Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gotowanie wody


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   e09

e09
  • 58 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 sierpień 2017 - 13:56

Rok:1998
Silnik:2.5 v6 LPG
Witam wszystkich potrzebuje pomocy, jest problem bo mi gotuje wode, ale zacznę od początku. Jakiś czas temu pozbylem się chłodniczki oleju i od tej pory w układzie chlodniczym płynie woda, bo było mnóstwo syfu więc do czasu aż się się oczyści lepiej upuszczac wodę niż ok 100 PLN w postaci płynu ale pojawił się dziwny objaw, gotuje wodę myślałem że to korek, wymieniłem to wywalalo przez korek, później podmieniłem na taki ze złomu od 3.0 v6 to zwaliło wąż wlotowy do chłodnicy. Przedwczoraj zalalem wody do zbiornika wyrównawczego pod korek ale nie zakrecając go i grzalem silnik wypatrujac czy nie bije gdzieś kompresji do układu i nic puscil kilka bąbli ale to tak jakby gdzie jeszcze się odpowietrzyl po za tym nic. Termostat puszcza z małego na duży obieg ale w momencie gdy temp dochodzi do takiej że załącza się wiatrak na pierwszy bieg woda się gotuje i wywala jak gejzer. Czego to wina, gdzie szukać winowajcy?

Edytowany przez e09, 12 sierpień 2017 - 13:57.




#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4617 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpień 2017 - 15:30

Woda ma niższą temperaturę wrzenia od płynu.Dlatego silnik się gotuje.Musi być płyn.



#3 OFFLINE   e09

e09
  • 58 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 sierpień 2017 - 17:51

Tylko jeżeli to nie wszystko nie chciał bym zostawić świeżo zalanego płynu na asfalcie, może być termostat?

#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3159 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpień 2017 - 19:40

Tylko jeżeli to nie wszystko nie chciał bym zostawić świeżo zalanego płynu na asfalcie, może być termostat?

praw fizyki nie oszukasz, a silnik zepsujesz



#5 OFFLINE   pawswi30

pawswi30
  • 84 postów
  • Dołączył: 23-10-2012
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 sierpień 2017 - 21:10

Może się nie znam :p, w sprawnym układzie jest ciśnienie które zwiększa temp wrzenia wody. Nie zmienia to faktu że płyn jest lepszy, ze względu na dodatki chroniące układ chłodzenia :). Jeśli się mylę to proszę o poprawienie. 



#6 OFFLINE   e09

e09
  • 58 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 sierpień 2017 - 08:37

Ale czy powinno dać się do takiego stopnia zagrzac?

#7 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4617 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpień 2017 - 09:38

Pełne otwarcie termostatu to ponad 100'C



#8 OFFLINE   e09

e09
  • 58 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 sierpień 2017 - 13:04

Witam znów, jeśli ktoś jeszcze tu zagląda, zalałem płyn a własciwie 5 litrow koncentratu a reszte uzupełniłem wodą. Wywala przez korek jak sie nagrzeje... Odpowietrza sie i bąble pchają płyn przez korek? zatkane kanały w silniku?... Brak mi już pomysłow...



#9 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 83 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 sierpień 2017 - 21:33

Nie chcę być złym prorokiem ale wygląda to na uszczelkę pod głowicą. Przede wszystkim sprawdź ciśnienie na tłokach. Nie polecam też zalewania układu chłodzenia wodą, bo zasyfisz cały układ.



#10 OFFLINE   e09

e09
  • 58 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 sierpień 2017 - 08:17

Jeszcze to sprawdzę, ale tak orientacyjnie ile manewr uszczelka uszczupli portfel bo uszczelki pod pokrywami niedawno zmieniałem może się jeszcze nadadzą, więc ale UPG i tak orientacyjnie co w te koszty wejdzie?
Robocizna własna oczywiście

Edytowany przez e09, 16 sierpień 2017 - 08:20.


#11 OFFLINE   PiotrV6

PiotrV6
  • 54 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 16 sierpień 2017 - 12:12

Uszczelki kol wydechowego 2x =35zł Reinz

uszczelki kol. ssącego 2x =68zł Reinz

Uszczelki głowicy 2x = 160 zł Reinz

Filtr Oleju Mann 26zł

Termostat 100zł

Uszczelniacze zaworowe 24x =40zł

Zimeringi 4~ =50zł

Płyn chłodniczy 50 zł

Śruby głowicy 2 zestawy =90/100 zł

+ Olej 150/200zł

 

+ pasowałoby świece 6x =60zł~(Denso k20tt)

 

Orientacyjne ceny mojego sklepu



#12 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4617 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpień 2017 - 13:18

a gdzie rozrząd?



#13 OFFLINE   PiotrV6

PiotrV6
  • 54 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 17 sierpień 2017 - 10:04

@machony79 

+ rozrząd 800-1000zł 

Dzięki bo nie uwzględniłem,- był na drugiej stronie :p



#14 OFFLINE   e09

e09
  • 58 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 sierpień 2017 - 14:37

Sytuacja opanowana, zalalem koncentrat wymieniłem zbiornik płynu bo puszczal przy czujniku i spokój