Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik 2,5 DTi

Słabszy silnik

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Leszek_

Leszek_
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 grudzień 2017 - 18:43

Rok:2002
Silnik:2,5 DTi

 

Wszystko było ok do momentu jak wysiadł alternator, przestał ładować. Jeden elektryk poległ, nie mógł wyjąć alternatora. Drugiemu się udało, zregenerował alternator, ale po tej naprawie silnik stracił moc (przed awarią alternatora silnik to był wariat, taką miał moc) teraz chodzi równo do 4500 obrotów a wyżej zaczyna falować obrotomierz i nie może wejść na wyższe obroty. Można nim jeździć, ale nie ma tego jak przedtem nadepnąłem pedał przyspieszenia do podłogi to autu szalało. Elektryk mówi że nic nie pomylił przy naprawie. I co tu zrobić?. Jaki może być problem ?. Dodam że silnik zapala idealnie bez żadnych problemów.


Edytowany przez Leszek_, 21 grudzień 2017 - 18:48.



Posiadacz czwartej Omegi, tym razem Omega C Caravan 2.5DTI full opcja 2002r

#2 OFFLINE   fortrans6x

fortrans6x
  • 68 postów
  • Dołączył: 10-11-2017
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudzień 2017 - 18:46

jak nie moze wejsc powyzej 4500 to albo czujnik polozenia wałkow rozrzadu albo czujnik położenia wału korbowego



#3 OFFLINE   Leszek_

Leszek_
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 grudzień 2017 - 18:49

A jak sprawdzić te czujniki ?.


Posiadacz czwartej Omegi, tym razem Omega C Caravan 2.5DTI full opcja 2002r

#4 OFFLINE   fortrans6x

fortrans6x
  • 68 postów
  • Dołączył: 10-11-2017
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudzień 2017 - 18:52

musisz sprawdzic kody bledow, check sie swieci? w poradach jest opisane jak sprawdzic kody



#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1790 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 grudzień 2017 - 18:56

Posprawdzaj podciśnienia, może uszkodzone/rozłączone/pomylone.Sprawdź konektor reg. ciśnienia paliwa na pompie CR.


Edytowany przez czeladnik, 21 grudzień 2017 - 18:58.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   Leszek_

Leszek_
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 grudzień 2017 - 18:58

Nic na desce się nie świeci że jest problem z silnikiem. 


Czy w tym rejonie co działał elektryk przy alternatorze są jakieś podciśnienia ?


Posiadacz czwartej Omegi, tym razem Omega C Caravan 2.5DTI full opcja 2002r

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudzień 2017 - 10:04

jest sporo podciśnień jak od nowości nie były wymieniane to są strasznie sparciałe, wymiana podciśnień w tym silniku to podstawa i tylko na silikon.



#8 OFFLINE   Leszek_

Leszek_
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 grudzień 2017 - 11:27

Zdjąłem pokrywę silnika i rurki podciśnień które wchodzą do turbo porozpinałem, podmuchałem w nie, zapaliłem silnik, zdejmowałem, zakładałem rurki, czuć było że powietrze jest zasysane. Na zasadzie co będzie to będzie. I dzisiaj w sobotę wyjechałem autem po karpie i eureka, silnik znowu ciągnie jak wariat. Nie wiem co zrobiłem, chyba któraś rurka była zapchana. Może komuś się to doświadczenie przyda.


Posiadacz czwartej Omegi, tym razem Omega C Caravan 2.5DTI full opcja 2002r