Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

y32se omega 3.2 zwiekszenie kompresji - planowanie glowic - PILNE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 266 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 29 grudzień 2017 - 11:16

Czesc wszystkim,
Omega 3.2
Jestem na kilka dni w polsce, wziąłem ze sobą głowice, musze oddać je do planowania, niestety nie miałem czasu sprawdzić prześwitu pomiędzy tłokiem a zaworami zanim się wybrałem na wycieczkę.

O ile można maksymalnie podjechać głowice w silniku N/a aby nie dochodziło do kolizji?

Cel to 2.5mm, czyli kompresja 12.5:1 - dlatego aby wykorzystać 110 oktanow z LPG - dużo darmowej mocy, mniejsze spalanie.



#2 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 266 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 31 grudzień 2017 - 12:30

Czy ktoś może mi pomoc?

Dla zainteresowanych, zwiększenie kompresji o 1 wymaga zwiększenia oktanowości o okolo 4.6. Zwiększenie kompresji o 2.5 będzie wymagało paliwa 108 oktanow. Da to około 7.2% wzrostu mocy i około 8% spadkowi spalania. Zwiększenie kompresji o 2, wymaga około 105 oktanow, da to około 5.8% wzrostu mocy i około 7% spadkowi spalania.

Czyli około 13-15hp i zmniejszeniu średniego spalania o ponad litr na 100km.

#3 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 422 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 styczeń 2018 - 14:03

Nie wiem czy pomogę. W 3.2 tłok w GMP jest kilka milimetrów poniżej bloku ( chyba około3-4mm) więc teoretycznie możesz planować. Fachowiec musi zbadać grubość i zdjąć tyle samo. Jak będziesz składał to pamiętaj że główki wałków potrafią stanąć skosem przy skręcaniu a potem wyorasz je wałkami!! Skręcaj po kolei i sprawdzaj czy ręka ruszysz wałek.



#4 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 styczeń 2018 - 18:53

Parę koni więcej może przynieść doprężenie silnika.
W 3,2 stopień sprężania był 10:1. U siebie splanowałem głowice o 1,2mm co dało ok. 11:1
Nie było żadnych problemów z kolizjami itp. - sprawdzone plasteliną - zapas był duży.
W 3,0 seryjnie jest 10,8:1. Myślę, że splanowanie o 0,5mm powinno dać lekko ponad 12:1.
Jak głowice na wierzchu to niema większego problemu, żeby to zrobić.



#5 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 266 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 20 kwiecień 2018 - 21:14

W poniedzialek bede sprawdzal ile jest przeswitu pomiedzy najblizszym punktem na tloku i na zawaroach.

 

Sporo roboty czeka, musze zalozyc glowice i rozzad, mysle ze bez uszczelki, pozniej ja wezme pod uwage.

 

Dam znac...