Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z centralnym zamkiem drzwi kierowcy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   luka9

luka9
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lipiec 2017 - 17:28

Rok:1998
Silnik:2.0 16v

Mam pytanie otóż w drzwiach kierowcy nie działa centralny, może opiszę co i jak. Z pilota otwierają się wszystkie drzwi poza kierowcą, z kluczyka też otwierają się wszystkie drzwi poza kierowcą, muszę ręcznie podnosić ten górny grzybek (nie wiem jak to się prawidłowo nazywa), jak zamykam drzwi kierowcy tym grzybkiem to też wszystkie inne drzwi się zamykają bez problemu. Czy dobrze wnioskuje że to jest najprawdopodobniej zwykły objaw padniętego siłownika centralnego zamka? Chyba on się podłączony bezpośrednio pod ten grzybek





#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4786 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 lipiec 2017 - 19:52

objaw padniętego siłownika centralnego zamka?

Zgadza się.Może nie całkiem padnięty ale prawie.Można próbować naprawiać albo wymienić.



#3 OFFLINE   luka9

luka9
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 sierpień 2017 - 14:43

a mam pytanie czy siłowniki są wszystkie takie same w omegach b? Wiem że kierowcy siłownik jest sterujący MASTER ale czy są poza tym takie same. bez względu na rocznik?



#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpień 2017 - 16:08

ta



#5 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4786 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 sierpień 2017 - 20:19

bez względu na rocznik?

Różne (wtyczka)



#6 OFFLINE   luka9

luka9
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 sierpień 2017 - 11:34

Tzn? Ma ktoś jakieś zdjęcie porównawcze tych wtyczek żebym wiedział czego szukać?

#7 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4656 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpień 2017 - 06:19

do 97 kwadratowa a po 97 owalna



#8 OFFLINE   rafdert

rafdert
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-12-2007
  • Skąd: lubartów
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 sierpień 2017 - 15:00

Rozbierz siłownik, kup w elektronicznym dwa microstyki.lutowania 10min i gotowe

Edytowany przez rafdert, 07 sierpień 2017 - 15:00.


#9 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 127 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 sierpień 2017 - 20:54

do 97 kwadratowa a po 97 owalna

No chyba jednak odwrotnie. Z tego co pamiętam to w '94 miałem owalne wtyczki, więc po '97 były kwadratowe.



#10 OFFLINE   luka9

luka9
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 styczeń 2018 - 22:11

Czyli jak wreszcie z tymi wtyczkami? Czy ktoś może kupował słowniki w intercars?
https://e-katalog.in...scr_dItems.html
Nie są takie drogie ale czy to wogóle działa?

#11 OFFLINE   Redds

Redds
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 styczeń 2018 - 00:49

Wiem ze temat stary jak świat, ale skoro siłownik działa po manualnym zamknięciu (zamyka resztę) to znaczy że działa. Elementem odpowiedzialnym za zamknięcie/otwarcie czy ryglowanie zamka(z pozycji kluczyka) jest mikroprzełącznik, który znajduje się nad ruchomym elementem zamka od wewnątrz klamki. Są tam dwa mikroprzełączniki, które po przekręceniu kluczyka w żądaną pozycję załączają bądź odłączają centralny do żądanej pozycji. ja im bym się przyjrzał, skoro od wewnątrz zamyka prawidłowo.



#12 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1224 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 styczeń 2018 - 07:07

Ja kupowałem w intrcarsie i pasował i działał, u mnie zatarl się silniczek w siłowniku. Objawy miałem ze z pilota nie działał a manualnie działał normalnie, ale z czasem chodził coraz ciężej wiec wymieniłem i miałem spokój

#13 OFFLINE   luka9

luka9
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 styczeń 2018 - 19:28

Dobra dziś zrobiłem te siłowniki, mam rocznik 98 wtyczki kwadratowe, co do roboty wymieniłem zarówno u kierowcy jak i pasażera obydwa styczniki na zapas co by nie rozbierać dwa razy, robota trwała 2,5h już razem. Myślałem że będzie gorzej

#14 OFFLINE   luka9

luka9
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 październik 2018 - 11:41

Problem powrócil, i raczej nie jest związany z mikroprzelacznikiem już... Otóż przez przypadek pociągnąłem za klamkę przy otwieraniu drzwi, od tego momentu nie działa ani otwieranie, ani zamykanie siłownik słychać że chce się ruszyć, słychać że działa, ale tak jakby nie ma siły, najlepsze jest to że na Sucho siłownik wciąga ramię ale nie chce go wysunąć, chociaż czuć że próbuje to zrobić niewiem już sam co mogło się stać

#15 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 35 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków

Napisany 02 styczeń 2019 - 03:40

Cześć,

 

Jakiś czas temu walczyłem z zamkami i siłownikami (chyba ze trzy razy rozbierałem drzwi z tego powodu, raz miałem w ogóle problem z otwarciem drzwi i wychodziłem od strony pasażera).

Jak się okazało podczas finalnej diagnozy, w moim przypadku cały czas był jeden problem - popękana plastikowa osłona mechanizmu zamka. Ta osłona jest integralną częścią zamka (nie da się jej kupić osobno, a ponieważ zamek jest nitowany nawet mając ten plastik ciężko byłoby go założyć). W każdym razie kawałek pękniętej plastikowej osłony wszedł w mechanizm zamka i siłownik za żadne skarby nie mógł mechanizmu ruszyć, a raz nawet, przy otwartym zamku nie byłem w stanie otworzyć drzwi.

 

Aby pozbyć się problemu trzeba niestety wymienić zamek, ale uwaga - tutaj jest kolejny problem, ponieważ na trzy kupione używane zamki, w dwóch plastikowa osłona była popękana jeszcze bardziej niż w moim. Doszedłem do wniosku, że ta osłona zamka i jej pękanie to jakiś feler naszych Omeg. Finalnie udało się znaleźć zamek z całą osłoną. Przesmarowałem, wyczyściłem, siłownik założyłem ten który miałem, wyregulowałem wysokość - działa już ponad rok bez problemu.

 

Załączam zdjęcie, która osłona pęka. Dolna strzałka wskazuje widoczne pęknięcie, górna - pęknięcie niewidoczne na zdjęciu, ale właśnie mogące spowodować blokadę zamka (ten kawałek plastiku jest po stronie mechanizmu - jego odprysk może skutecznie zablokować zamek całkowicie uniemożliwiając otwarcie drzwi).

 

Załączony plik  zamek_omega_2.jpg   26,1K   0 pobrań

 

Może masz podobny problem?


Edytowany przez GrzegorzWo, 02 styczeń 2019 - 03:42.