Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak podświetlenia pozycji wybranego biegu w ASB

omega b

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Majkiduo

Majkiduo
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-03-2015
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 13 lipiec 2017 - 16:33

Witam. Zaznaczam, że przeszukiwałem różne fora i niestety nie znalazłem odpowiedzi. Jak w temacie. Stało się to z dnia na dzień. Problem polega na tym, że przy wyłączonych światłach i przekręceniu kluczyka na pozycję - zapłon, świeci się pomarańczowa dioda wskazująca aktualnie wybrany bieg (czyli jest tak jak być powinno). Natomiast gdy już zapalę światła (czy to pozycyjne, czy mijania) podświetla mi wszystko tj. zegary, przyciski, schowek, przełączniki, listwę PRND321 i śnieżkę koło lewarka ASB itp itd, gaśnie mi wtedy ta pomarańczowa dioda wskazująca aktualnie wybrany bieg. Zastanawiam się nad selektorem ASB. Tutaj filmik:

 

 

 

Załączone pliki





#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7691 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lipiec 2017 - 18:04

Wygląda na selektor albo słabą masę przy tym panelu. Jak zdejmiesz ramkę razem z mieszknie to będziesz widział czy któryś kabelek nie jest "złamany"



#3 OFFLINE   Majkiduo

Majkiduo
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-03-2015
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 13 lipiec 2017 - 19:01

Sprawdziłem przewody pod ramką z mieszkiem. Są OK



#4 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7691 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lipiec 2017 - 19:03

no to przyjrzałbym się selektorowi :) Jeszcze ewentualnie można ze schematem i miernikiem sprawdzić gdzie znika prąd z diody :)



#5 OFFLINE   Majkiduo

Majkiduo
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-03-2015
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 13 lipiec 2017 - 21:03

Dodam że je jak przełączam bieg na wyłączonych światłach to wskazuje mi tak jak powinno:



Aha. Przypomniało mi się zdarzenie jakie mnie ostatnio spotkało. Mianowicie miałem powódź w aucie tzn. woda była na miejscu pasażera przodu i z tyłu po prawej stronie. Myślałem że szyberdach jest nieszczelny. Wypompowałem i odessałem Karcherem wodę (w podkładach z gąbki było jej najwięcej) i udrożniłem odpływ. Jak się okazało, tam gdzie się wymienia filtr kabinowy jest coś na zasadzie "zbiornika" (był zapchany odpływ gumowy liścikami i błotkiem) i tam było od groma wody. A przecież nieraz padało dosyć intensywnie. Myślę więc że woda dostała się właśnie przez otwór na filtr kabinowy lub jakoś indziej. Może być tak że przyczyną mojego problemu z diodą w automacie było zalanie wodą, chociaż nie był to wysoki poziom. Już sam nie wiem. Boję się, że jak zabiorę się za ten selektor to coś sknocę a poza tym nie mam kanału. Tak w ogóle to gdzie idzie wiązka od selektora do komputera lub gdzie jest wtyczka?

Załączone pliki


Edytowany przez Majkiduo, 13 lipiec 2017 - 22:10.


#6 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 374 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 lipiec 2017 - 22:36

Wtyczkę do selektora masz przy skrzyni, po lewej stronie (kierowca)

#7 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 933 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 lipiec 2017 - 10:51

siema, ostatnio kumpel mial podobny problem z migajacymi kontrolkami przy skrzyni i tez sprawdzal selektor ale okazalo sie ze wszystko ok i problem byl z ladowaniem. po paru dniach zaswiecila sie kontrolka od ladowania i okazalo sie ze alternator do roboty



#8 OFFLINE   Majkiduo

Majkiduo
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-03-2015
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 14 lipiec 2017 - 19:44

Sprawdzałem napięcie akumulatora miernikiem po odpaleniu pokazało 13.75 V czasami 13.85 V. OP-COM pokazuje 13.2 V. Czy to normalne? Sam akumulator bez obciążenia 12.2 V. Według instrukcji powinno być między 14.2 V a 15.2 V


Myślę, że jeszcze sprawdzę klemy od aku



#9 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1392 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipiec 2017 - 20:20

I połączenie masowego z nadwoziem.





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: omega b