Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap X30XE do Jeep Cherokee XJ


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 września 2017 - 20:05

Cześć wszystkim:-) Jestem w trakcie swapu 3.0 V6 do innego auta. Dokładniej to silnik wyląduje w Cherokee XJ. Obecnie silnik wyjęty, stoi na palecie. Wyprułem, chyba bez uszkodzeń, cała wiązkę elektryczną z Omy. Wtyczki które były przy silniku są wszystkie oznaczone i wiem gdzie je podpiąć. Jednak potrzebuje pomocy przy elektryce. Chodzi o maksymalne odchodzenie wiązki i pozostawienie tego co jest niezbędne do prawidłowej pracy silnika. W schematy jeszcze się nie wgryzałem. Drukarka mi padła:-( Będę wdzięczny za pomoc:-) Pewnie jeszcze pojawi się jeszcze tysiąc innych pytań do Was. Będę je wrzucał w ten wątek żeby nie śmiecić po całym forum. Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.



#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 września 2017 - 22:40

To będzie spięte z manualną skrzynią?

 

Jak będziesz potrzebował schemat to daj znać.



#3 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 września 2017 - 07:12

Do Jeepa idzie silnik i skrzynia Opla. Będę musiał jeszcze wymyślić połączenie skrzyni z reduktorem. Schematy znalazłem w Sam Naprawiam Haysa i Etzholda. Są zupełnie inaczej zrobione niż Jeepa czy Hondy i jeszcze nie do końca je rozumiem. Za to przydała by mi się informacja co jest potrzebne do prawidłowej pracy silnika a co mogę usunąć. Nie chce wyciąć przez przypadek czegoś (kabelek, wtyczka itp itd) co będzie potrzebne. Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

Edytowany przez SalomonMoor, 08 września 2017 - 07:13.


#4 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 września 2017 - 12:24

Na pewno bym wywalił egr i zamontował kolektory wydechowe z 2.6/3.2. Pozbyłbym się multiramu i zrobił krótszy dolot. Reszta czujników jest Ci potrzebna do prawidłowego działania



#5 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 września 2017 - 21:02

A odkurzacz i jego osprzęt? Na wspomaganiu też była jakaś wtyczka, będzie potrzebna dla ECU? Za lewym kołem, pod błotnikiem, było coś schowane. Szedł tam przewód i rurka plastikowa. Czy to chłodzenie kompa? Zostaje czy out? Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

Edytowany przez SalomonMoor, 08 września 2017 - 21:07.


#6 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 września 2017 - 21:42

A odkurzacz i jego osprzęt?

 

do wywalenia

 

Na wspomaganiu też była jakaś wtyczka, będzie potrzebna dla ECU?

 

na wspomaganiu? Gdzie?

 

Za lewym kołem, pod błotnikiem, było coś schowane. Szedł tam przewód i rurka plastikowa. Czy to chłodzenie kompa? Zostaje czy out?

 

do wywalenia :)



#7 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 września 2017 - 22:43

Źle to określiłem. Nie na wspomaganiu tylko na przekładni kierowniczej/maglownicy. Tam za osłoną była schowana jakaś wtyczka.

Pytanie mam jeszcze o sygnał prędkości dla ECU.

Z tego co czytałem komp bierze go z czujnika abs-u. Ze wszystkich 4 czujników czy z któregoś konkretnego? W Jeepie sygnał prędkości pochodzi z jednego czujnika na reduktorze i muszę to jakoś zgrać.

Co do odkurzacza...
Z aluminiowych rurek i czegoś a'la zbiorniczek idzie waż na duży czarny zawór sterowany podciśnieniem przez drugi mały zaworek. Co z tym małym zaworkiem? Do wywalenia? Jest na nim wtyczka dwupinowa i doprowadzone podciśnienie. Pierwsze do usunięcia a drugie do zaslepienia czy zostaje gdzieś zaworek podłączony, żeby go komp widział?



#8 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 września 2017 - 07:48

Z tego co czytałem komp bierze go z czujnika abs-u. Ze wszystkich 4 czujników czy z któregoś konkretnego?

 

z lewego tylnego

 

Z aluminiowych rurek i czegoś a'la zbiorniczek idzie waż na duży czarny zawór sterowany podciśnieniem przez drugi mały zaworek. Co z tym małym zaworkiem? Do wywalenia? Jest na nim wtyczka dwupinowa i doprowadzone podciśnienie. Pierwsze do usunięcia a drugie do zaslepienia czy zostaje gdzieś zaworek podłączony, żeby go komp widział?

 

Podciśnienie do wywalenia (zaślepienia) a zaworek zostawiasz podpięty w jakimś niewidocznym miejscu podpięty żeby komp widział



#9 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 września 2017 - 15:26

Adam10 a nie czasem z prawego tylnego koła bierze predkosc

#10 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 września 2017 - 21:43

Osprzęt odkurzacza wywalony. Zaworek, zgodnie z radą Adama10 zostaje. Wywalam też EGR. W całości :-) Znalazłem na brytyjskim forum schemat cheatera dla X30XE. Kolega mi go zrobi :-) W razie czego zmiana będzie odwracalna więc nie powinno być problemu. Jak "oszust" zadziała to zostanie :-) Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#11 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 września 2017 - 07:40

Znalazłem na brytyjskim forum schemat cheatera dla X30XE. Kolega mi go zrobi :-) W razie czego zmiana będzie odwracalna więc nie powinno być problemu. Jak "oszust" zadziała to zostanie :-)

 

zadziała zadziała :) Nie jeden już tutaj wywalał EGR :)



#12 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 września 2017 - 10:06

To jak z tym czujnikiem prędkości? Z którego koła bierze sygnał?

#13 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2017 - 22:09

Czy to jest dodatkowa pompka wody?920a258d94562cc5f3d36560d0c5c440.jpg Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#14 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 września 2017 - 20:26

Pasek alternatora dla X30XE bez klimy to 6PK1900? Jakiego producenta polecacie? Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#15 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2017 - 20:29

Czy to jest dodatkowa pompka wody?920a258d94562cc5f3d36560d0c5c440.jpg Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

Tak, to jest dodatkowa pompka wody.



#16 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 września 2017 - 13:11

Pasek alternatora dla X30XE bez klimy to 6PK1900? Jakiego producenta polecacie?

 

bez klimy nie pamiętam z głowy jaką ma długość. Musiałbym sprawdzić.

 

Polecam Gates



#17 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 września 2017 - 13:32

Długość znalazłem w innym temacie. 6PK1900 jest właściwy dla X30XE bez klimy. Za producenta dzięki :-) Postaram się to kupić w poniedziałek. Trzeba by ruszyć że składaniem osprzętu silnika :-) Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#18 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 września 2017 - 20:18

Pasek na moim zadupiu tylko Continental. Wziąłem. Już założony. Łożysko rolki napinacza szumiało. Wymieniłem samo łożysko a nie całą rolkę. 5 dych w kieszeni:-) Od razu ogarnąłem zaworek odkurzacza. Zaślepiony i dostał nowe mocowanie. Kolega elektronik twierdzi, że powinno się go dać zastąpić odpowiednim opornikiem. Sprawdzę jak silnik będzie już hulał. I jeszcze chyba alternator oddam do regeneracji. Ale to po odpaleniu. A ten sygnał prędkości z lewego tylniego koła to pewne? Który to będzie pin przy ECU? Klepnięte pancerną cegłą. Jeep Cherokee XJ 93r. swap na X30XE.

#19 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 19 września 2017 - 09:36

Mi się wydaje ze z prawego tylnego koła jest sygnał prędkości, tak miałem u siebie w bfl 2.2 benzyna

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2017 - 19:07

Jestem w trakcie swapu 3.0 V6 do innego auta. Dokładniej to silnik wyląduje w Cherokee XJ
a co było pod deklem w XJcie ?