Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Manual czyszczenia ez.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
Brak odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2017 - 13:04

Temat cały czas gorący z tymi elektrozaworkami więc postanowiłem moje
doświadczenie zebrać i opisać dla potrzebujących a wiadomo są drogie
a jeżeli cewka elektromagnesu jest sprawna to zawór jest do naprawy
Jeszcze nigdy nie spotkałem sie z popękaną membraną,a tylko z zanieczyszczeniem.

Do rozebrania potrzebny jest płaski mocny śrubokręt i mocna szuszarka.
Szuszarką podgrzewamy górny pierścień elektrozaworka przez co stanie
się bardziej elastyczny potem wkładamy śrubokręt w każdą szczeline i
odciągamy na bok i jednocześnie podważamy ten pierścień palcem do góry
wszystko robimy delikatnie co by pierścień nie pękł.

v0LJfMm.jpg

lNnRuXk.jpg

Po zdjęciu chwytamy wszystkie sprężynki co by nie potracić.

AE49ETR.jpg

Dalej śrubokrętem podważamy dolną część i wyjmujemy sitko do czyszczenia.

FDDusdB.jpg

Tu widać całość rozebraną na części.

0Dl6RzU.jpg

Po zdjęciu górnej membrany,zaworka i sprężynki widzimy to i to też musimy
wyjąć właśnie to jest najważniejsze co jest pod tym plastykiem.

Bz2R2PW.jpg

A wybijamy to od dołu pręcikiem o średnicy jaka tam wejdzie a koniec tego
pręcika ma być płaski co by nie pokrzywić tej blaszki którą pobijamy delikatnie
od dołu i pilnujemy blaszki i sprężynki.

mC4rvOJ.jpg

Tu troszkę opisałem na fotce co i jak.

u4GP4Sr.jpg

Po wyczyszczeniu wszystkiego składamy

hPmxu7s.jpg

Tu też opis dałem na fotce.

3rL14vv.jpg

Można sobie dla sprawdzenia zrobić taki zasilacz bardzo pomocny.

joRbfOU.jpg

 

Jeżeli zrobimy pomiar oporu cewki i jest 5ohm i po podaniu napięcia nie można od dołu zaciągnąć lub dumchnąć powietrzem to znaczy że dolna część ez jest sprawna, zostaje tylko do sprawdzenia menbrama (potargana) i górny zaworek (wybity) wizualnie i przedmuchanie górnego siteczka (filtr pyłu). Miałem zdarzenie że kolega z pewnego forum przyjechał z problemem podciśnienia powiedział że zaworki czyścił i to samo dalej błąd P0400 a robił to zgodnie z opisem na forum i poczułem się winny, pompe też wymieniał i też to samo. Więc po sprawdzeniu wychodziło że pompa mało wydajna, ale rozbierałem po kolei wszystkie ez i wszystkie miały źle założone górne zaworki poprostu dał sprężynke nad zaworek i to był jego błąd. Dlatego postanowiłem to opisać żeby dokładnie się przyjżeć podczas rozbierania i miejsca prawidłowego składania elementów.
Pomijam tu zedjmowanie górnego pierścienia i dołu to to wszyscy dobrze znają.
Jest to ez klapek.
HSu0zzE.jpg
EfeWqTt.jpg
eRzX8vs.jpg
w3yAjzb.jpg
0po1dUs.jpg
O4uTFO1.jpg
iEjeKtf.jpg
clcxs0X.jpg
JcG1xFi.jpg
l1G8AMO.jpg

A teraz pokaże różnice między ez egr i turbo a ez klapek.
Różnica jest w upuszczaniu tak zwanemu terkotaniu w ez egr i turbo bo ez od klapek jest dwustanowy nie ma terkotania czyli upuszczania czyli otwarty/zamknięty.
Z szarym wieczkiem to od klapek nie jest zamienny od turbo i egr do niego przychodzi szara wtyczka.
Z czarnym wieczkiem to od egr i od turbo.
WRRXv9d.jpg
jWoV3lE.jpg

To jedyne różnice w tych ez klapki nr końcówka 022 a egr i turbo końcówka 200.

Tutaj pokazałem wybity zaworek ale można go zregenerować poprostu wyjmujemy
wybitą gumkę i w jej miejsce nakładamy zwykły silikon sanitarny tak żeby dołem
tym otworkiem troszke wyszedł,po 12 godz od góry nożykiem do tapet ścinamy na
równo i to wszystko.

m2JTflu.jpg

Dodam że warto sie przyłożyć do dmuchania tych siateczek (filtr) a szczególnie
tej od górnego pierścienia gdzie jest VACUM i OUT najbardziej zagrożony jest
ten elektrozaworek od turbiny tam z tej gruszki (WG) najwięcej leci tego rdzawego
pyłku który później podbija tą odcinającą blaszkę oraz ten gumowy zaworek i brak
jest szczelności.
Ja to miałem jak nie działał EZ od turbo wtedy muł jest a błędu nie ma.Napisałem wieszał się ale wina była siłownika WG który był co dziwne sprawny ale puszczał rdze która zatykała górne sitko (filter) po zgaszeniu i odpaleniu było na chwile dobrze.A wyłapałem to w taki sposób.
To co znajduje się w starym ale sprawnym WG ano rdza ona powodowała to że nie było zaciągane turbo zaciąganie było blokowane tym pyłem i był muuł.


1m6BvMb.jpg

Tu widać jak na króćcu zaciąga rdze.

GW2qBDZ.jpg

Założyłem na próbę filterek z tico żeby sprawdzić co zatyka EZ.

R8LOgkf.jpg

Po kilku dniach jazdy zdjołem i widze co zatyka EZ.

gJuZyg9.jpg

Filter, sitko w EZ.

vOGvsys.jpg

A zatyka te sitko rdza tak szczelnie że tylko czyszczenie pod ciśnieniem pomaga
i musze zaznaczyć że siłownik WG jest sprawny ale zbierająca się rdza go wyklucza
z eksploatacji


Edytowany przez Dziadek13, 12 lipca 2017 - 13:08.