Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niebieskie Corsche by A10garage


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7695 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 grudzień 2017 - 23:17

No to nowe, większe heble z przodu poskładane.

 

Tak wyglądał stary zestaw:

 

x8yAPTPl.jpg

 

b801fKMl.jpg

 

Zaciski dostały:

- nowe uszczelnienia

- nowe osłony kurzowe,

- nowe odpowietrzniki,

- nowe gumki do prowadnic

- nowe sprężyny mocujące

 

18Rt2hil.jpg

 

Nowe tarcze i klocki ATE

 

xNHAhBcl.jpg

 

tutaj widać porównanie między starymi 240mm a nowymi 280mm

 

aM3U2Djl.jpg

 

no i zamontowane na aucie

 

cH67UNjl.jpg

 

CGhYBx1l.jpg

 

74Xi7bnl.jpg



#102 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1112 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 grudzień 2017 - 09:33

Ładnie się wpasowaly ;) a powiedz mi robiłeś jakieś adaptery? Czy p&p ?

#103 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 274 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 grudzień 2017 - 14:09

Jak zawsze wszystko z perfekcyjna dbałością i wykonaniem można już porównywać hamowanie do irmiego ?😀

#104 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7695 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 grudzień 2017 - 15:08

a powiedz mi robiłeś jakieś adaptery? Czy p&p ?

 

tutaj akurat p&p, ale musiałem trochę nad tym posiedzieć, poprzeglądać katalogów i policzyć czy to aby na pewno podpasuje bez adapterów :) Generalnie tarcze są z auta A, zaciski z auta B i wszystko to jest wsadzone do auta C i pasuje :p

 

Jak zawsze wszystko z perfekcyjna dbałością i wykonaniem

 

Dziękuję :)

 

można już porównywać hamowanie do irmiego ?

 

Nie wiem, dawno nim nie jeździłem. Poza tym zobaczymy jak będzie hamować corsche na tych heblach. Tutaj to jest auto do jazdy na co dzień i ma się mieścić felga 15" dlatego nie mogliśmy pójść tak grubo jakby serce tego chciało :p

 

 

 

Podpowiem że to koniec ciekawych fotek bo aktualnie trochę silnika jest wybebeszone :p



#105 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1112 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 grudzień 2017 - 17:56

Ważne Adam ze się udało :) co tam jeszcze przy silniku majstrujesz? :p

#106 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7695 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 grudzień 2017 - 18:25

rozrząd i wszystko co podpada przy okazji ;) Niebawem opis ;) Jutro mają dotrzeć nowe części i będzie składanie.

 

 

Jak to zrobię to będzie stan techniczny idealny czyli tak jak powinno być i będzie mozna wtedy zabrać się poprawianie kwestii wizualnych :)



#107 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7695 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 grudzień 2017 - 19:26

W tym samym czasie co hamulce zrobiłem również co nie co przy silniku.... Przebieg przy całej operacji to 215152km

 

ale po kolei :)

 

Po swapie hamulców wymieniłem jeszcze płyn hamulcowy na ATE oraz przepompowałem przez wysprzęglik i to jaki tam był syf to jest niesamowite. Smoła tak gęsta że pompa nie dawała rady tego przepchnąć, ale sytuacja została opanowana i pedał sprzęgła o wiele lżej pracuje.

 

Zaczynamy z silnikiem. Jak widać na zdjęciu był wyciek spod pokrywy zaworów który coraz bardziej się powiększał oraz standard w silnikach 1.0, 1.2 i 1.4 czyli grzechoczący rozrząd przy odpalaniu. Przyczyną tego jest niedomagający napinacz oraz rozciągnięty łańcuch. Jedziemy:

 

C8FIAfql.jpg

 

Przyczyna powiększającego się wycieku spod pokrywy zaworów to kompletnie zapchana odma oraz wszystkie podciśnienia od niej:

 

hjwlBtnl.jpg

 

kyJ21Vcl.jpg

 

GbOOcnGl.jpg

 

Pgp5cTul.jpg

 

S83npHll.jpg

 

sporo było czyszczenia żeby to wszystko dobrze udrożnić ale udało się :)

 

LlpXnVBl.jpg

 

jjPdFQYl.jpg

 

6LsWhYTl.jpg

 

filtra powietrza nie trzeba było wymienić gdyż ten ma dopiero 20tyś przebiegu, ale i tak zostało wszystko wyczyszczone

 

MmbUeaul.jpg

 

1l0ipJUl.jpg

 

Miska olejowa oczywiście zdjęta a później wyczyszczona

 

2QawEuBl.jpg

 

XyO9XaKl.jpg

 

ZBvE59vl.jpg

 

 

podobnie jak pokrywa zaworów i w ogóle wszystko co było rozebrane

 

455z8del.jpg

 

tutaj widać jak duży luz miał już łańcuch. Rozrząd zblokowany odpowiednimi do tego blokadami

 

WPoktBll.jpg

 

Takie zakupy trzeba było zrobić:

 

68oHn78l.jpg

 

wszystko przygotowane do składania

 

ZgrKO1Sl.jpg

 

Rozrząd oczywiście w tym większym zestawieniu razem z kołami zębatymi wałków rozrządu i wału korbowego. Nie ma półśrodków. W zestawie SWAG były:

 

- koła zębate wałków rozrządu GM

- koło zębate wału korbowego GM

- napinacz FEBI

- komplet ślizgów FEBI

- komplet nowych ori śrub

- nowy łańcuch

 

kiXCGFBl.jpg

 

Teraz widać jak ładnie napina się nowy łańcuch

 

B1z8i99l.jpg

 

Ogólnie można powiedzieć że na starym łańcuchu przesunięcie rozrządu było już o ząb

 

Jeszcze bardzo ważne ustawienie tarczy do sczytywania impulsów dla czujnika wałka rozrządu

 

IodZOQOl.jpg

 

Potem wszystko zalane nowym olejem :) Auto wyjechało we czwartek z garażu. Zrobiłem nim 1,5tyś km i jest pięknie. Silnik chodzi o wiele ciszej, o wiele lepiej się zbiera i chodzi mega równiutko :)

 

 

Pełna lista tego co zostało zrobione a nie wymienione we wcześniejszym poście na temat hamulców:

- czyszczenie odmy i podciśnień

- rolka napinacza paska klinowego Deckermann

- pasek klinowy Gates

- wymiana płynu hamulcowego ATE

- oring korka spustowego

- oring korka wlewu oleju

- uszczelka miski olejowej Victor Reinz

- uszczelka pokrywy rozrządu Victor Reinz

- uszczelka pompy wody Victor Reinz

- uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz

- uszczelniacz wału przedni Victor Reinz

- świece zapłonowe BERU

- zestaw łańcucha rozrządu:

                        - koła zębate wałków rozrządu GM

                        - koło zębate wału korbowego GM

                        - napinacz FEBI

                        - komplet ślizgów FEBI

                        - komplet nowych ori śrub

                        - nowy łańcuch

- filtr kabinowy

- filtr oleju Filtron

- olej Motul 8100 X-cess 5W40

 

Teraz stan techniczny odpowiada moim standardom więc można brać się za następne rzeczy... bardziej pierdołowate



#108 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1592 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Susz / Gdańsk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 grudzień 2017 - 20:04

jak zawsze profeska, w A10 Garage nie ma lipy :)



#109 OFFLINE   XBSmario

XBSmario

    Ω MV6

  • 220 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 grudzień 2017 - 12:48

Elegancko.
Gdybym zmieniał profesję na mechanika to idę do Ciebie na praktyki :)

Edytowany przez XBSmario, 28 grudzień 2017 - 12:52.