Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.0 V6 Kręci ale nie odpala

3.0 V6 MV6 nie odpala kręci

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Bocian_MV6

Bocian_MV6
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-07-2017
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 23 lipca 2017 - 16:33

Rok:1998
Silnik:3.0 V6
Siemanko ludziska.
Mam problem z moją niedawno kupioną omegą do remontu. Wszystko w silniku porobione ale nie odpala.
Próbuje zagadać ale nie chce zapalić. Od razu mówię że jest iskra, przewody zapłonowe dobrze powpinane, rozrząd dobrze ustawiony, wtryskiwacze też dobrze (robiłem po schemacie), widzi obroty, nie ma w sumie żadnych kodów błędów.
Nie mam pojęcia co robić dalej, może ktoś z was wiedziałby co to może być, bardzo ułatwiłoby mi to sprawę.
Jestem świeży więc jakbym nie trafił z postem w odpowiednie miejsce to bardzo serdecznie przepraszam.
Czekam na wasze pomysły :)





#2 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 lipca 2017 - 19:56

A paliwo dochodzi?

#3 OFFLINE   szostak

szostak
  • 70 postów
  • Dołączył: 11-06-2017
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lipca 2017 - 04:16

Czasem jak cewka padnie to iskra niby jest, ale za słaba żeby odpalić.

#4 OFFLINE   Bocian_MV6

Bocian_MV6
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-07-2017
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 24 lipca 2017 - 04:56

Paliwo dochodzi, cewke zaraz sprawdze ;)

#5 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 sierpnia 2017 - 18:35

Przede wszystkim sprawdź błędy.

Bo jak masz 19 to nic nie zrobisz ;)



#6 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 30 grudnia 2017 - 20:06

Witam Mi nie chce odpalić po zmianie silnika, mam 3.0 2000r.. Kupiłem dawce 95rok która super śmigała, przełożyłem silnik z wiązką, ecu bo moje miało liche 2 piny, petle immo i pestke, czujniki niektóre. Pierwsza próba odpalił od strzała ale nie było płynu, wydechu i szybko zgasiłem. Na drugi dzień zero reakcji. Pompa paliwa się nie załącza, brak masy w gniezdzie przekaznika. Po podaniu masy i tak nie odpala. Ecu ma w sumie 6 mas, jak znalezc tą co powinna iść na przekaźnik pompy? Do tego OpelSkaner nie łączy mi się wogóle z silnikiem i z zadnym innym komputerem. Co to może być?



#7 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 02 stycznia 2018 - 21:40

Nadal się morduje, nikt nie chce pomóc. Rozebrałem wtyke ecu pomierzyłem trochę ale teraz doszedłem, że do przekaznika pompy idzie kabel od pinu 3 ECU. Na nim ma się pojawiać masa. Podłączę jutro bezpośrednio kabel od tego pinu do przekaznika ale pewnie to nic nie da, bo do przekażnika idzie podwojny ten kabel masowy, pytanie gdzie biegnie ten drugi. Masy wszędzie posprawdzałem, są ale interfejs nie łączy wcale z niczym. 12V i masy na wtyce OBD są jak trzeba, co do cholery może być z tym samochodem



#8 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 03 stycznia 2018 - 21:35

Sprawdziłem, na pinie 3 którym masa ma iść do przekaźnika pompy paliwa nie pojawia się ta masa. Kabel od tego pinu do przekaznika jest dobry. Wszystko sprawdzam na podpietym ecu i zapłon włączony. Jutro podpinam kabel bezpośrednio od Pinu 55 (tj. złącze danych) do gniazda obd pin 7 linia k odpowiadający za diagnostykę. Jak podpiąłem org. ecu to miga check czyli niezgodność immo, a tak immo chyba nie blokuje jak nie miga. Alarm działa. Fajnie jakby ktoś coś podpowiedział, tu jest tyle ludzi z dużą wiedzą ale ciężko o odpowiedzi ostatnio. Będę pisał na Priv do tych osób bo musze sam ją odpalić, honor mi nie pozwoli aby jakiś mechanik w niej grzebał po tylu godzinach spędzonych na przekładce, porządkowaniu instalacji itd.



#9 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2018 - 22:04

Witam Mi nie chce odpalić po zmianie silnika, mam 3.0 2000r.. Kupiłem dawce 95rok która super śmigała, przełożyłem silnik z wiązką, ecu bo moje miało liche 2 piny, petle immo i pestke, czujniki niektóre. Pierwsza próba odpalił od strzała ale nie było płynu, wydechu i szybko zgasiłem. Na drugi dzień zero reakcji. Pompa paliwa się nie załącza, brak masy w gniezdzie przekaznika. Po podaniu masy i tak nie odpala. Ecu ma w sumie 6 mas, jak znalezc tą co powinna iść na przekaźnik pompy? Do tego OpelSkaner nie łączy mi się wogóle z silnikiem i z zadnym innym komputerem. Co to może być?

jakie czujniki masz stare, a jakie wymieniłeś ze swojego samochodu?

 

schematy 

https://drive.google...Sm8?usp=sharing


Edytowany przez robert514, 03 stycznia 2018 - 22:04.


#10 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 03 stycznia 2018 - 23:24

Ze swojego nowszego silnika mam czujnik położenia przepustnicy, złączyłem narazie 3 kabelki zgodnie z napisami na kostkach 1 do 1, 2 do 2, i 3 do 3. Kolory kabli wtedy nie pasują i kolejność patrząc na wtyczki też nie pasuje.(znaczy kolor i położenie pasuje środkowemu kablowi czyli 2) (tu trzeba lutować bo dłuższy dolot ma inny czujnik przepustnicy) Jak pierwszy raz ją odpaliłem i zgasiłem potem zauważyłem, że jeden z tych złączonych kabelków jest odłączony, może tutaj jakiś trop. No i z nowszego mam krokowy, egr, te od podcisnien czujniki. A może jakiś inny czujnik też zamieniłem wtykami, jutro działam i napisze. 



#11 OFFLINE   donfilipo

donfilipo
  • 20 postów
  • Dołączył: 17-02-2011
  • Skąd: Zary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 stycznia 2018 - 10:30

kable od czujnika z dłuższego dolotu są odwrotnie niż w krótkim dolocie to spr ze schematem,pozostałe czujniki powinny być takie jak a była wiazka ze sterownikiem(jezeli stary komp i wiązka to czujniki od starego silnika) immo  tez od starego kompa

Gdy zostanie to spełnione silnik napewno odpali



#12 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 04 stycznia 2018 - 13:51

Zeby było jasne określe inaczej. Włożyłem teraz silnik, ecu i wiązkę z kompletem immo od dawcy 95 rok. Omega jest 2000 czyli nowsze rozwiązania, niektóre czujniki, dolot. Teraz sprawdziłem przejście z ECU do obd pin 6 i 7 żarówką czyli pod oporem i jest ok. Na włączonym zapłonie te piny tez zgodnie ze schematem. Masy na Ecu sprawdzone, 12V też i ok,  37pin przekaznik silnika ok, 46Pin też przekaznik silnika wartości ok. Dlaczego nie łaczy z OS? Niedawno Zafire podłączałem i działało. Dziś może podjade do Sainta i sprawdze czy łączy z jego 3.0. Aha w dawcy też nie łączyło ale tylko raz próbowałem. I jeszcze jak włącze zapłon przez pare sekund tak buczy dość głośno jakby pod lewą lampą (to nie odkurzacz bo odłączony, podłączyłem to bez zmian) co to może buczeć?



#13 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 04 stycznia 2018 - 16:09

Podmieniłem ecu na org. z samochodu, dokładnie to samo. Zostaje alarm, działa centralny z pilota zamykanie i otwieraniei alarm się załącza ale nie mogłem go pilotem wyłączyć, dopiero sam przestał wyć. I pytanie jak go unicestwić, są jakieś porady typu złączyć pin 1-21, 3-30, 4-31 albo pilotem coś ponaciskać ale to omegi B dotyczyło. Albo zasilanie mu odłączyć po stacyjce. Tylko nie wiem co zrobić z moim alarmem, który ma oznaczenie SW i ma kupe numerków na obudowie, jedną długą wtykę ktora ma jakby 2 podwtyki z innym rodzajem pinow. Czesc chyba od zasilania ma 12 Pinów ponumerowane są lewego dołu do prawej góry, 2 rządki pinów. Jak mi się uda wstawie zdjęcie


Tymbardziej że centralka była w wilgoci bo od maja w nogach pasażera stało duuużo wody, odpływ był zatkany

Załączone pliki



#14 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 04 stycznia 2018 - 20:16

No i udało się. Problem rozwiązał kolega z forum Sainz, kiedy byłem u niego sprawdzić OS. Powiedział żeby zacząć od najprostszych rzeczy i abym sprawdził czy czasami kabel czujnika położenia wału nie idzie przy cewce albo kablach WN, i tak właśnie było. Ten czujnik odcina też paliwo, wtryski. Wielkie dzięki dla niego. A mój interfejs łączy się z wszystkimi modułami w jego 3.0, co może być że u mnie z niczym się nie łączy. Przed zmianą silnika chociaż z silnikiem się łączył i tylko z nim.



#15 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 08 stycznia 2018 - 21:45

kable od czujnika z dłuższego dolotu są odwrotnie niż w krótkim dolocie to spr ze schematem

Napewno odwrotnie? Zrobiłem tak ale coś nie halo, niby silnik zrywny ale skrzynia biegów wariuje, zmienia biegi przy wysokich obrotach itp. A check świeci, obroty jałowe 1500 a jak odepne czujnik przepustnicy spadają aż za bardzo 



#16 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 09 stycznia 2018 - 15:04

Jak to jest z tym czujnikiem przepustnicy? Piny są ponumerowane od dołu 1, 2, 3, w starym i nowym typie tak samo. Kolory dwóch kabli są inne ale zamieniłem żeby się zgadzało. U u mnie Pin 1 silnik pracuje 0 Volt czyli dobrze wg. autodaty, Pin 2 = 5Volt po zapłonie zgadza się, Pin 3 ten od góry na wolnych obrotach u mnie 4,6V i maleje napięcie kiedy dodaje gazu. Wg. autodaty na Pinie 3 napięcie 3,9-4.8V powinno być przy całkowicie otwartej przepustnicy, to według tego u mnie jest takie napięcie przy całkowicie zamkniętej, jak to jest z tym oznaczeniem, wie ktoś?



#17 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 09 stycznia 2018 - 17:44

Odpowiem sobie sam, może komuś się przyda. Podpiąłem czujnik przepustnicy pod zasilacz 5V i rzeczywiście w spoczynku daje 4.6V a powinien blisko 0. Jak go podpinałem do samochodu, przez jakis czas kable były zamienione i pewnie się uszkodził a może się zwarcie zrobiło. Szukam nowego używanego, oby już było wszystko cacy bo auto daje niesamowitą frajde z jazdy po takim przestoju, mam dość jezdzenia Stilonem żonki który jakoś zaczyna jechać dopiero przy obrotach 4 tysiące.



#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2018 - 19:17

Odpowiem sobie sam, może komuś się przyda. Podpiąłem czujnik przepustnicy pod zasilacz 5V i rzeczywiście w spoczynku daje 4.6V a powinien blisko 0. Jak go podpinałem do samochodu, przez jakis czas kable były zamienione i pewnie się uszkodził a może się zwarcie zrobiło. Szukam nowego używanego, oby już było wszystko cacy bo auto daje niesamowitą frajde z jazdy po takim przestoju, mam dość jezdzenia Stilonem żonki który jakoś zaczyna jechać dopiero przy obrotach 4 tysiące.

http://forum.omegakl...6/#entry1043014



#19 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 11 stycznia 2018 - 19:25

To ja mam inaczej niż w tej poradzie. Niebiesko-brązowe zostają (idą do 3 pinu tego od góry i są do prądu w zależności od otwarcia przepustnicy) A zielono-brązowy od czujnika idzie do niebiesko-czarnego w wiązce i odwrotnie. 



#20 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 września 2018 - 18:24

No i udało się. Problem rozwiązał kolega z forum Sainz, kiedy byłem u niego sprawdzić OS. Powiedział żeby zacząć od najprostszych rzeczy i abym sprawdził czy czasami kabel czujnika położenia wału nie idzie przy cewce albo kablach WN, i tak właśnie było. Ten czujnik odcina też paliwo, wtryski. Wielkie dzięki dla niego. A mój interfejs łączy się z wszystkimi modułami w jego 3.0, co może być że u mnie z niczym się nie łączy. Przed zmianą silnika chociaż z silnikiem się łączył i tylko z nim.

mam taki  problem, po  remoncie silnika (byl wyciagany) nie mozemy odpalic auta, na poczatku  wogole  nie podawal paliwa  teraz po  obmacaniu  przekaznikow 146  2  fioletowe pompka chodzi  nie chodzi  cyklicznie tak jakby  z obrotem  silnika  i  przekaznik tak  samo cyka jak  przy  wylaczonym zaplonie przytrzymam stycznik w przekazniku  to  pompka podaje  ale i  tak  nie odpala, moze byc ze za blisko  kabli  wn jest czujnik polozenia walu??  pomocy...