Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zewnętrzna chłodniczka oleju silnikowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lipca 2017 - 19:29

Rok:1997
Silnik:x30xe

 

Czy ktoś z Was spotkał się z takim rozwiazaniem jak zewnetrzna chłodnica oleju?
Jakieś wady, zalety?

Może ktoś coś poleci?

 

Moja wymaga wymiany i zastanawiam się czy jej nie wyciągnąć na zewnątrz np w miejsce sprężarki którą likwiduję. Przewody olejowe i tak mam do zakucia nowe bo stare musiałem ciąć, więc mogę je wyprowadzić w dowolne miejsce. Co za tym idzie zewnetrzną chłodnicę też mogę dac w dowolne miejsce.





#2 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 sierpnia 2017 - 18:34

Ciekawa opcja tylko po  co?

Kup przewody, pewnie będzie trochę zabawy z założeniem ale skoro każdy ma takie oryginalne rozwiązanie to najwidoczniej się sprawdza.

Chłodniczkę polecam z OLX bo sam miałem ostatnio problem z chłodniczką i ta z OLX okazała się być najlepszym rozwiązaniem.



#3 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 sierpnia 2017 - 18:59

Wiesz, ten silnik będzie używany w błocie. Wkładam go do Jeepa Cherokee XJ. Auto robione w teren. Silniki często cierpią z powodu przegrzania. Poprzedni tak skończył. Szybciej zauważę plamkę oleju na podłodze niż w układzie chłodzenia masło, to raz. Dwa to chłodniczka na zewnątrz to szybki i bezproblemowy dostęp do niej. Trzy, mam nadzieję, że będzie lepiej chłodzić niż oryginał. A cztery to już ją zrobiłem :-D Chłodnica z jakiejś lodówki za 20 zł. Nowe przewody w stalowym oplocie, temp max 260 st. Złączki za free. Wstawiona w miejsce sprężarki. 7e3f6a9cfb48894bb06252b6eaba9868.jpg Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

#4 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2017 - 06:24

a co ją ma tam chłodzić?

zamontujesz dodatkowy wentylator?



#5 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2017 - 13:01

a co ją ma tam chłodzić?

zamontujesz dodatkowy wentylator?

to oblepione błoto :p



#6 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 sierpnia 2017 - 16:02

Nie wiem po co była ta zabawa skoro miałeś silnik na wierzchu ;)
No i jak koledzy już zauważyli może być problem z chłodzeniem tego w tym miejscu.
Ale pewnie wyjdzie w praniu :)

#7 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2017 - 19:53


a co ją ma tam chłodzić?
zamontujesz dodatkowy wentylator?


to oblepione błoto :p

Szydercy :-P

Jak jest błoto jest i woda :-P

Mahony, co do wentylatora to poniekąd masz rację. Będą dwa. Jeden sterowany normalnie przez kompa, drugi załączany z kabiny przeze mnie. Oba z opcją wyłączenia z kabiny żeby nie mieć wody lub błota wszędzie pod maską przy głębokim brodzeniu. Na masce planuje założyć dodatkowe wylotu powietrza, żeby poprawic cyrkulację w komorze silnika. Chłodniczka też na tym zyska. Co do zalepienia błotem. Powinna wyjść w takim miejscu, że będę miał dostęp by ją potraktować Karcherem:-)

A najważniejsze są słowa Woysy: wyjdzie w praniu ;-)

Żeby nie zakładać nowego wątku wrzucę tu pytanie o Oil Catch Tank (separator oleju na odmę).
Zakładał to może ktoś u siebie? Zdało rezultat?
Przygotowałem sobie coś takiego, ale jeszcze nie wiem czy to zamontuję. Jeśli się rozmyślę przy tym silniku to włożę to do Hondy.abf04f62a470dd628c2522e70cbe7e43.jpg

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka



#8 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 sierpnia 2017 - 20:36

Zakładasz do tego czujnik temp oleju do kabiny i możesz śmiało śledzić co się dzieje z olejem bo chłodzenie cieczy powinno być odciążone "dość" ;)

Ale coś czuję, że olej poszybuje ostro w górę.



#9 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 sierpnia 2017 - 13:55

Czujnik dać na wyjście z odmy czy na przewód chłodniczki? Jeśli na przewód chłodniczki to które z wyjść na bloku jest wyjściem z bloku a które powrotem? Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

#10 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2017 - 16:59

 Chłodniczka też na tym zyska. Co do zalepienia błotem. Powinna wyjść w takim miejscu, że będę miał dostęp by ją potraktować Karcherem:-) A najważniejsze są słowa Woysy: wyjdzie w praniu ;-) 

no według mnie lepiej było by dać taką chłodniczkę przy chłodnicy głównej, a mycie po jeździe, to jak herbata po objedzie, niestety chłodzenie jest wymagane przy wysiłku silnika, a nie w garażu, bez obrazy :p



#11 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 sierpnia 2017 - 19:48

Chyba w większości stosuje się podstawkę pod filtr oleju.
Nie wiem jak i gdzie w silniku X25/30XE można go jeszcze podłączyć?
Ale tu masz fajny artykuł
https://forum.revelt...wtopic.php?t=43

#12 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 sierpnia 2017 - 09:31

Woysa, dzięki za artykuł :-) Robery514, przyszedł mi do głowy też pomysł z montażem gdzieś na chłodnicy. Dosłownie wczoraj :-) Jednak na chwilę obecną chłodniczka zostaje tam gdzie jest. Jak silnik wyląduje w budzie to będę wiedział gdzie będzie chłodnica, ile mam miejsca i gdzie ją zamontować żeby była bezpieczna. I sądzę, że ja przełożę :-) Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

#13 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 sierpnia 2017 - 11:15

Tak czy inaczej nie wiem czy to dobry pomysł z chłodniczką na wierzchu bo ciecz zawsze będzie w stanie odebrać więcej energii z układu niż powietrze.
Dlatego przy takim projekcie nie oszczędzałbym na czujnikach.

Ale jak już pisałem, wyjdzie w praniu :)