Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana parownika klimatyzacji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tymoon

tymoon
  • 26 postów
  • Dołączył: 01-09-2013
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 17 lipca 2017 - 08:15

Witam.

 

Wymieniłem w weekend parownik klimatyzacji, da się bez odsuwania deski. Trzeba zdemontować kolumnę kierownicy, plastik nawiewu na nogi zdjąć i odkręcić wszystkie pedały. Przeszkadza też ten biały plastik, który trzyma tapicerkę. Nie wiem jak się go odkręca, trochę się z nim mocowałem i ułamałem, ale w zasadzie w niczym to nie przeszkadza.

Jedna śruba od kolumny kierowniczej jest zaokrąglona pewnie po to żeby przy tym nie grzebać. Rozwierciłem ją i zastąpiłem standardową.

Dostęp do parownika jest ciężki, ciężko wychodzi i wchodzi, ale da się.

Dłubałem przy samochodzie cały dzień, szlag mnie mało nie trafił, ale komuś sprawniejszemu z odrobiną smykałki powinno pójść zdecydowanie szybciej.

Na dzień dzisiejszy mam mocne postanowienie, że już nigdy nie będę się pchał w żadne większe naprawy.

 

Jeden problem po złożeniu wszystkiego do kupy się pojawił: pedał hamulca jest za nisko względem czujnika od świateł stopu i go nie dotyka, lub czujnik jakimś cudem się wsunął bardziej niż powinien i światła hamowania świecą się na stałe. Problem rozwiązałem opaską zaciskową na pedale żeby go "podwyższyć", ale delikatnie mówiąc to dziadowskie rozwiązanie. Brakuje dosłownie 2mm. To się jakoś reguluje? Pedału przecież nie da się raczej inaczej zamontować. Co mogłem schrzanić? Podobnie rzecz ma się z pedałem sprzęgła i jego czujnikiem - też go nie dotyka, ale ten czujnik chyba tylko od tempomatu jest, którego i tak nie mam, więc nie przeszkadza.

 

W razie pytań służę pomocą, ale szybko, bo staram się ten fatalny dzień wyprzeć z pamięci.

 

Pozdrawiam: Tomek


Edytowany przez tymoon, 17 lipca 2017 - 08:38.




#2 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 17 lipca 2017 - 19:47

czujnik stopu ma "samoregulację" wyciągasz na siłę trzpień i zakładasz, pedał cofa się ile ma się cofnąć i wciska czujnik tyle ile trzeba - możliwe że wcisnąłeś go podczas wyciągania pedałów, czujnik sprzęgła chyba też tak działa


gta77

#3 OFFLINE   tymoon

tymoon
  • 26 postów
  • Dołączył: 01-09-2013
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 lipca 2017 - 06:47

Dzięki gta77.

Czyli ten biały grzybek trzeba na siłę wyciągnąć. Tak podejrzewałem, ale wyciągnąć czujnika nie potrafię, może na zamontowanym się uda.

 

Jeszcze jedno pytanie mam: co to są takie dwa jakby silniczki przykręcone do plastikowego dekielka osłaniającego parownik? Do każdego z nich są trzy wężyki podłączone.

 

Pozdrawiam:

Tomek



#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2017 - 17:07

 

 

Jeszcze jedno pytanie mam: co to są takie dwa jakby silniczki przykręcone do plastikowego dekielka osłaniającego parownik? Do każdego z nich są trzy wężyki podłączone.

 

Pozdrawiam:

Tomek

silniki sterowania klapami