Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,2 16V popychacz nie otwiera zaworu ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 52 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 grudzień 2017 - 22:48

Rok:2000
Silnik 2.2 16V

 

W ciągu ostatnich dwóch tygodni trzy razy miałem sytuację w której z silnika zaczął dobiegać nieregularny klekot ( jakby kamień obijał się

w cylindrze ) i jednocześnie praca silnika stała się nierówna jakby nie palił na jeden cylinder.Raz zdarzyło się to w krótkim czasie po dłuższym postoju pod kątem ok 30 stopni w oczekiwaniu na wjazd na drogę , a pozostałe dwa razy chwilę po około godzinnym postoju.

Stan trwał ok 10-15 sekund po czym auto jeździ jakby nigdy nic do dzisiaj pomijając stukanie na zimnym którego nie było wcześniej ( ale wiadomo jest chłodniej  ostatnio więc nie wiadomo czy to łączyć z problemem).Dodam że 1,5 mies wcześniej został zmieniony olej na oplowski 10-40 . Jedyne co mi przychodzi do głowy to zużyty mocno popychacz, który do tego stopnia gubi ciśnienie oleju że nie otwiera

zaworu skąd nierówna praca silnika, ale dlaczego tak rzadko ? Miał ktoś podobnie ?

 

 





#2 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1114 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 grudzień 2017 - 01:48

Olej napewno jest słabej jakości. Liqui moly lub valvoline napewno poprawi ten efekt. Ale sprawdził bym jeszcze ciśnienie oleju jakie jest.
Co do sprawdzenia popychaczy to weź długi śrubokręt i przystawiaj do śrub od pokrywy zaworów pokoleji. Usłyszysz w ten sposób który to popychacz. Metoda stara jak świat :)

Edytowany przez Marcin1989sc, 03 grudzień 2017 - 01:50.


#3 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 52 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 grudzień 2017 - 14:38

Z olejem się zgodzę że  GM  szału nie robi , MaxLifa mam w drugiej omesi 2,6 .No tutaj jest GM bo robię trochę kilometrów nią i trochę łyka oliwy.Tyle żę GM był cały czas od dwóch lat jak ją kupiłem.Racja że ciśnienie można sprawdzić,  ostatnio jak miała kaprys i nie chciała odpalić od razu zauważyłem w trakcie pracy rozrusznika ,że kontrolka oleju mruga.Silnik był rozgrzany.



#4 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 52 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 styczeń 2018 - 19:02

Odgrzewam temat, dzisiaj stuki pojawiły się znowu - po wkręceniu omegi na wyższe obroty na dwójce.Postukało i przestało - dojechałem do domu.

Przegazowałem stojąc prawie do odcięcia i stukanie pojawiło się znowu , silnik zaczął pracować nieregularnie i zgasł.Odpaliłem, poklekotał - zgasiłem.Tak ze dwa - trzy razy.Teraz pracuje normalnie ( ale nie robiłem przygazówek ) . Zamieszczam link do YT ( swój pierwszy :-)  ) 

 

http://[yt="omega 2....NcTHlS9CVg[/yt]


Ten link coś spieprzyłem chyba, jeżeli ktoś jest zainteresowany proponuję wpisać : omega 2.2 16V nieregularnie stukanie .  Dokładnie taki jest tytuł.


Edytowany przez Milos, 13 styczeń 2018 - 18:59.


#5 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3171 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 styczeń 2018 - 19:07

może się przyciera szklanka, dlaczego nie lejesz 5W30



#6 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 52 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 styczeń 2018 - 19:19

No nie ukrywam że ta omesia robi u mnie za codziennego woła i trochę km robię, problem taki że nie mam wiecznie czasu na zlikwidowanie wycieków a i trochę wiadomo spali .Leję tego GM bo mam około 1l na 800 km  . Nie jestem złotówą , ale chciałbym najpierw zlikwidować wycieki.Z drugiej strony nie chodzi mi o ileś PLN więcej za 100km różnicy za olej. Coś byś polecił ze swojej strony ? .Myślę też o syntetyku do 2.6 ( niedzielnej )



#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3171 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 styczeń 2018 - 19:25

No nie ukrywam że ta omesia robi u mnie za codziennego woła i trochę km robię, problem taki że nie mam wiecznie czasu na zlikwidowanie wycieków a i trochę wiadomo spali .Leję tego GM bo mam około 1l na 800 km  . Nie jestem złotówą , ale chciałbym najpierw zlikwidować wycieki.Z drugiej strony nie chodzi mi o ileś PLN więcej za 100km różnicy za olej. Coś byś polecił ze swojej strony ? .Myślę też o syntetyku do 2.6 ( niedzielnej )

cena koło 80 zł za 5 litrów to chyba nie jakiś kosmos

https://www.palis.pl...row,3,8875,1435


Edytowany przez robert514, 13 styczeń 2018 - 19:26.


#8 OFFLINE   Milos

Milos

    X20XEV na dożywociu

  • 52 postów
  • Dołączył: 23-08-2009
  • Skąd: Oborniki Wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 styczeń 2018 - 19:44

No nie , ja za piątkę GM daję u siebie 70,00


W sensie 70,00 za  GM 10W-40 , spróbuję więc .Za jakiś czas zobaczymy