Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kilka roblemów, brak ogrzewania, za szybko przełącza sie na gaz

omega ogrzewanie opel termostat klimatronik wentylacja

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Takezo

Takezo
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-09-2017
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 wrzesień 2017 - 11:48

Witam tydzień temu kupiłem wymarzoną omege B fl

Rok: 1999
Silnik: 3.0 b+g

Ale jak zwykle wszystkiego się nie udało sprawdzić przed zakupem i nie działa ogrzewanie.

Objawy

-Brak ogrzewania, ze wszystkich kratek leci zimno

- gaz włącza się po około minucie pracy silnika, wskazówka od temp nawet się nie ruszy a on już się przełącza na gaz i działa normalnie

-na postoju wskazówka od temp dochodzi do około 90 stopni, podczas jazdy spada temp na 85, nawet jak jest ostro ciśnięty

 

To co już sprawdziłem:

- obie pompki wspomagające pracują (ta przy chłodnicy załącza się wraz z wentylatorem, ta przy zbiorniczku chodzi cały czas) Na weekendzie je rozbiorę dla pewności

-wymieniony korek od zbiorniczka

-głowica i uszczelka są na 99.9% ok

-po podpięciu kompa brak błędów

-termostat- odpalony sinik na zimno przewody zimne a po przekroczeniu 85c według wskaźnika przewód od termostatu zaczął się robić ciepły , płyn w zbiorniku zimny. niby działa, ale mu nie ufam i będzie wymieniony w weekend

 

No i w sobotę będę sprawdzał wszystkie sposoby z tego forum na uruchomienie grzania

 

I teraz pytanie do was bo to moja pierwsza omega (ale nie ostatnia) a to wy się znacie.

Dziś odkryłem dziwną rzecz, rozebrałem tą osłonę za schowkiem żeby dostać się do nagrzewnicy. i moim oczom ukazały się trzy nie podłączone do niczego  kostki biała, czarna i brązowa. Są one oklejone izolacją i wyglądają jak by je ktoś odpiął. Od czego one są? 

 

Jutro będę rozbierał dalej żeby się dostać do nagrzewnicy to może dojdę czy gdzieś nie powinny być wpięte. Dodam że panel klimatronika działa dobrze żadnych błędów, słychać jak klapy pracują.

 

Dzieki za przeczytanie tych wypocin


Edytowany przez Takezo, 13 wrzesień 2017 - 11:54.




#2 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 79 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 wrzesień 2017 - 20:40

Temperaturę cieczy najlepiej sprawdzić poprzez podłączenie kompa, bo wskazówka na blacie lubi przekłamywać. Np. u mnie pokazuje podczas jazdy niecałe 90 stopni a na kompie mam około 93 stopnie. Co do ogrzewania to na 99% nagrzewnica jest zamulona. Jest jeszcze możliwość złego podpięcia w układ chłodzenia węży od instalacji gazowej. Jednak, w większości przypadków wina leży w zapchanej nagrzewnicy. Kostkami się nie przejmuj, po prostu Opel montował kompletne wiązki do podłączenia wyposażenia, którego niektóre wersje nie posiadały. Na pewno jedna z nich jest od modułu świateł skandynawskich, czyli światła włączają się po przekręceniu stacyjki. Podczas eksploatacji Omci jeszcze nie raz będziesz zaskoczony luźnymi kostkami.



#3 OFFLINE   Takezo

Takezo
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-09-2017
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 wrzesień 2017 - 10:49

dzięki za rady.

mam pytanie czy brak ogrzewanie może być spowodowany uszkodzonym przepływomierzem powietrza?

 

dziś podłączyłem ome pod kompa i wyszedł błąd obwodu przepływomierza powietrza usunąłem ten błąd i już się nie pojawił, po przejechaniu paru metrów z kratek zaczeło lecieć ciepło, ale jak mu chciałem przycisnąć to nie wkręcał się dobrze na obroty i był zamulony. jak już dojechałem do domu to leciało coraz chłodniejsze powietrze



#4 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 79 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 wrzesień 2017 - 21:16

Nie. Przepływomierz nie odpowiada za ogrzewanie, natomiast za pracę silnika już tak. Napisz, gdzie masz wpięte węże układu chłodzenia od instalacji gazowej.



#5 OFFLINE   Takezo

Takezo
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-09-2017
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 wrzesień 2017 - 07:10

przed chwila pod zbiornikiem znalazłem taką magiczna wtyczke, ktos tu coś cudował , od czego ta wtyczka? https://zapodaj.net/...61bc7c.jpg.html


Edytowany przez Takezo, 16 wrzesień 2017 - 08:34.


#6 OFFLINE   Takezo

Takezo
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-09-2017
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 wrzesień 2017 - 08:37

dobra już wiem od czego ta wtyczka, od czujnika poziomu płynu.

 

właśnie płucze układ sposobami z tego forum, dobrałem się też do nagrzewnicy i górny przewód jest bardzo ciepły tak jak i silnik, a ten dolny przewód jest aż gorący . Co to oznacza? zabitą nagrzewnice?



#7 OFFLINE   Takezo

Takezo
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-09-2017
  • Skąd: Rawa Mazowiecka
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 wrzesień 2017 - 16:08

dziś miałem dzień czyszczenia układu użyłem chyba z 10l różnych chemikaliów i przedmuchałem cały układ kompresorem, i przepłukałem chyba z 50 litrami wody. Wypluło sporo brudnej wody i syfu.

Początkowo pomogło w samochodzie było jak w saunie. PO przejechaniu 20 km zaczęło lecieć znowu chłodno, potem samochód postał godzinę pojechałem znowu grzał dobrze i po jakimś czasie przestał.

 

Węzę do nagrzewnicy jeden gorący drugi trochę chłodniejszy,

pompki wspomagające działają, a termostat się otwiera dobrze.

chłodnica główna bardzo gorąca, wentylatory dobrze się załączają,waz doprowadzający płyn do chłodnicy tak samo gorący jak  chłodnica, waz odchodzący chłodniejszy i da się go dotknąć.

 

Gdy układ dobrze się rozgrzeje to znaczy załącza się wszystkie wentylatory a temp płynu wyniesie 102 stopnie(sprawdzam poprzez podpięcie komputera i tam są odczyty z wszystkich czujników) to wtedy wzrasta ciśnienie w całym układzie, waż idący od termostatu do chłodnicy robi się twardy (ale nie puchnie), a po przy próbie odkręcenia zbiorniczka z pod korka wywala się woda (ale tak chyba powinno być)

 

I teraz gdzie dalej szukać?

Nagrzewnica chyba dobra bo jak coś zaskoczy to upał.

Chłodnica zabita?

czy może jakieś klapki się złe otwierają? słychać je jak się coś zmienia

czy może panel klimatronika?

i jak z czytać błędy z klimatronika bo ten mój komputerek nie umie

.



#8 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 79 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 wrzesień 2017 - 19:37

Ponawiam prośbę o lokalizację wpięcia węży gazowych w układ chłodzenia. Być może tu tkwi problem.


Edytowany przez arek1981, 18 październik 2017 - 21:04.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: omega, ogrzewanie, opel, termostat, klimatronik, wentylacja