Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura, wentylatory, czujniki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 117 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 wrzesień 2017 - 21:54

Rok: 2000
Silnik: X30XE

 

Miałem problem z ciągle pracującym wentylatorem, wskazówka ledwo wychyli się za kreskę 90 i juz pracował. Przed wymianą czujnika sprawdziłem profilaktycznie temperatury w Op-com i na reduktorze LPG

Po-com o zgrozo 100-105 a reduktor 91*C czyli pokrywa się ze wskaźnikiem.

Dodam, że czujnik do deski i komputera wymieniałem około 2 lat wstecz jak robiłem remont silnika. 

Uznałem, że wymienię czujnik 3 pinowy na chłodnicy, objaw teraz mam taki, że wentylator wskakuje od razu na drugi bieg i z tego co wiem chyba wcześniej pracowały wszystkie 3 wentylatory a teraz pracuje tylko ten od strony komory silnika. 

 

Tu moje Pytanie jak powinny prawidłowo pracować wentylatory - w jakiej kolejności powinny się załączać i czy wszystkie pracują na 2 biegach? 

Drugie pytanie od czego jest dolny czujnik na chłodnicy? chyba 2 pinowy ale nie jestem pewien - jest bardziej owalny. 





#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3159 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 wrzesień 2017 - 15:16

ten od strony silnika to jest do chłodzenia silnika, te dwa przed chłodnicami to od klimy



#3 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 117 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 październik 2017 - 09:31

To akurat wiem ;) :p 

 

Ale odpowiem sobie sam i może innym szukającym pomocy w temacie.

 

Górny czujnik załącza na pierwszym biegu - styki 1-2 - wszystkie 3 wentylatory oraz pompkę na chłodnicy. Drugi bieg (styki 1-2-3) włącza wentylator od strony silnika na max obroty ale przednie dwa są na niskich + pompka. 

 

Dolny czujnik -Uwaga to moje domysły jak na razie - działa po wyłączeniu stacyjki (stałe 12V) i steruje tylko wentylatorem w komorze silnika. Ale jak pisałem jeszcze jestem w trakcie sprawdzania tego :) 

 

Nierozwiązany problem jest temperatur... sprawdziłem nowy czujnik (trzeci jaki kupiłem) i działa prawidłowo - co oznacza, że na chłodnicy na prawdę jest 100*C gdy wskaźnik pokazuje ledwie 92 może 93 a reduktor 91*C. Drogą dedukcji w takim wypadku na mostku między głowicami, gdzie jest czujnik dla ECU i wskaźnika tez powinna być większa temperatura - wiec OP-com może pokazywać prawdę - około 104*C. tylko dla czego na desce mam o 10 mniej skoro czujniki są obok siebie. 

 

Sprawdzam pokrycie wskazań op-coma z deską i do 80-82 stopnie identycznie potem czujnik ECU leci w górę. 

Sprawdzę to wszystko pirometrem - jak wymyślę sposób pomiary na mostku pod kolektorem:) 



#4 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 październik 2017 - 18:04

Pewnie to ten czujnik na mostku szwankuje.

I jak Robert napisał 2 przed chłodnicą klimy nie maja nic wspólnego z tym jednym od silnika.



#5 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 117 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 październik 2017 - 20:42

Racja, ale czujnik steruje wszystkimi :) 

Z tymi czujnikami na mostku to ciekawa sytuacja... ale sprawdzę to:) 



#6 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 październik 2017 - 10:24

Czujnik od wentylatorów masz w chłodnicy, ten górny.
Skoro na blacie pokazuje Ci złą temp to najprawdopodobniej ten czujnik z mostka.
Ew. może gdzieś masy nie łapie dobrze bo on jest chyba 1-pinowy z tego co pamiętam.

#7 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 117 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 październik 2017 - 16:43

masa leci przez czujnik - 12V z zegarów do wskaźnika i przez czujnik na masę silnika.

Od wentylatorów są dwa:) na górze i na dole chłodnicy jak już pisałem wyżej



#8 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 październik 2017 - 17:53

Górny jest od wentylatora, przerabiałem ostatnio bo mi się włączał za szybko.
Wymieniłem na właściwy i teraz wentylator załącz się prawidłowo.



#9 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 117 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 październik 2017 - 20:20

Tak, masz rację:) Ale dodatkowo dony tez steruje wentylatorem. u mnie wszystko wskazuje na to, że przekłamuje wskaźnik na desce i tyle :) 



#10 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 październik 2017 - 22:02

To możesz albo podmienić zegary albo brać się za wymianę czujnika na mostku.

Jakbyś nie mógł znaleźć to mam gdzieś mostek z czujnikiem, odbiór osobisty czujnika za free ;)