Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Modyfikacja, tuning wspomagania w Omedze b w roku 2017.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 sierpnia 2017 - 20:52

Witam, temat już był, ale umarł, ale pora się tym zająć, bo nie każdy ma tyle siły żeby kierować omegą na fabrycznym wspomaganiu.

Na forum dużo osób zmienia coś w swoich autach, ale według mnie jedna rzecz wymaga grubszej modyfikacji a mianowicie wspomaganie kierownicy.

Pytanie jest od czego zacząć, ktoś już przerabiał ten temat, może da jakieś wskazówki ? Inna pompa z większym ciśnieniem może ? Ta w omedze 2.0 ma jak się nie mylę 80 bar. Tylko od czego taka większa pompa przypasuje ?

Założenie mam takie, żeby kierownicą można było obracać prawie bez oporu na biegu jałowym najmniejszym palcem.

A może modyfikacja standardowej pompy? Ktoś kto zna się na tej dziedzinie, niech coś podpowie.


 




#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2017 - 04:47

Założenie mam takie, żeby kierownicą można było obracać prawie bez oporu na biegu jałowym najmniejszym palcem.
u mnie tak było bez żadnych modyfikacji, nawet dziecko dawało rady

#3 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 sierpnia 2017 - 05:20

W mojej omedze również wspomaganie działa bardzo dobrze. W ogóle nie czuć oporu. Możliwe że twoja pompa już nie daje rady. Nie wiem jak jest w b ale w b fl jest "inteligentny układ wspomagania" w którym panuje zmienne ciśnienie zależne od prędkości. Przy niskiej prędkości lub na postoju kierownicą kręci się bardzo łatwo a przy wyższych prędkościach trochę ciężej. Po części jest za to odpowiedzialny sterownik pompy ABS.

#4 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 sierpnia 2017 - 07:28

@SZAJBUS_SzeF

Co do pompy to kupiłem drugą używkę od 2.2, chodzi jakby ciszej ale dalej to samo kręci się ciężko. Byłem u fachowców od przekładni, według nich jest ok, nic nie pozapiekane, ale dalej dla mnie za ciężko się tym kieruje. Wymieniłem łożyska amorków, tulejke wspornika drążków.

To o czym piszesz to servotronik, był też w B, ale nie w 2.0.

To co ryzykować kupno chińskiego zamienika ? Bo każda używka i tak zmęczona będzie, czy myśleć o jakiejś modyfikacji ?

Edytowany przez B0Cygano, 28 sierpnia 2017 - 10:04.


#5 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 sierpnia 2017 - 20:17

Z tymi chińskimi zamiennikami nam nieprzyjemne wspomnienia. Jak pompa "nie wyje" to raczej wątpię by była dojechana życiem. Może ktoś kiedyś przełożył przekładnie z modelu z servotronikiem i to robi problem. Nie wiem dokładnie jak to wygląda ale w każdym układzie hydraulicznym figuruje zawór przelewowy. Jego zbyt wczesne otwarcie zmniejszy ci ciśnienie panujące w układzie. Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

#6 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 sierpnia 2017 - 21:46

@SZAJBUS_SzeF

Raczej przekładki nie było.

Gdzie ten zwór znaleźć, w pompie czy w innym miejscu ?



#7 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 30 sierpnia 2017 - 22:21

W mojej BFL (2,2 benz.) wspomaganiu też daleko do "lekkości", o kręceniu jednym palcem można zapomnieć. W staruszce B 2,0 16V z 96r. jest jeszcze trochę gorzej. W sumie miałem do czynienie z 3 omeśkami  i myślałem, że ten typ tak ma. Jeśli ktoś może kręcić palcem to zazdroszczę :-)



#8 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 sierpnia 2017 - 14:41

No własnie czytałem nie raz w internecie o ciężko działającym wspomaganiu, sam na własnej skórze widze jak jest. Więc od czego zacząć albo z kim się skontaktować żeby to naprawić albo przerobić ?

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 sierpnia 2017 - 16:18

przerobić

 

Nawet jeśli uda Ci się zwiększyć siłę wspomagania, by na postoju jednym palcem kręcić, to co będzie w czasie jazdy? Jedziesz sobie  tak 90 km/h np. i ciaśniejszy zakręt to już wyzwanie z tak czułą kierą. Bez servtronica nie widzę sensu modzenia niestety. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#10 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 sierpnia 2017 - 18:37

wyzwanie


Wyzwanie to jest obecnie jazda w mieście i patrzenie żeby wyrobić się na skrzyżowaniach.

Jeździłem kidyś Polonezem ze wspomaganiem, tam kierownice obracać można było na jałowym w miejscu jednym palcem i dawało się jeździć w normalnych prędkościach, obecnie jak wsiąde do ojca pasata tambkierownica znacznie lżej chodzi i jakoś też nie ma problemu z zakrętami.

Ja tam wolę mieć wspomaganie niż zapierać się z całych sił żeby skręcić na skrzyżowaniu, o manewrach na parkingu nie wspominając.

#11 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 sierpnia 2017 - 19:30

@SZAJBUS_SzeF
Raczej przekładki nie było.
Gdzie ten zwór znaleźć, w pompie czy w innym miejscu ?



Przemyślałem temat. Jeździłem b fl 2.2 16v i wspomaganie działa dużo gorzej niż w mojej. Może konstrukcyjnie popełnili błąd dając zbyt małą pompę do silników 2.0 i 2.2. Porównaj cały układ (przekładnie, pompę, średnicę przewodów) pomiędzy 3.0 a 2.0 tam musi być odpowiedź.

#12 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 sierpnia 2017 - 19:39

@SZAJBUS_SzeF

A może wiesz jaką w 3.0 pompa wspomagania ma wydajność ciśnienia ?



#13 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 września 2017 - 06:15

Niestety nie udało mi się pozyskać takich informacji.

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2017 - 07:41

Wyzwanie to jest obecnie jazda w mieście i patrzenie żeby wyrobić się na skrzyżowaniach.
nawet w aucie bez wspomagania kręcenie kierownicą podczas jazdy nie sprawia problemu, mówię o sprawnym układzie kierowniczym, u Ciebie jest coś nie tak skoro twierdzisz że musisz walczyć z kierownicą podczas jazdy

#15 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 września 2017 - 14:20

Tak to wygląda



#16 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 czerwca 2018 - 05:40

Jako, że polityki nie uprawiam to zostało coś zrobione, dla chętnych do poczytania daje linka:

 

http://forum.omegael...s#comment-49442



#17 OFFLINE   wigo

wigo
  • 40 postów
  • Dołączył: 12-05-2018
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 czerwca 2018 - 17:07

Czy możesz zdradzić koszta takiej zabawy ?



#18 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 czerwca 2018 - 20:55

@wigo

Pompa wspomagania z Audi - 150 zł

 

Przewód wspomagania z Audi - 100 zł

 

Przekładnia z Omegi, przekaźnik oraz przewód - 100 zł

 

2 litry płynu GM Dexron VI - 82 zł

 

2 litry płynu Mobil 320 ATF - 60 zł

 

Pasek Gates 6PK1893 - 60 zł

 

BMW Lubrizol 6178 - 34 zł

 

Dorobienie flanszy do kółka pasowego w pompie - 40 zł

 

Spawanie przewodów - 10 x Żubr 0,5l

 

Tak mniej więcej to wyglądało, miej na uwadze zastosowano używane części, a ich cena może być różna w zależności od znajomości, potrzeb jak i dostępności. Robocizny i nerwów, jak i prób nie wyceniam, bo to sprawa o charakterze indywidualnym, w zależności czy ktoś robi sam, czy zleca wykonanie.



#19 OFFLINE   wigo

wigo
  • 40 postów
  • Dołączył: 12-05-2018
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 czerwca 2018 - 14:26

Dzięki, naprawdę udało  Ci się to zrobić po kosztach.