z drzwiami;P niby to logiczne ale czasem można się zapomnieć.



#5 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 108 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 styczeń 2018 - 22:18


 

 

 Tylko pamiętaj najpierw jeden sworzeń wymieniasz, później drugi, bo drzwi trochę ważą a jak wybijesz dwa to samemu będzie ciężko z drzwiami;P niby to logiczne ale czasem można się zapomnieć.

 

Tak tak,to jest jasne.W jakiej kolejności: góra=>dół czy na odwrót,czy bez znaczenia?

Hubert



#6 OFFLINE   Redds

Redds
  • 39 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 styczeń 2018 - 22:41

ja bym zaczynał od górnego, choć różnicy nie ma. to tylko kołek:)