Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z centralnym zamkiem drzwi kierowcy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lipca 2017 - 17:28

Rok:1998
Silnik:2.0 16v

Mam pytanie otóż w drzwiach kierowcy nie działa centralny, może opiszę co i jak. Z pilota otwierają się wszystkie drzwi poza kierowcą, z kluczyka też otwierają się wszystkie drzwi poza kierowcą, muszę ręcznie podnosić ten górny grzybek (nie wiem jak to się prawidłowo nazywa), jak zamykam drzwi kierowcy tym grzybkiem to też wszystkie inne drzwi się zamykają bez problemu. Czy dobrze wnioskuje że to jest najprawdopodobniej zwykły objaw padniętego siłownika centralnego zamka? Chyba on się podłączony bezpośrednio pod ten grzybek





#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 lipca 2017 - 19:52

objaw padniętego siłownika centralnego zamka?

Zgadza się.Może nie całkiem padnięty ale prawie.Można próbować naprawiać albo wymienić.



#3 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 sierpnia 2017 - 14:43

a mam pytanie czy siłowniki są wszystkie takie same w omegach b? Wiem że kierowcy siłownik jest sterujący MASTER ale czy są poza tym takie same. bez względu na rocznik?



#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2017 - 16:08

ta



#5 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 sierpnia 2017 - 20:19

bez względu na rocznik?

Różne (wtyczka)



#6 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 sierpnia 2017 - 11:34

Tzn? Ma ktoś jakieś zdjęcie porównawcze tych wtyczek żebym wiedział czego szukać?

#7 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2017 - 06:19

do 97 kwadratowa a po 97 owalna



#8 OFFLINE   rafdert

rafdert
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-12-2007
  • Skąd: lubartów
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 sierpnia 2017 - 15:00

Rozbierz siłownik, kup w elektronicznym dwa microstyki.lutowania 10min i gotowe

Edytowany przez rafdert, 07 sierpnia 2017 - 15:00.


#9 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 sierpnia 2017 - 20:54

do 97 kwadratowa a po 97 owalna

No chyba jednak odwrotnie. Z tego co pamiętam to w '94 miałem owalne wtyczki, więc po '97 były kwadratowe.



#10 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 stycznia 2018 - 22:11

Czyli jak wreszcie z tymi wtyczkami? Czy ktoś może kupował słowniki w intercars?
https://e-katalog.in...scr_dItems.html
Nie są takie drogie ale czy to wogóle działa?

#11 OFFLINE   Redds

Redds
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 stycznia 2018 - 00:49

Wiem ze temat stary jak świat, ale skoro siłownik działa po manualnym zamknięciu (zamyka resztę) to znaczy że działa. Elementem odpowiedzialnym za zamknięcie/otwarcie czy ryglowanie zamka(z pozycji kluczyka) jest mikroprzełącznik, który znajduje się nad ruchomym elementem zamka od wewnątrz klamki. Są tam dwa mikroprzełączniki, które po przekręceniu kluczyka w żądaną pozycję załączają bądź odłączają centralny do żądanej pozycji. ja im bym się przyjrzał, skoro od wewnątrz zamyka prawidłowo.



#12 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 stycznia 2018 - 07:07

Ja kupowałem w intrcarsie i pasował i działał, u mnie zatarl się silniczek w siłowniku. Objawy miałem ze z pilota nie działał a manualnie działał normalnie, ale z czasem chodził coraz ciężej wiec wymieniłem i miałem spokój

#13 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 stycznia 2018 - 19:28

Dobra dziś zrobiłem te siłowniki, mam rocznik 98 wtyczki kwadratowe, co do roboty wymieniłem zarówno u kierowcy jak i pasażera obydwa styczniki na zapas co by nie rozbierać dwa razy, robota trwała 2,5h już razem. Myślałem że będzie gorzej

#14 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 października 2018 - 11:41

Problem powrócil, i raczej nie jest związany z mikroprzelacznikiem już... Otóż przez przypadek pociągnąłem za klamkę przy otwieraniu drzwi, od tego momentu nie działa ani otwieranie, ani zamykanie siłownik słychać że chce się ruszyć, słychać że działa, ale tak jakby nie ma siły, najlepsze jest to że na Sucho siłownik wciąga ramię ale nie chce go wysunąć, chociaż czuć że próbuje to zrobić niewiem już sam co mogło się stać

#15 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 35 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 02 stycznia 2019 - 03:40

Cześć,

 

Jakiś czas temu walczyłem z zamkami i siłownikami (chyba ze trzy razy rozbierałem drzwi z tego powodu, raz miałem w ogóle problem z otwarciem drzwi i wychodziłem od strony pasażera).

Jak się okazało podczas finalnej diagnozy, w moim przypadku cały czas był jeden problem - popękana plastikowa osłona mechanizmu zamka. Ta osłona jest integralną częścią zamka (nie da się jej kupić osobno, a ponieważ zamek jest nitowany nawet mając ten plastik ciężko byłoby go założyć). W każdym razie kawałek pękniętej plastikowej osłony wszedł w mechanizm zamka i siłownik za żadne skarby nie mógł mechanizmu ruszyć, a raz nawet, przy otwartym zamku nie byłem w stanie otworzyć drzwi.

 

Aby pozbyć się problemu trzeba niestety wymienić zamek, ale uwaga - tutaj jest kolejny problem, ponieważ na trzy kupione używane zamki, w dwóch plastikowa osłona była popękana jeszcze bardziej niż w moim. Doszedłem do wniosku, że ta osłona zamka i jej pękanie to jakiś feler naszych Omeg. Finalnie udało się znaleźć zamek z całą osłoną. Przesmarowałem, wyczyściłem, siłownik założyłem ten który miałem, wyregulowałem wysokość - działa już ponad rok bez problemu.

 

Załączam zdjęcie, która osłona pęka. Dolna strzałka wskazuje widoczne pęknięcie, górna - pęknięcie niewidoczne na zdjęciu, ale właśnie mogące spowodować blokadę zamka (ten kawałek plastiku jest po stronie mechanizmu - jego odprysk może skutecznie zablokować zamek całkowicie uniemożliwiając otwarcie drzwi).

 

Załączony plik  zamek_omega_2.jpg   26,1K   1 pobrań

 

Może masz podobny problem?


Edytowany przez GrzegorzWo, 02 stycznia 2019 - 03:42.


#16 OFFLINE   Grevor

Grevor
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-02-2019
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 lutego 2019 - 19:42

Witam serdecznie,

Właśnie dzisiaj kupiłem Omesie kolejną po 15 latach bo tydzień temu kupiłem dla kierowcy i znów zakochałem się w aucie i pojechałem dzisiaj po Omesie dla siebie ale z racji, że kiedyś miałem 4, teraz zachciało mi się tylko jednej....3.2 i mam.

Wracając od sprzedawcy z wrażenia podjechaliśmy do knajpki coś zjeść i po wyjściu, już z pilota nie otworzę drzwi kierowcy, co gorsza nawet z kluczyka ani od wewnątrz. Zjawisko jest takie, że pilotem otwiera się na chwilkę i po sekundzie znów się blokuje.

Na miejscu zakupu, wszystko idealnie pracowało więc czy to pech czy przypadkiem nie kliknełem czegoś niepotrzebnie ? , zepsuć raczej nie miałem co :-), no i teraz d*pa blada, muszę wsiadać od pasażera....

Może ktoś pomóc ? 


Edytowany przez Grevor, 23 lutego 2019 - 19:43.


#17 OFFLINE   wigo

wigo
  • 40 postów
  • Dołączył: 12-05-2018
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 lutego 2019 - 21:17

Jestem właśnie po ogarnięciu takiego problemu jak u Ciebie, u mnie okazało się że winnym był siłownik drzwi kierowcy który zblokował zamek.



#18 OFFLINE   Grevor

Grevor
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-02-2019
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 lutego 2019 - 22:22

Jestem właśnie po ogarnięciu takiego problemu jak u Ciebie, u mnie okazało się że winnym był siłownik drzwi kierowcy który zblokował zamek.

 

Dzięki za odpowiedz. Napisz proszę, jak to zdiagnozować ?. Myślałem ażeby podjechać do asów od awaryjnego otwierania autek, jak takie asy to może naprawią problem, może jest jakaś opcja przekręcenia kluczyka w lewo, prawo, jakaś kombinacja na pilocie ? , nie wiem strzelam bo dziwnie to wygląda, że akurat kupiłem, wszystko było OK i zdechło jak na złość po godzinie :-). Nie odwidziała mi się 5 Omesia, będę walczył i zrobię za kilka miesięcy z niej rodzynka ale najpierw muszę poczytać wiele na forum i znaleźć wiele odpowiedzi, jaki olej do skrzyni, jakie tarcze hamulcowe i klocki, jakie amorki itd., bo to na już chce zrobić no ale na razie chciałbym móc wsiadać do mojego potwora 3.2 :-) bo zrobił na mnie wrażenie dzisiaj :-).

 

Pozdrawiam kolego.



#19 OFFLINE   wigo

wigo
  • 40 postów
  • Dołączył: 12-05-2018
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 lutego 2019 - 23:47

Ja kupiłem siłownik z OLX za 20 zł i podstawiłem auto do fachmana od napraw zamków, gość otworzył drzwi i wymienił siłownik za 150 zł i gitara.

Tak na marginesie to też noszę się z zamiarem kupna 3.2 w automacie  , ale ciężko coś fajnego upolować.



#20 OFFLINE   Grevor

Grevor
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-02-2019
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 lutego 2019 - 13:09

Ja kupiłem siłownik z OLX za 20 zł i podstawiłem auto do fachmana od napraw zamków, gość otworzył drzwi i wymienił siłownik za 150 zł i gitara.

Tak na marginesie to też noszę się z zamiarem kupna 3.2 w automacie  , ale ciężko coś fajnego upolować.

 

Dzięki wielkie kolego, pocieszyłeś mnie bardzo przy niedzieli :-). Po 4 Omesiach dałem sobie spokój i przeszedłem na różne autka ażeby wrócić do Omesi jaką zawsze chciałem mieć czyli 3.2 i udało się. Kupiłem w idealnym stanie wizualnym, jak nowe wszystko w środku i lakier prawie ideał, kilka detali do poprawki i będzie perełka ale... Zawieszenie coś masakra, ściąga w prawo, amorki też d*py nie urywają chociaż autko po Polsce nie latało no i skrzynia troszkę przeciąga na biegu. Nie szarpie, zachowuje się ładnie ale jak jej dałem w dupe na sporcie to przeszedł w tryb awaryjny i pokazała mi się kontrolka dziwna na desce i d*pa. Wyłączyłem autko i znikło, pojechałem dalej no ale to znak, że i tu muszę podziałać czyli najpierw zapewne wymienić filtr i olej w skrzyni i potestować. Jak się ponownie pokaże błąd i przejdzie w tryb awaryjny to serwis tyle, że to pokazało się raz i faktycznie dałem jej w dupe ostro :-). Zaczynam od podwozia i hamulców bo to podstawa dla mnie, musi jechać jak po szynach i hamować sensownie czyli pewnie nowe amorki, sprawdzenie całego zawieszenia i jakieś sensowne, półprofesjonalne tarcze i klocki wentylowane a później będę picował na total perełkę. Mam dobrą baze bo autko wygląda idealnie ale jak na autko tego rocznika, wymaga dopieszczenia i zainwestowanie pewnie drugie tyle co dałem a dałem za nią 8800 i nie żałuję, cudnie to pracuje i znowu zakochałem się w Omesi :-).

 

Pozdrawiam kolego i jeszcze raz wielkie dzięki.

Załączone pliki


Edytowany przez Grevor, 24 lutego 2019 - 13:13.