Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omcia 2.2tdi strajkuje;(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 sierpnia 2017 - 18:14

Rok:2001
Silnik:2.2tdi
Witam wszystkich i prosze o pomoc.
Omcia najechała na gałąż( nie zbyt wielką ale owa pókła w podłoge)
Po przejechaniu 500m zgasiłem auto i tu zaczełe się problemy.
Omcia nie chciała odpalić dopiero plak ją przekonał ale też na ok2km jazdy;(
Ogólnie jest tak ze chwilami odpala a czasem musi dostać plaka ale też działa tylko na kilka km. Gdy wcisne te 2 przyciski od kompa to wyświetla się tak.

75. 2
24060. Czy ktoś powie mi co to za błędy? Czy to może być pompa? Dodam ze auto mam 3tyg. Zrobiłem nim ponad 2tys km i byłem nim zachwycony.
Prosze o szybką pomoc i pozdrawiam wszystkich klubowiczów.



#2 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2017 - 19:29

To nie jest kod błędu żeby błędy odczytać musisz pojechać na komputer i odczytać błędy.

Druga sprawa to to że gałąź ci pukła w podwozie a tam idą przewody paliwowe i może one zostały uszkodzone ,wejdź pod auto i to sprawdź,



#3 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 sierpnia 2017 - 19:45

Dzięki kolego jutro ogarne kogoś z kompem. A powiec mi czy tak z nienacka mogła by zdechnąć pompa wtryskowa? Bo kosztów się właśnie obawiam.
No i co dziwne to to że ropa w tej puszce co jest wkład wiltra to cały czas jest. A gdyby padła pompa to chyba ropy tam by nie było...dobrze kombinuje?

#4 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2017 - 20:35

Tak dobrze kombinujesz ale jest jedno ale jak gałąź ci uszkodziła przewody paliwowe czyli straciły szczelność to na powietrzu nie pojedziesz tylko wtedy plak ratuje.

Poczytaj jeszcze ten temat  http://forum.omegakl...-egr-w-22dti/  a po zainstalowani tego ustrojstwa poczujesz jak auto powinno jeździć.


Edytowany przez Dziadek13, 27 sierpnia 2017 - 20:39.


#5 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 sierpnia 2017 - 00:27

To było by super kolego bo chyba była by to tańsza naprawa niż regeneracja pompy?!!
No ale czy przez uszkodzony przewód paliwowy nie powinna wydobywać się ropa? Bo nic z niej nie kapie i to mnie dziwi...czy omega b 2.2tdi posiada pompe wspomagającą?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2017 - 04:46

To było by super kolego bo chyba była by to tańsza naprawa niż regeneracja pompy?!!
No ale czy przez uszkodzony przewód paliwowy nie powinna wydobywać się ropa? Bo nic z niej nie kapie i to mnie dziwi...czy omega b 2.2tdi posiada pompe wspomagającą?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

jeśli przewód jest zgnieciony ale nie ma dziury to nie będzie kapało, a przypływ może być na tyle mały że pompa nie dostaje paliwa, 2,2 i 2,0 DTI nie posiada pompki w zbiorniku, odpalaj ją dalej na PLAKU to na pewno pompa będzie do regeneracji.



#7 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 sierpnia 2017 - 08:17

Przewody całe nie zagięte nie zgniecione nie przerwane;(
No chyba szykuje mi się spory wydatek na pompe. Tylko czy ona mogła umrzeć tak z nienacka?;(
Okarze się w południe gdy na lawecie odjedzie do mechanika.

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2017 - 12:37

a może po prostu zbieg okoliczności



#9 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 sierpnia 2017 - 13:05

Oby nie:( bo raz że spory koszt,a dwa to niewiadomo jak ona będzie zrobiona. A zdarzały się wogóle przypadki by pompa umarła z nienacka...nie dawała prędzej żadnych oznak choroby tak normalnie zgasiłem i już nie chciała odpalić. Może gdzieś na złączce pękł wężyk i łapie powietrze. Bo awaria pompy powinna wywalić jakiś błąd tak myśle. Póki co czekam na telefon od mechanika.

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2017 - 19:09

tak są taki przypadki, jak chcesz pewną pompę to DIESEL TECHNIKA z Lublina



#11 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 sierpnia 2017 - 19:54

A ile taka pompka kosztuje???

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2017 - 04:58

musisz pisać do nich ale z tego co kojarzę to ponad 2000 trzeba liczyć ale masz to zrobione profesjonanie



#13 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 sierpnia 2017 - 11:10

No i wielka niewiadoma...na 2 kompach(nie wiem jakich) nie ma żadnych błędów. Filtry chodz nie były złe dostała nowe cały układ szczelny podciśnienie sprawdzone. Wszystko przez mecha który do tej pory miał dobre opinie. Omcia teraz odpala bez plaka lecz po kilku minutach sama gasnie. Ponownie odpali i znów po chwili gaśnie...ma ktoś jakieś pomysły? Mechanik twierdzi ze niespotkał pompy która tak by umierała lecz może to być ona...a co wy o tym sądzicie drodzy koledzy? Będe wdzięczny za każdą porade.

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2017 - 12:45

proponuje zrobić myk w postaci pojemnika na ropę powiedzmy 5l i zobaczyć czy na tym będzie chodziła, może smok w baku jest zasyfiony



#15 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2017 - 18:00

Dodam jeszcze taki myk żeby wykluczyć nieszczelne trawersy.

 

Lqjp9rd.jpg



#16 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 sierpnia 2017 - 13:24

Więc tak zholowałem dziś omcie od mechanika bo gość się poddał. Jedyne co zrobił to całą mi ją rozkręcił;(
Gdy zajrzałem do zbiornika okazało się ze smok i wszystkie te plastiki pokryte są taką czarną mazią tak jak by olej się dostał. Na miarce też jest go chyba troche więcej no i jakiś taki jak by żadszy był;(
Jaka może być przyczyna usterki pompa czy wtryski taki robią bałagan? No i jak sprawdzić co dokładnie jej dolega? Prosze wszystkich o szybkie i powarzne odpowiedzi...pozdrawiam.

#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 sierpnia 2017 - 16:23

Trawersy, kolega Dziadek13 podpowiedział Ci wcześniej.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 września 2017 - 11:00

Więc tak Panowie, podałem rope bezpośrednio z butelki tak jak radziliście. Zimna odpaliła elegancko(chwile zakręciła i pali bo wiadomo ze powietrze było) gdy pochodziła z 15 min zgasła i d..pa;(
Gdy jest zimna pali elegancko biorąc sobie rope z butelki gdy się nagrzeje szlak ją trafia;( Czy to pompa się zaciera? Czy dodatek mixolu coś tu pomoże?czy to tylko złudzenia?
No i ten wyzszy poziom oleju...czy to może uszczelnienie wtrysków się kłania no i czy takie były by objawy. Z góry dziękuje za rozsądne odpowiedzi i Pozdrawiam.

#19 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2017 - 11:37

No i ten wyzszy poziom oleju.

Możliwe że płyn chłodniczy po przez uszkodzoną uszczelke pod głowicą leci do oleju sprawdź czy ci nie ubywa płynu chłodniczego,ale też możliwe że lejące wtryski czyli za dużo paliwa przedostaje się do miski olejowej czyli słaba kompresja,ale z tego co ja wiem to nasze wtryski dwusprężynowe tak zwane woły robocze ciężko jest zajechać.Czyli albo płyn chłodniczy lub paliwo trza jedno wykluczyć.

Potem dalej będziemy szukać.

 

Gdy jest zimna pali elegancko biorąc sobie rope z butelki gdy się nagrzeje szlak ją trafia

Czyli temperatura działa na uszczelke pod głowicą rozszerza się i zaczyna przeciekać do cylindrów i jest problem,ale to jest tylko moje zdanie należy samemu wykluczyć.


Edytowany przez Dziadek13, 02 września 2017 - 11:59.


#20 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 września 2017 - 12:07

Płynu nie ubywa po zatym gdy jest motor zimny pali na strzał więc uszczelka raczej odpada. Możliwe ze ten stan oleju jest przez to ze teras stoi troszke po skosie auto...pytanie tylko dlaczego gaśnie gdy się nagrzeje?;(