Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nierówna praca silnika, ocena parametrów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 października 2017 - 11:19

Rok:2000
Silnik: X30XE

 

Posiadam problem z omegą z silnikiem świece z manualną skrzynią, samochód zaczął szarpać podczas przyspieszania, jak wkręca się na obroty to słychać przerywanie, na wolnych obrotach chodzi jak czołg. Jakieś pół roku temu wymieniłem kable na BOSCH a świece na NGK, teraz wymieniłem przepływomierz. OP-COM nie pokazuje żadnych błędów, sprawdzałem świece i kable oraz cewkę, iskra jest na każdej a po sprawdzeniu cewki miernikiem parametry zgadzają się z opisanymi na forum. Jakiś czas temu został wymieniony też czujnik położenia wału na oryginalny firmy BOSCH. Już nie wiem co mogło paść, rano jechałem do pracy to było wszystko OK a jak wracałem to jej coś odbiło. Wrzucam parametry z OP-COM na wolnych obrotach oraz przy 2 tys obr/min. 

 

Przy 2 tys obr/min:

http://youtu.be/95_-n66HGag

 

Przy wolnych obrotach:

https://youtu.be/-U0JdBser7Y





#2 OFFLINE   e09

e09
  • 73 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 października 2017 - 11:33

A czujnik położenia wału przykręcony z właściwą siła?
U mnie szarpała jak czujnik położenia przepustnicy był rozregulowany
U Ciebie na wolnych jest widzę 0,45 a powinno być  0.57


Edytowany przez e09, 12 października 2017 - 11:48.


#3 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 października 2017 - 11:51

Nie mam klucza dynamometrycznego , przykręcałem tak normalnie, do oporu a nie za mocno. Samochód już długo na nim działał. 



#4 OFFLINE   e09

e09
  • 73 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 października 2017 - 11:56

To jeszcze ten TPS

0,45 to za niska wartość na wolnych obrotach



#5 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 października 2017 - 19:33

To raczej nie powoduje tego że przerywa i szarpie podczas przyspieszania.

#6 OFFLINE   Maro1988

Maro1988
  • 1 postów
  • Dołączył: 12-10-2017
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 13 października 2017 - 16:26

Mogę się mylić ale jeżeli kable cewka oraz świece są ok to jedynie układ paliwowy (wtryski pompa)

#7 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 października 2017 - 20:32

Na gazie i benzynie chodzi tam samo, po weekendzie wymienię sondy, zobaczyny czy to coś da.

#8 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 141 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 października 2017 - 23:34

Na gazie i benzynie chodzi tam samo, po weekendzie wymienię sondy, zobaczyny czy to coś da.

Sondy na gazie nie mają nic wspólnego z przerywaniem.



#9 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 października 2017 - 10:09

1. wartość TPS'a na wolnych ma byc od ~0.45 do 0.55

2. czujnik wału zawsze przykręcam bez dynama i jest wszystko ok. 

3. jesteś 100% pewny kolejności przewodów WN? 



#10 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 października 2017 - 12:46

Sprawdziłem teraz kolejność przewodów i jest dobra.

#11 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 141 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 października 2017 - 13:15

Sprawdź jeszcze raz przewody, może któryś jest uszkodzony.Jak masz jeszcze te stare,to podmień na chwilę.

#12 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 października 2017 - 17:03

A da się je miernikiem sprawdzić? Bo starych nie mam nigdzie.