Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie po dotknięciu pedału gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bananek95

bananek95
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-04-2015

Napisany 26 lipca 2017 - 20:11

Rok: 1996
Silnik: XE20XEV

 

Mam problem z moją omegą. Po wymianie termostatu (stanął całkowicie) samochód stracił chęci do jazdy. Na zimnym silniku jeszcze da się jechać, po rozgrzaniu silnik gaśnie przy jakiejkolwiek próbie dodania gazu, jeżeli już się to uda, odcina zapłon przy 4,5 tys obr, wolne obroty schodzą poniżej 500. Dodam, że wcześniej potrafił zgasnąć podczas hamowania. Macie może jakieś pomysły? Może odmy, bo trochę przepustnica zapocona olejem?





#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2017 - 21:13

Rok: 1996
Silnik: XE20XEV

 

Macie może jakieś pomysły? 

mamy, podłącz pod kompa spisz błędy, poobserwuj jak pracuje na kompie



#3 OFFLINE   bananek95

bananek95
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-04-2015

Napisany 27 lipca 2017 - 13:29

Niestety na chwilę obecną nie mam możliwości podpięcia go pod kompa, dodam jeszcze że pedał hamulca przy uruchomionym silniku jest twardszy niż powinien



#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lipca 2017 - 18:20

Niestety na chwilę obecną nie mam możliwości podpięcia go pod kompa, dodam jeszcze że pedał hamulca przy uruchomionym silniku jest twardszy niż powinien

podciśnienia, servo hamulca ect.



#5 OFFLINE   Redds

Redds
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lipca 2017 - 20:01

Odcina przy 4500 bo łapie błędny sygnał z czujnika wałka rozrządu(znajduje się pod pokrywą swiec od strony rozrządu) albo uszkodzony czujnik albo przerwa w wiązce) sprawdz błędy komputerem a jeśli takiego nie masz to musisz zrobić zworkę pomiędzy pinami 5 i 6 w gniezdzie diagnostycznym(pod kierownicą) i przekrecic na zapłon, kontrolka check wymruga błędy. Jeśli będzie 0340 to błąd czujnika wałka rozrządu. Na forum jest opisane jak sprawdzić czujnik - multimetr i jazda z tematem. W zamienniki się nie baw bo prawie zawsze nie działają, za nowy w ASO krzykneli mi 470zl oryginał siemens. Co do podciśnień: Przy servie hamulca masz przewód podcisnienia, który idzie do kolektora ssacego od strony sciany grodziowej auta( poniżej przepustnicy) a na wysokości odmy jest na nim łącznik z którego wychodzą dwa cienkie przewody - jeden do zaworu pompy powietrza przy kolektorze wydechowym a drugi do akumulatora podcisnienia który znajduje się nad filtrem kabinowym. Jeśli nawiew przełącza się w każdą pozycje to masz właściwy przewód wpięty. Z przepustnicy od strony przodu auta idzie przewod podcisnienia do zaworu na listwie paliwowej, z tyłu przepustnicy do zaworu EGR. Mała odma - cienki przewód po lewej stronie silnika od przodu idzie do kolektora ssacego(pod listwą paliwową, ciężki dostęp bez zdejmowania listwy, jest tam otwór średnicy ok 1mm, lubi się zapychać). Przepustnicę zawsze będziesz miał zaolejoną jeśli na przewodzie z pokrywy zaworów do rury doprowadzajacej powietrze z filtra nie będziesz miał filtra odmy - odolejacza. Nie muszę wspominac, że cienki przewód idący od termostatu ma być wpięty do zbiorniczka wyrównawczego?(bywają różne sytuacje, lepiej się upewnić). Wszystko to sprawdź i napisz jak to wygląda.

#6 OFFLINE   bananek95

bananek95
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-04-2015

Napisany 28 lipca 2017 - 13:00

Wyskoczyły mi takie oto kody
0130
0443
0110
0135
0340
A co do podciśnień powinny być w porządku

 

Po sprawdzeniu pod kompem wyszło że to czujnik położenia wałka rozrządu i podgrzewanie sondy, i tu kieruje do was pytanie czy da się sprawdzić je multimetrem i jak


Edytowany przez bananek95, 28 lipca 2017 - 17:13.


#7 OFFLINE   Redds

Redds
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lipca 2017 - 21:58

Błędy kasowales i znów występują te same?
Tu masz co i jak:
0130 - obwód 1 sondy, uszkodzony lub brak połączenia; pomiedzy pinami b i d wtyczki napięcie od 0,6 do 4,9 v skaczące na jalowych, musisz wpiąć się w wiązkę.
0443 - błąd EVAP(elektrozaworu odprowadzania par paliwa) rezystancja pomiędzy pinami zaworu ok. 36 om, silnik nie pracuje, zawór sprawdzasz odpięty. Napięcie: na włączonym zaplonie pomiedzy przewodem czerwonym/niebieskim a masą napięcie akumulatora.
0110 - Błąd czujnika powietrza dolotowego, na wylaczonym zaplonie rezystancja czujnika w temeraturze 15-30 stopni od 1450 do 3300 om.
0135 - tak samo jak 0130 sprawdz, błąd sondy.
0340 - czujnik wałka, na wylaczonym zaplonie z wypiętą wtyczką sprawdzasz sam czujnik, pomiedzy pinami 1 i 2 od 10,7 do 14,7 om, pomiędzy 1 i 3 od 11,2 do 15,2 om.

Sprawdź czy nie masz pękniętego kolektora wydechowego, na gorze, na wysokosci cylindra 2 i 3 jeśli dobrze pamiętam, w każdym bądź razie jesli bedzie widoczne pekniecie to wiesz dlaczego sonda wariuje, lub jest tak od dluzszego czasu i padła. czesta przypadłość tego silnika co prowadzi do uwalenia na amen sondy lambda. Patrząc po błędach można założyć że sonda zdechła, lecz cień szansy jest. Zwykły multimetr cyfrowy wystarczy.

#8 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lipca 2017 - 22:52

Czujnik polozenia walkow rozrzadu

1 & 2 - 10.7-14.7 Ω
2 & 3 - 0.4-0.6 Ω


tomek14829