Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,2 16V popychacz nie otwiera zaworu ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 grudnia 2017 - 22:48

Rok:2000
Silnik 2.2 16V

 

W ciągu ostatnich dwóch tygodni trzy razy miałem sytuację w której z silnika zaczął dobiegać nieregularny klekot ( jakby kamień obijał się

w cylindrze ) i jednocześnie praca silnika stała się nierówna jakby nie palił na jeden cylinder.Raz zdarzyło się to w krótkim czasie po dłuższym postoju pod kątem ok 30 stopni w oczekiwaniu na wjazd na drogę , a pozostałe dwa razy chwilę po około godzinnym postoju.

Stan trwał ok 10-15 sekund po czym auto jeździ jakby nigdy nic do dzisiaj pomijając stukanie na zimnym którego nie było wcześniej ( ale wiadomo jest chłodniej  ostatnio więc nie wiadomo czy to łączyć z problemem).Dodam że 1,5 mies wcześniej został zmieniony olej na oplowski 10-40 . Jedyne co mi przychodzi do głowy to zużyty mocno popychacz, który do tego stopnia gubi ciśnienie oleju że nie otwiera

zaworu skąd nierówna praca silnika, ale dlaczego tak rzadko ? Miał ktoś podobnie ?

 

 





#2 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 grudnia 2017 - 01:48

Olej napewno jest słabej jakości. Liqui moly lub valvoline napewno poprawi ten efekt. Ale sprawdził bym jeszcze ciśnienie oleju jakie jest.
Co do sprawdzenia popychaczy to weź długi śrubokręt i przystawiaj do śrub od pokrywy zaworów pokoleji. Usłyszysz w ten sposób który to popychacz. Metoda stara jak świat :)

Edytowany przez Marcin1989sc, 03 grudnia 2017 - 01:50.


#3 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 grudnia 2017 - 14:38

Z olejem się zgodzę że  GM  szału nie robi , MaxLifa mam w drugiej omesi 2,6 .No tutaj jest GM bo robię trochę kilometrów nią i trochę łyka oliwy.Tyle żę GM był cały czas od dwóch lat jak ją kupiłem.Racja że ciśnienie można sprawdzić,  ostatnio jak miała kaprys i nie chciała odpalić od razu zauważyłem w trakcie pracy rozrusznika ,że kontrolka oleju mruga.Silnik był rozgrzany.



#4 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 stycznia 2018 - 19:02

Odgrzewam temat, dzisiaj stuki pojawiły się znowu - po wkręceniu omegi na wyższe obroty na dwójce.Postukało i przestało - dojechałem do domu.

Przegazowałem stojąc prawie do odcięcia i stukanie pojawiło się znowu , silnik zaczął pracować nieregularnie i zgasł.Odpaliłem, poklekotał - zgasiłem.Tak ze dwa - trzy razy.Teraz pracuje normalnie ( ale nie robiłem przygazówek ) . Zamieszczam link do YT ( swój pierwszy :-)  ) 

 

[yt][/yt]


Ten link coś spieprzyłem chyba, jeżeli ktoś jest zainteresowany proponuję wpisać : omega 2.2 16V nieregularnie stukanie .  Dokładnie taki jest tytuł.


Edytowany przez kocyk, 02 lutego 2018 - 17:02.


#5 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2018 - 19:07

może się przyciera szklanka, dlaczego nie lejesz 5W30



#6 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 stycznia 2018 - 19:19

No nie ukrywam że ta omesia robi u mnie za codziennego woła i trochę km robię, problem taki że nie mam wiecznie czasu na zlikwidowanie wycieków a i trochę wiadomo spali .Leję tego GM bo mam około 1l na 800 km  . Nie jestem złotówą , ale chciałbym najpierw zlikwidować wycieki.Z drugiej strony nie chodzi mi o ileś PLN więcej za 100km różnicy za olej. Coś byś polecił ze swojej strony ? .Myślę też o syntetyku do 2.6 ( niedzielnej )



#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2018 - 19:25

No nie ukrywam że ta omesia robi u mnie za codziennego woła i trochę km robię, problem taki że nie mam wiecznie czasu na zlikwidowanie wycieków a i trochę wiadomo spali .Leję tego GM bo mam około 1l na 800 km  . Nie jestem złotówą , ale chciałbym najpierw zlikwidować wycieki.Z drugiej strony nie chodzi mi o ileś PLN więcej za 100km różnicy za olej. Coś byś polecił ze swojej strony ? .Myślę też o syntetyku do 2.6 ( niedzielnej )

cena koło 80 zł za 5 litrów to chyba nie jakiś kosmos

https://www.palis.pl...row,3,8875,1435


Edytowany przez robert514, 13 stycznia 2018 - 19:26.


#8 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 stycznia 2018 - 19:44

No nie , ja za piątkę GM daję u siebie 70,00


W sensie 70,00 za  GM 10W-40 , spróbuję więc .Za jakiś czas zobaczymy



#9 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 stycznia 2018 - 21:45

Kilka dni temu zaczęła się żarzyć kontrolka oleju na rozgrzanym silniku , umówiłem się na kontrolę ciśnienia oleju w bdb warsztacie - trzeba poczekać



#10 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 stycznia 2018 - 21:00

Dlaczego lać GM 5W30 za 70-80 zł skoro można za 60-65 zł na wiadomym portalu aukcyjnym zakupić olej 5W40 w ilości 5litrów z klasą jakości SN?



#11 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 stycznia 2018 - 21:00

Dlaczego lać GM 5W30 za 70-80 zł skoro można za 60-65 zł na wiadomym portalu aukcyjnym zakupić olej 5W40 w ilości 5litrów z klasą jakości SN?

no dlatego, że lepszy od 10W40  :p


Kilka dni temu zaczęła się żarzyć kontrolka oleju na rozgrzanym silniku , umówiłem się na kontrolę ciśnienia oleju w bdb warsztacie - trzeba poczekać

kiedyś tak miałem i okazał się filtr oleju, strasznie skręcony jakiś był po wyjęciu, może za wysoki był trochę wkład, w każdym razie po wymianie wkładu przestało się żarzyć 



#12 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 stycznia 2018 - 21:24

Nie łapię o co chodzi z wkładem , filtr wymieniałem zawsze w całości :). A na serio to filtr chyba nic do tego nie ma , bo jak silnik zimny i olej gęsty to filtr powinien gorzej funkcjonować , kontrolka odpala na gorącym i rzadkim oleju, no i do tego po dociśnięciu gazu zaczyna klekotać w silniku ( jestem pewien że to popychacze)

to i mi się wydaje że nie ma odpowedniego wydatku oleju przy wyższych obrotach.



#13 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 141 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 stycznia 2018 - 01:17

Nie łapię o co chodzi z wkładem , filtr wymieniałem zawsze w całości :). A na serio to filtr chyba nic do tego nie ma , bo jak silnik zimny i olej gęsty to filtr powinien gorzej funkcjonować , kontrolka odpala na gorącym i rzadkim oleju, no i do tego po dociśnięciu gazu zaczyna klekotać w silniku ( jestem pewien że to popychacze)
to i mi się wydaje że nie ma odpowedniego wydatku oleju przy wyższych obrotach.

Wymień olej i to szybko na 5w30 lub 5w40,bo zaraz będzie po hydraulicznych popychaczach. 10w40 GM to tylko do smarowania płotu można stosować

#14 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 stycznia 2018 - 15:52

Wymień olej i to szybko na 5w30 lub 5w40,bo zaraz będzie po hydraulicznych popychaczach. 10w40 GM to tylko do smarowania płotu można stosować

5w30 to teraz załatwi silnik na cacy. Jak brak ciśnienia to chcesz zapodać taki rzadki olej? Nie ma

 ciśnienia oleju i to jest problem!! Co do filtra to powinien występować wkład, czyli obudowa zostaje. Jeśli masz "stary" filtr metalowy to coś było kombinowane.



#15 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 stycznia 2018 - 23:13

Z olejem na razie nie kombinuję , czekam na próby ciśnienia pompy . A jak chodzi o filtr to kupowałem całą puchę z gwintem i tyle .Nie mam pojęcia o jakichkolwiek wkładach. Sytuacja z omą bez zmian , 30km , skrzyżowanie z czerwonym i kontrolka po chwili się pali , muśnięcie gazu i gaśnie .Wierzę że to pompa :-)



#16 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 stycznia 2018 - 20:48

W silnikach 2,2 2,6 3,2 na bank była metalowa obudowa filtra i wymieniało się wkład. Jak jakiś majster zakręcił za mocno pokrywkę to kapica, cięcie i nowa obudowa lub wykręcenie całości, tulejka gwintowana od starego silnika i filtr w metalowej obudowie. Tańszy od wkładu. Co do ciśnienia to musi być mniej niż 0.5 Bara. Może być nieszczelna pompa, zacięty zawór nadmiarowy lub....wyciek na panewkach lub prędzej na szklankach.



#17 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 141 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 stycznia 2018 - 21:42

W silnikach 2,2 2,6 3,2 na bank była metalowa obudowa filtra i wymieniało się wkład.

W silniku 2,2 jest normalny filtr oleju OP 570/1. Tylko 2,6 i 3,2 miały wkład.

#18 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 30 stycznia 2018 - 22:13

W silniku 2,2 jest normalny filtr oleju OP 570/1. Tylko 2,6 i 3,2 miały wkład.


Potwierdzam, miałem w 2.2 metalowy filtr ten op570/1

#19 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 66 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 lutego 2018 - 22:38

Arthuros , bardzo mi pasuje wariant z ubytkiem na szklankach, jak pisałem wcześniej klekocze ostro chwilę po pracy na wyższych obrotach, choć normalnie nie słychać żadnych niepokojących odgłosów. A co do filtra oleju który osobiście wymieniałem , to kolega ze sklepu moto sprawdził że nie istnieją wkłady do 2,2 benzyny.

Dalej czekam na "termin" próby pompy oleju u mecha.



#20 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2018 - 15:24

Byłem przekonany ze w wersjach po 2001r. były zawsze wkłady.  Co ciekawe miałem Vectrę 1.8 16V 125KM z 2001r. i był wkład a kolega identyczną, nowszą o miesiąc i miał metalowy filtr. Nic z tego nie kumam.