Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Bierze olej, dymi x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 sierpnia 2017 - 08:53

Rok:1998
Silnik:X20XEV

Witam

Ostatnio zauważyłem że moja omega zaczęła brać olej i dymi. Bierze około 1l/1000km

Dymi tylko jak ruszam z postoju (bardziej jak dłużej postoje np w korku) w czasie jazdy nie dymi lub robi to tak mało że nie widać za bardzo (wiem bo ktoś kto za mną jechał powiedział mi że jak już jadę to nie dymi tylko jak ruszam). Zmierzyłem sprężanie niestety bez próby olejowej, ale sprężanie silnika który miał ok 40-50stopni wynosi ok 14.5 na każdym cylindrze. Płyn chłodzący jest czysty, spaliny koloru niebieskiego, niebiesko-białego, czuć spalony olej. Dziwi mnie fakt że zauważyłem jeden dziwny objaw, otóż samochód jak ma full oleju dymi mniej (prawie że nie widać), jak ma minimum zaczyna kopcić. Teraz pytanie bardziej obstawiać zawory czy pierścienie?





#2 OFFLINE   PiotrV6

PiotrV6
  • 54 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 29 sierpnia 2017 - 11:34

Pierw uszczelniacze, bo wygląda na to, że odkłada się olej



#3 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 sierpnia 2017 - 12:51

Też to obstawiam, ale nie jestem pewny bo jak na uszczelniacze to dość sporo ubywa tego oleju. No niedługo wymieniam rozrząd to pewnie połącze te naprawy w takim razie

#4 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 sierpnia 2017 - 06:37

Mam jeszcze pytanie czy w pokrywie zaworów jest jakaś membrana? Bo widzę że kolektor ssący mam w oleju wewnątrz i rura dolotowa do przepustnicy też jest w oleju

#5 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 31 sierpnia 2017 - 09:07

No jest odma, taki wąż który idzie od pokrywy zaworów do dolotu