Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Po wymianie silnika nie wkreca sie powyzej 2 tys obrotow. 3.0 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ojciec1995

Ojciec1995
  • 2 postów
  • Dołączył: 26-12-2017
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 grudnia 2017 - 18:20

Rok:1995
Silnik:3.0 Po wymianie problem prawdopodobnie z czojnikiem polozenia walu problem polega na tym ze czojnik polozenia walu od "nowego" silnika ma inna kostke niz kostka od starego silnika podejzewam ze ten nowy silnik jest z omegi bfl choc pewnosci nie mam i czojniki sie roznia. Wiec przecialem kabel polutowalem czojnik z nowego z kostka ze starego i chodzi ale nie tak jak powinna. Swiece sa czarne jak by nie przepalala cewka ok kable tez swiece nowe. Wkreca sie do 1.5tys max 2 i strzela w kolektor ssacy. Ma ktos jakis pomysl ?



#2 OFFLINE   Redds

Redds
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 grudnia 2017 - 19:11

Czujnik położenia wału jest ekranowany jak dobrze pamiętam, wiec cięcie moze negatywnie wplywac na odczyt. Masz możliwość odczytać numer seryjny z obecnego czujnika? Sprawdź czy obecny pasuje zamiennie do starego i nowego silnika( wtyczki mogą byc rozne ze wzgledu na polift a sam czujnik taki sam). Strzelanie w dolot pasuje mi pod czujnik walka rozrzadu(w 2.0 tak mialem jak byl uszkodzony ale nie wiem jak to sie ma w 3 litrach, wkrecal sie do 4,5 tys i muł calkowity, czujnik wałka współgra z ukladem wtryskowym wiec strzelanie w dolot na to by wskazywalo) przede wszystkim odczytaj błędy, co pokazuje komputer bo to podstawa i dopiero pozniej szukamy przyczyny.

#3 OFFLINE   Ojciec1995

Ojciec1995
  • 2 postów
  • Dołączył: 26-12-2017
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 grudnia 2017 - 09:03

Badanie komputerem zostalo juz przeprowadzone wedlug komputera wszystko jest wporzadku. Czyli mam rozumiec ze czujniki przed liftem i po lifcie roznia sie tylko wtyczka ? Mysle ze zaczne od kupna czujnika bo jest najwieksze prawdopodobienstwo ze to jest przyczyna. Slyszalem ze najlepiej orginalny czujnik GM trzeba kupic zeby miec spokoj

#4 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 grudnia 2017 - 16:17

Jeśli chodzi o kostki we wszystkich czujnikach to zmiana była podczas tzw małego liftu i nie chodzi mi o pojawienie się omegi BFL bo to było kilka lat później.Wtedy zmieniono kostki z prostokątnych na zaokrąglane i tak produkowano zaokrąglane do końca lat produkcji omegi.Ja bym obstawiał dwa czujniki wału korbowego i wałka rozrządu które tu mogą psuć robotę.Poszukaj używanych czujników tylko oryginałów jest tego na necie.Za sam wału korbowego trzeba dać około 200 złociszy



#5 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 grudnia 2017 - 16:47

Znajomy miał ostatnio taki przypadek w b 2.5v6 i mimo wymiany czujników samochód dalej chodził kulawo nie wkręcał się całkowicie na obroty i strzelał w dolot. Powodem była nie szczelność na kolektorze ssącym w obrębie tego silniczka krokowego z prawej strony na górze kolektora.