Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Śruba w kolektorze ssącym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piotrveghel

piotrveghel
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-05-2014
  • Skąd: Boerdonk
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lipca 2017 - 00:10

Witam

Mam pytanie odnośnie śruby w kolektorze ssący, jest to śruba z wyglądu przypominająca śrubę paliwową.
Umiejscowiona jest pośrodku kolektora ssącego i dochodzą do niej trzy wężyki.
W mojej omedze śruba ta była nie drożna , nie wiem czy jest to normalne.
Silnik 2.0 16V X20XEV

Załączone pliki


Edytowany przez piotrveghel, 24 lipca 2017 - 16:00.




#2 OFFLINE   Redds

Redds
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 lipca 2017 - 10:21

To zawór tzw małej odmy, w dwóch "dolnych" znajduje się ciecz chodząca a krociec wychodzący łączy się z cienkim przewodem odmy który znajduje się po lewej stronie(patrząc od przodu auta) na pokrywie zaworów. Ten zawór powinien być drożny, ma bardzo małą srednice więc czesto ulega zapchaniu. Wymocz go w dobrym rozpuszczalniku i probuj przepchać cienkim drutem lub igłą, a jeśli dysponujesz kompresorem to masz ulatwione zadanie. Zapchanie otworu objawia się zwiekszonym wywalaniem oleju do przepustnicy.

#3 OFFLINE   piotrveghel

piotrveghel
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-05-2014
  • Skąd: Boerdonk
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 lipca 2017 - 10:46

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Robiłem uszczelkę pod głowicą i zaciekawiła mnie ta "sruba" W pierwsze chwili, nie pomyślałem i "udroźniłem" ja wiertłem.
Ale przed złożeniem głowicy załatwiej inną. Narazie wszystko jest chyba OK.W ciągu dwoch dni zrobiłem 2 tyś.i wszystkie parametry życiowe są w normie:-)Później tak pomyslalem, że jest ta jakiś bimetal,źe pod wpływem ciepła otwiera przepustowość, albo odwrotnie, zamyka go.
Dzikie bardzo za odpowiedź.

#4 OFFLINE   Redds

Redds
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 lipca 2017 - 14:31

A jakim wiertłem ją "udrożniłeś"? Srednica tego otworu jest istotna. Jak masz możliwość to zaloz taką bez przewierceń. Sprawdź końcówkę od pokrywy zaworów czy jest drożna, bo może nic się nie dzieje, bo zapchana końcówka w pokrywie zaworów nie pozwala na przepływ powietrza. A jak udrożnisz to będzie wariować. Przepływka liczy ilość powietrza, tutaj będzie łapać lewe i będzie swirowac autko. Raz na jakis czas zagladaj czy jest drozny przewód, wielu o tym zapomina a temperatura i olej to zle połączenie bo latwo zasycha syf i jest zapchane, a pozniej jest masa pytań dlaczego przepustnica jest cała w oleju:)

#5 OFFLINE   piotrveghel

piotrveghel
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-05-2014
  • Skąd: Boerdonk
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 lipca 2017 - 15:00

Było to napewno za grube wiertło, dlatego założyłem inną "śrubę". Narazie wszystko jest OK, za jakiś czas sprawdzę jak to wszystko wygląda.Pokrywe i całą resztę wyczyściłem. Co do czystości to chory jestem :-)

Załączone pliki



#6 OFFLINE   Redds

Redds
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 lipca 2017 - 15:29

Grunt, że już wiesz co i jak:-)

#7 OFFLINE   piotrveghel

piotrveghel
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-05-2014
  • Skąd: Boerdonk
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 lipca 2017 - 15:44

Dokładnie, raz jeszcze dziękuję za odpowiedź.