Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 dti ciężko pali...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 październik 2017 - 15:48

Siema mam problem. Moje auto bardzo ciężko pali na zimnym silniku. Byłem u magika który stwierdził, że przekaźnik świec żarowych jest głównym powodem usterki. Fakt nie działał bo była rzeźba i to zdrowa....

 

Załączony plik  22164032_1515716111841366_1071829970_o.jpg   44,57K   16 pobrańZałączony plik  22164046_1515716021841375_2031338121_o.jpg   80,73K   9 pobrańZałączony plik  22164077_1515716095174701_5236745_o.jpg   105,08K   9 pobrańZałączony plik  22171862_1515715891841388_871867996_o.jpg   67,86K   9 pobrańZałączony plik  22199305_1515715925174718_494128551_o.jpg   91,47K   9 pobrańZałączony plik  22219191_1515715905174720_726331531_o.jpg   100,72K   9 pobrań

 

 

Naprawiona wiązka silnika ale auto dalej d*pa nie pali, chociaż przekaźnik już działa. Sprawdzane wszystko komputerem.

 

Czujnik temperatury powietrza zasysanego pokazuje minus 200 stopni. Myślicie, że to jest to ??

 

 

https://www.youtube....h?v=XWPR1YTbRcg  <- Link do filmiku z odpalania....

 

Puści mocną chmure jak już odpali..


Edytowany przez vision95, 01 październik 2017 - 15:59.




#2 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 35 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 październik 2017 - 17:31

http://forum.omegakl...zimnym-silniku/

 

Czujnik temperatury powietrza zasysanego pokazuje minus 200 stopni

Zależy gdzie masz ten czujnik w przepływomierzu czy w czujniku doładowania bo po twojej diagnostyce wygląda na uszkodzony lub kabelkomania coś nie styka.

Sprawdź czy czasem nie masz błędu P0110- (IAT) czujnik temperatury powietrza dolotowego.


Edytowany przez Dziadek13, 01 październik 2017 - 18:19.


#3 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 październik 2017 - 19:24

http://forum.omegakl...zimnym-silniku/

 

Zależy gdzie masz ten czujnik w przepływomierzu czy w czujniku doładowania bo po twojej diagnostyce wygląda na uszkodzony lub kabelkomania coś nie styka.

Sprawdź czy czasem nie masz błędu P0110- (IAT) czujnik temperatury powietrza dolotowego.

 

 

No właśnie ten mam. Jutro jadę po przepływomierz bo nigdzie nie mogę znaleźć czujnika. Prawdopodobnie jest w przepływce bo jak ją odpinałem to były 2 błędy, jakości powietrza i temperatury. Więc jutro zamawiam orygnał bosch i zobaczymy czy będzie różnica. Jak coś napisze.


Edytowany przez vision95, 01 październik 2017 - 19:29.


#4 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 35 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 październik 2017 - 19:57

Przypuszczam że ten mod co na fotkach był to właśnie po to co by lepiej odpalał na zimnym.Takimi modami robimy w np 2.0 DTI DTL żeby silnik był podgrzewany do + 15' bo teraz jako ori podgrzewa dopiero przy 4' ale krótko a że silniki mają już trochę najechane i kompresja nie fabryczna to trza podgrzać dłużej lub dwa razy i nie ma problemu z odpalaniem.Można samemu zrobić taki oszukacz lub na alledrogo można kupić takie oszukacze temperatury do wszystkich aut z dieselm.

https://allegro.pl/l...hc-aut-1-2-0901



#5 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 październik 2017 - 20:51

Czy z tym czy bez tego. Świece nie grzeją. Dopiero jak odepne czujnik temperatury w bloku pod kolektorem ssącym to wtedy świece grzeją. Odpala wtedy szybciej Ale nie równo pracuje. Zalewa go ropa. Jutro będzie nowy przepływomierz to zobaczymy.

#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1728 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 październik 2017 - 23:51

Prawdopodobnie jest w przepływce

Jest w przepływce.

Dopiero jak odepne czujnik temperatury w bloku pod kolektorem ssącym to wtedy świece grzeją.

Sprawdź czy temp. cieczy jest taka sama na "blacie" i w ECU (kompem) 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#7 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 październik 2017 - 01:44

Różnica 5 stopni.

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4322 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 październik 2017 - 04:53

Przy obecnych temp na zewnątrz świece nie mają nic do odpalania silnika, co do czujnika temp zasysanego powietrza to tak jak Czeladnik napisał przepływomierz i żeby oszczędzić trochę kasy proponuje poszukać na forum jest temat z pasującymi wkładkami do 2,5 DTI chyba z jakiejś agili, czujnik najlepiej sprawdzić z rana czy pokazuje temp otocznia, a czy wtyczka od czujnika wygląda na ori ? i czy sam czujnik nie jest przypiłowany lub przycięty ?



#9 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 październik 2017 - 06:32

Jaki czujnik? Za parę godzin wymieniam przepływomierz na nowy to zobaczymy różnicę. A co do czujnika temperatury na ecu, gdzie on się znajduje?

#10 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1728 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 październik 2017 - 07:41

Czujnik temp. cieczy jest w głowicy, pod świecą żarową nr.6. Żeby było ciekawiej, on jest dwu drożny (połowa na ECU, połowa na blat). 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#11 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 październik 2017 - 15:06

Siema wymieniłem przepływomierz A pokazuje dalej temperaturę powietrze minus 220 stopni. Co to może być? Zalewa ja i ciężko pali...

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4322 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 październik 2017 - 17:25

uszkodzona wiązka brak odczytu z czujnika, na pewno jej nie zalewa przy sprawnym układzie wtryskowym powinna zapalić od kopa mimo wypiętego przepływomierza, czy sprawdzasz błędy ? i podaj dokładny kod błędu nie tylko P0110 ale co jest po myślniku



#13 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 październik 2017 - 18:39

Powiem tak. Jeździłem trochę i chyba przepływomierz się zaadaptował. Na innym komputerze sprawdzane teraz pokazuje 18 stopni przy 15 na dworze. A jak odepne to czuć różnicę. Silnik trochę kuleje. Na razie stygnie zobaczymy jak odpali. Błędy sprawdzę dzisiaj wieczorem albo jutro rano to podam.



Up
Były takie błędy ale to ja wszystkie czujniki odpinałem. Więc już nie wiem. Jedynie egr często wyskakuje. A czy walnięte ecu może robić problem?

Załączone pliki


Edytowany przez vision95, 03 październik 2017 - 18:41.


#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4322 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 październik 2017 - 04:32

Jeździłem trochę i chyba przepływomierz się zaadaptował
przepływomierz sie nie adaptuje, a na odłączonym mimo to powinna zapalić bez problemu

#15 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 październik 2017 - 05:52

Dalej chu***a, stawiam chyba kompresję albo już nie wiem.

#16 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1728 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 październik 2017 - 09:34

stawiam chyba kompresję

Ciśnienia paliwa w układzie CR sprawdzałeś podczas rozruchu? Do tego silnika trzeba podchodzić pragmatycznie, losowe sprawdzanie to tylko koszty. Bez świec żarowych, przy -15 st.C ten silnik można uruchomić. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#17 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 październik 2017 - 11:38

Niby wszystko było dobrze w ciśnieniem. Gościu mówił że układ paliwowy raczej nie jest przyczyną.

#18 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1728 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 październik 2017 - 12:42

"Niby" i "raczej", czyli gdybologia. Op-com przy rozruchu i patrzeć na parametry: ciśnienie wstępne, ciśnienie listwy CR.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#19 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 październik 2017 - 13:02

Moim opcomem nie mogę się połączyć co wiąże się z tym że ma zimnym nie mogę tego sprawdzić

#20 OFFLINE   vision95

vision95
  • 32 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 październik 2017 - 14:50

Dzwoniłem do serwisu. Przyczyny na pewno leży w tym czujniku powietrza zasysanego. Będę patrzyć wiązke wtyczkę i napięcie. Ktoś się orientuję jakie powinno być na odpowiednich przewodach?