Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap X30XE do Jeep Cherokee XJ


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 września 2017 - 20:18

Był silnik 2.5Pb. Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#22 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 września 2017 - 19:50

Czy zbiorniczki wyrównawcze płynu chłodzącego były identyczne przy wszystkich silnikach benzynowych w Omedze? Zastanawiam się nad kupnem bo w moim jest masło olejowe z rozszczelnionej chłodniczki oleju. Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#23 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 września 2017 - 10:49

Tak. Zbiorniki w benzynach były takie same. Diesle tylko miały zaslepione jeden kruciec

#24 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2017 - 11:12

Dzięki :-) Zbiorniczek kosztuje aż 10 PLNów a z wymyciem mojego będzie kupa roboty. Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#25 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 września 2017 - 13:07

Zapomniałem dodać że jedyną różnica w pb to były wersję z czujnikiem poziomu i bez czujnika, ale u Ciebie to nie ma znaczenia

#26 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2017 - 14:41

Na moim zbiorniczku jest jakaś wtyczka od spodu. Chyba dwupinowa. To będzie pod czujnik? Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#27 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 22 września 2017 - 19:19

No to masz wersje z czujnikiem, tylko pytanie czy on działa ? Bo często nie działa

#28 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2017 - 19:29

Nie wiem czy działa :-) Ale dzięki Tobie wiem czego szukać :-) Dzisiaj odebrałem miskę olejową. Wypiaskowana i pomalowana z zewnątrz epoksydem. Korek poszedł do ocynkowania. Niestety tylko galwaniczny ale lepszy taki niż rdza ;-) Dzisiaj jeszcze w planie drobne przeróbki na chłodnicy. Wykorzystam dwa wiatraki klimy do chłodzenia wody w miejsce pojedyńczego oryginalnego. Oba będą sterowane przez ECU z tym że będę chciał mieć możliwość wymuszenia startu drugiego z ręki i ewentualnego wyłączenia obu.5c011bbe49f9eaca077901748e822fb3.jpg9f795c9c86aa6224e9926399d99b6f31.jpg Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#29 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 września 2017 - 16:58

Jest mi ktoś w stanie podrzucić wymiary oringu pod puszkę filtra oleju? Z pomiaru wychodzi, że to 64x3,5 ale wolę mieć pewność. Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#30 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 września 2017 - 18:59

niestety nie znam jej na pamięć. Polecam ten oring z ASO. Kosztuje chyba 18zł



#31 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 września 2017 - 22:59

Jest problem z chłodnicą. Oplowska nie wejdzie do Jeepa. A od starego silnika będzie za mała. Poza tym Omy chłodnica ma pięć krućców na węże moja aż dwa. Może się by pasowała od Cherokee 4.0. Liczba króćcy się zgadza. Pytanie tylko o dwie wtyczki które są na chłodnicy Omy. Co to i po co to? Jedna dwupinowa a druga ma kilka pinów, taka okrągła. Bo nie wiem czy gdzieś nie będę tego musiał wpasować w obieg na jakichś trójnikach czy coś Jutro wrzucę zdjęcia tych wtyczek. Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

Edytowany przez SalomonMoor, 24 września 2017 - 23:03.


#32 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 września 2017 - 14:36

czujniki do sterowania m.in. pracą wentylatorów. Jak będę przy kompie to mogę Ci dokładny ich schemat wysłać



#33 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 września 2017 - 14:41

Czyli będzie musiało zostać. To jest najważniejsza informacja. Muszę teraz dorwać chłodnicę od 4.0 i zobaczyć jak ją mogę podłączyć i gdzie ewentualnie dorobić w obiegu wejścia na te czujniki. I nie mogę dobrać oringu pod obudowę filtra. W ASO u mnie nie ma a szacowany koszt przy ściągnięciu to ok 50 PLN (!!!) Pogięło ich. Kupiłem trzy rozmiary. 63x4, 63,5x3,5, 64x4. Może któryś przypasuje. Koszt tych 3 szt to aż 4,8 zł. ASO przesadza z marzą. Ponad 4000% ! Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

Edytowany przez SalomonMoor, 25 września 2017 - 14:46.


#34 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 września 2017 - 21:18

Chłodnica od XJ 4.0 powinna się nadać. Będzie tylko trzeba zrobić gdzieś przed dwoma krućcami miejsce na czujniki. Mam pomysł jak to załatwić. Uszczelki obudowy filtra oleju nie udało mi się dorwać. Poskładałem na starej (dobrze, że nie wyrzuciłem) i silikonie Reinzosil. Zdemontowałem pokrywy zaworów, żeby ogarnąć uszczelki bo są drobne przecieki. Moim oczom ukazał się zastanawiający widok. W prawej głowicy są w dwóch kanałach świec ślady wody a w jednym, pierwszym, jeszcze stoi woda. Osad jest rudawy lekko. W lewej w pierwszym kanale też jest ślad wody i grzyb na świecy. Dwie czyste i suche. Skąd tam woda? I to w takiej ilości? Czyżby UPG do zrobienia? Jutro jakoś usunę tą wodę i wykręcę świece. Może zobaczę co jest w cylindrach. Olej jak zlewałem był bez wody.717d6647bffe2ae79616e2c08ce76050.jpg1d02bcbb6bc34427ce18e7ae89dbd682.jpg Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#35 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 września 2017 - 22:06

Typowa przypadłość plastikowych pokryw zaworów w v6. Lala się woda z podszybia na świece

#36 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 września 2017 - 22:14

Właśnie nie wydaje mi się żeby to była woda z układu chłodzenia. W kanale jest za czysta a tam gdzie odparowała jest za mało rudego osadu. No, nic. Jutro i tak sprawdzę co się dzieje w cylindrach. A świece i kable i tak były w planach do wymiany. Jakieś świece polecacie? Kable biorę z Janmora. Mam do nich zaufanie. Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#37 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2017 - 22:31

Właśnie nie wydaje mi się żeby to była woda z układu chłodzenia. W kanale jest za czysta a tam gdzie odparowała jest za mało rudego osadu.
No, nic. Jutro i tak sprawdzę co się dzieje w cylindrach. A świece i kable i tak były w planach do wymiany.

Jakieś świece polecacie?
Kable biorę z Janmora. Mam do nich zaufanie.

Klepnięte pancerną cegłą.
Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.


Woda z podszybia - przeciek na srodku nad cewka, nie zobaczysz gdzie poki nie wyprujesz uszczelki i szyby.

Przy takim projekcie jeszcze raz napisze, ze bym zwalil czapki, zrobil regeneracje glowic i upg.

A kable janmora w jeepie 2,5 czy 4,0 pojada, ale w zlomedze nie sa dobra opcja - ja tam na ngk latam.

Powodzenia :)

#38 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 września 2017 - 06:44

To woda z podzszybia jak już koledzy pisali.

 

Kable najlepiej BERU, a świece NGK, Beru lub GM ;)



#39 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 września 2017 - 21:00

Jest mi ktoś w stanie podrzucić wymiary oringu pod puszkę filtra oleju? Z pomiaru wychodzi, że to 64x3,5 ale wolę mieć pewność. Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

a nie jest to czasem taka sama jak na filtrze oleju, bo wkręcasz adaptor i filtr pasuje zamiast obudowy i wkładu



#40 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 września 2017 - 21:06

Żaden oring nie spasuje. Kanał pod uszczelkę daje wymiary uszczelki 3x3,5 mm. Średnica wewnętrzna uszczelki 64 mm. Oringi są okrągłe w przekroju a nie prostokątne. A właśnie prostokątna jest orginalna uszczelka. Przy kolejnej zmianie oleju pomyślę nad adapterem i zastosowaniem filtra pełnego zamiast wkładu. Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.