Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Montaż demontaż sprzęgła w automacie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 września 2017 - 11:04

Rok:2000
Silnik:2,5 v6 Witam. Sprawa wygląda następująco. Mam zatarty silnik. Zacząłem demontaż i wyjmowanie silnika ale pojawił się kłopot z odkręceniem sprzęgła od koła zamachowego.Ponieważ silnik jest zatarty i nie można obrócić wałem jak w takim razie oddzielić sprzęgło od koła? Jedyny sposób to wyjąć silnik razem ze sprzęgłem ale z tego co czytam na forum jest potem problem z ponownym montażem bo sprzęgło pasuje w skrzynię tylko w jednej pozycji. Jakieś sprawdzone sposoby po pierwsze na odkręcenie sprzęgła od koła w takiej sytuacji i potem na montaż sprzęgła w skrzynie. Będę wdzięczny za pomoc.Pozdrawiam.





#2 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 września 2017 - 19:21

Nie masz nad czym myśleć. Silnik demontujesz razem ze sprzęgłem hydrokinetycznym a podczas montażu możesz włożyć najpierw sprzęgło do skrzyni. Sprzęgło z reguły oprócz wieloklinu ma dwa nacięcia/zęby do napędu pompy hydraulicznej a co za tym idzie pasuje nie w jednej a w dwóch pozycjach tj. Co 180stopni. Podczas demontażu sprzęgła na pewno wyleje się olej - pamiętaj by go uzupełnić po montażu silnika. Ps. Podczas demontażu silnika nie szarp go, wyjeżdżaj nim delikatnie do przodu do póki sprzęgło nie opuści skrzyni. Zęby na sprzęgle bardzo łatwo można ubić.

#3 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 września 2017 - 19:25

Dzięki za info. Wyleje się olej z...? Jeśli ze skrzyni to i tak jest do wymiany tak że na pewno nie zapomnę;)



#4 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 września 2017 - 20:35

Wyleje się olej sprzęgłowy, czyli ten który jest i w skrzyni i w sprzęgle.

#5 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 września 2017 - 20:32

Nic się nie wylało,nawet kropelka.Martwić się? Jeszcze takie pytanko,po odkręceniu kolektorów wydechowych okazało się że mam tam potrójne uszczelki z takiej cienkiej blaszki.Na oko są w dobrym stanie nie ponadpalane nie pogięte. Mam nowe z jakiegoś tworzywa. Założyć te nowe czy te które były lepiej?



#6 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 września 2017 - 22:39

Wyleje się olej sprzęgłowy, czyli ten który jest i w skrzyni i w sprzęgle.

Niby skąd ma się wylać ten olej? I przede wszystkim co to jest ten olej sprzęgłowy?

Pierwsze słyszę o czymś takim. W mojej Omci tego nie ma.

A kolega niech się nie martwi, bo tam nie powinno nic wylecieć.



#7 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 września 2017 - 06:15

Olej może wylać się zarówno ze skrzyni jak i sprzęgła hydrokinetycznego. Z racji tego że olej hydrauliczny wypełnia też sprzęgło jest często nazywany olejem sprzęgłowy. Faktem jest że nie rozbierałem nigdy omegi ale rozebrałem już mnóstwo automatów i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby po demontażu sprzęgła hydrokinetycznego nie wyleciała nawet kropla oleju. Olej napływa do sprzęgła przez skrzynię dla tego po demontażu się wylewa. Bardzo rzadko spotyka się sprzęgła zamknięte w których olej uzupełnia się ręcznie odkręcając korek. Zrób zdjęcie sprzęgła i skrzyni.

A uszczelki zakładaj nowe. Blaszana uszczelka mimo że wygląda fajnie nie ma już swojej sprężystości bo została już raz dokręcona i odgnieciona na kolektorze dlatego bez pasty montażowej do wydechów może puszczać spaliny bokiem.

Edytowany przez SZAJBUS_SzeF, 28 września 2017 - 06:26.


#8 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 września 2017 - 07:42

Może w takim razie nic się nie wylało bo do demontażu ustawiłem silnik i skrzynię pod lekkim kątem tzn przód silnika w górę więc może przelało się to co mogło się wylać na tył skrzyni.Poza tym demontując chłodnicę już wyciekło trochę oleju z chłodniczki oleju w chłodnicy. Tak czy tak do skrzyni pójdzie nowy olej.Ile tego tam wchodzi? W sumie wszystko poszło w miarę sprawnie. Sprzęgło udało się oddzielić od koła zamachowego mimo zatartego silnika. Oby wkładanie motorka poszło równie sprawnie. Fotki wrzucę wieczorem.Teraz idę walczyć dalej.


Edytowany przez mario45, 28 września 2017 - 07:43.


#9 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 września 2017 - 10:03

Wrzucam Biblię.f704b78c7b09cdf3c570fad265d0ca6e.jpg

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

#10 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 września 2017 - 18:42

Fajnie tylko gdzie tu stoi ile wchodzi oleju do skrzyni? Nie udało mi się dojść do zdjęć dzisiaj...



#11 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 września 2017 - 21:42

7-8 litrów powinno wystarczyć( wg. katalogu pojemność skrzyni to 9 litrów).



#12 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 września 2017 - 05:18

Tak to jest gdy wrzuca się zdjęcia na telefonie ;) Wrzucam jeszcze raz.3aa02482aa257b9a78b5c69d1d69865d.jpg

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

#13 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 września 2017 - 08:02

Pojemność samej skrzyni.Doliczyć do tego jeszcze chyba by wypadało chłodniczkę oleju w chłodnicy i przewody do niej. Tam to około litra na moje oko wejdzie lekko.Kolega SZAJBUS_SzeF wrzucił fotkę z której wynika że pełne napełnienie to 12,8 l w sumie. 8,4 sama skrzynia plus 4,4 dopełnienie jak już się olej rozejdzie po całym układzie. Planuję dynamiczną wymianę oleju więc wypadało by mieć ilość wystarczającą.


Edytowany przez mario45, 29 września 2017 - 08:12.


#14 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 30 września 2017 - 17:02

Po co odkręcać skrzynie od silnika? Silnik wychodzi spokojnie do góry cały ze skrzynią, zero oleju mi nie wyleciało bo zaślepiłem węże od chłodnicy. Nawet maski nie zdejmowałem. A na wierzchu remont to już przyjemność. Tylko ja to robiłem wózkiem widłowym z przedłużanymi widłami ale podnośnik warsztatowy albo wyciągarka też da radę.



#15 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 października 2017 - 08:32

tomeczekg niestety nie dysponowałem nawet kanałem a odkręcanie skrzyni z gleby jakoś mi się średnio widziało. Już wolałem oddzielić silnik od skrzyni. Poszło nawet gładko,nawet klimy nie rozpinałem. Sprężarkę oddzieliłem od silnika i została sobie w komorze. Olej w skrzyni i tak do wymiany więc nawet gdyby się coś wylało nic by się nie stało takiego.Nie wiem kiedy tam był wymieniany olej i czy w ogóle był.To co pociekło było koloru brunatnego to chyba święty czas na wymianę.


Edytowany przez mario45, 01 października 2017 - 08:43.


#16 OFFLINE   guuciuu151

guuciuu151
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-07-2012
  • Skąd: Wieluń
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 marca 2018 - 09:01

Odgrzeje kotleta. Czy sprzęgło hydrokinetyczne uzupełnia się olejem że skrzyni biegów??

#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marca 2018 - 10:03

Tak.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p