Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koła uciekają, Omega jeździ jak chce, walka z układem kierowniczym

buja znosi ucieka układkierowniczy kierownica przekładnia omega koleiny

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mikecreepman

mikecreepman
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 lipca 2017 - 12:19

Rok: 2001
Silnik: 3.2 V6

 

Witam Serdecznie!

Poszukuję pomocy, ponieważ cały czas walczę z wiatrakami. 

Zaczynając od objawów - jadąc po prostej drodze, koła jakby same delikatnie skręcają, jak porusza się kierownicą w trakcie jazdy można je normalnie rozbujać. Słychać piszczenie opon przy skręcaniu, czasami nawet podczas jazdy na wprost. Przy hamowaniu ucieka od prawej do lewej, nie ma w ogóle kontroli nad samochodem. Podczas przyspieszania buja przodem, jakby koła trzymały się na gumkach recepturkach. Wyjechanie na drogę z koleinami to samobójstwo, gra w rosyjską ruletkę - albo leżysz w rowie albo wpadasz pod inny samochód na lewym pasie. 

 

Wymienione zostały: 

- amortyzatory przód + tył

- poduchy + łożyska amortyzatorów Lemforder

- tuleje wahaczy (duże poliuretanowe, małe lemforder)

- łączniki stabilizatora Lemforder

- drążki kierownicze Lemforder

- drążek środkowy Lemforder

- sworznie wahaczy Lemforder

oraz inne gumy i pierdoły, praktycznie wszystko co było można wymienić. 

 

Geometria robiona była dwukrotnie, raz na stacji diagnostycznej, drugi raz profesjonalnie w warsztacie na konkretnym sprzęcie (geometria 3D), koła ustawione jak w fabryce. Hamulce biorą równo, żadnych luzów w zawieszeniu, wszystko trzyma jak należy (sprawdzane kilkukrotnie w warsztatach i stacjach diagnostycznych)

 

Nie ma znaczących luzów na kierownicy, przekładnia nie cieknie. 

Wyjęcie przekładni to ostateczność, wiąże się to z dużymi kosztami i masą czasu, ponieważ trzeba podnosić silnik. 

 

Czy spotkał się ktoś z was z takim przypadkiem? Może ktoś nakieruje gdzie szukać problemu.

Wymieniłem już prawie wszystko, mechanicy rozkładają ręce. Mi także opadają ręce, ponieważ władowałem już kupę pieniędzy, a problem dalej nie znika. Można nabawić się nerwicy. 


Edytowany przez mikecreepman, 12 lipca 2017 - 13:04.




#2 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2017 - 13:48

Nie wiem jak moga piszczeć opony przy skręcaniu przy prawidłowo ustawionej zbieżnosci/geometrii.

Jakie opony (rozmiar)? Może bieżnik nierównomiernie zużyty.

Jakie amotyzatory?

Tylna zawiecha też ma znaczenie, prosiaki, tuleje wahaczy. Sprawdzałeś te rzeczy?



#3 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lipca 2017 - 17:06

To tak mi się wydaje, że przyczyn warto poszukać w tylnym zawieszeniu, sam mam podobny problem i mam pewien zarys jego rozwiązania. Co do przodu to jeszcze warto skontrolować stan wspornika układu kierowniczego i jego tulei. Winne też mogą byç opony jeśli są stare lub zużyte.

#4 OFFLINE   mikecreepman

mikecreepman
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 lipca 2017 - 17:53

Koła oryginalne 17". Opony Pirelli, jeżdżą dopiero 3 sezon, jeszcze w bardzo dobrym stanie. Na stacji diagnostycznej nie wykryli żadnych bić, czy nierówności. Wulkanizator też nie widzi nic niepokojącego.
Zapomniałem napisać o bardzo ważnej kwestii. Kiedy występuje objaw "uciekania kół" ucieka razem z nimi kierownica. Trzymając kierownice można utrzymać ją prosto, jak ją puszczę to skręca razem z kołami. Najgorzej jest przy hamowaniu.
Objawy zaczęły się nagle, wcześniej nie było żadnych takich akcji. Z czasem "uciekanie kół" się nasila.

Amortyzatory TRW, wymieniane już po wystąpieniu objawów, nic się nie poprawiło.

#5 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 lipca 2017 - 18:02

Koła masz 235/45r17? A luz na przekładni był kasowany?

#6 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lipca 2017 - 18:08

Stacje doagnostyczną można sobie darować bo tam Ci nic nie znajdą. Wiem dokładnie o czym piszesz bo sam mam takowy problem, ale nie tak mocny u mnie koła nie piszczą na zakrętach. Ucieka kierownica bo rozjeżdża się goeometria kół i żeby aut jechało prosto musisz kontrować kierownice. Skoro przód jest ok, do sprawdzenia masz tył czyli tuleje wahaczy, tylnej belki i prosiaki oraz łączniki do ustawienia zbieżności, ja mam to w planach, więc można powiedzieć jesteśmy na tym samym etapie.

#7 OFFLINE   mikecreepman

mikecreepman
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 lipca 2017 - 20:01

Koła masz 235/45r17? A luz na przekładni był kasowany?


Przekładni jeszcze nie ruszałem. Kasowanie luzu to następna rzecz jaką zrobię. Koła 235/45/17.

Stacje doagnostyczną można sobie darować bo tam Ci nic nie znajdą. Wiem dokładnie o czym piszesz bo sam mam takowy problem, ale nie tak mocny u mnie koła nie piszczą na zakrętach.Ucieka kierownica bo rozjeżdża się goeometria kół i żeby aut jechało prosto musisz kontrować kierownice. Skoro przód jest ok, do sprawdzenia masz tył czyli tuleje wahaczy, tylnej belki i prosiaki oraz łączniki do ustawienia zbieżności, ja mam to w planach, więc można powiedzieć jesteśmy na tym samym etapie.


U mnie geometria się trzyma, nic się nie rozjeżdża.
Tylne zawieszenie było sprawdzane. Jedynie poduchy wózka wzbudzają jakieś podejrzenia, bo wyglądają na zmęczone, ale konkretnych luzów nie ma.

Na podniesionym, czy opuszczonym samochodzie na postoju wszystko jest sztywne jak struna. Problem zaczyna się tylko podczas jazdy. Efekt jest taki jakby tylko podczas jazdy przekładnia łapała z 10 cm luzu i koła swobodnie same sobie skręcają bez wykonywania żadnych ruchów kierownicą.

#8 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lipca 2017 - 20:04

A ze wspomnianą tuleją wspornika układu kierowniczego coś robiłeś ?

#9 OFFLINE   mikecreepman

mikecreepman
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 lipca 2017 - 20:07

A ze wspomnianą tuleją wspornika układu kierowniczego coś robiłeś ?


To teraz mnie zaskoczyłeś, bo to chyba jedyna rzecz na jaką nie zwracałem uwagi i nie została wymieniona. Możliwe, że uwalona tuleja wspornika dawałaby aż takie objawy?

#10 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2017 - 20:22

Nie wiem czy aż takie ale to bardzo istotna część w całej układance.

#11 OFFLINE   mikecreepman

mikecreepman
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 lipca 2017 - 20:49

Nagrałem filmik, aby zobrazować co się dzieje z kierownicą. Wybaczcie, ale nagrywałem go przed chwilą, a za oknem już ciemno. Tak, czy siak widać najważniejsze. 

Na filmie bujam kierownicą przy rozpędzaniu, aby pokazać co się dzieje na prostej drodze kiedy jest lekki uskok, lub nierówność. Niestety droga była jak stół dlatego musiałem rozbujać delikatnie ręcznie :) Widać także co się dzieje podczas hamowania. 

 

Link do filmu



#12 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2017 - 21:13

Niesamowite. Na moje oko bez naprawy układu wspomagania i przekładni się nie obejdzie. Coś strasznego.

Nie mam już Omegi ale nagrał bym film gdzie oma idzie jak po sznurku a kierownicę trzymam opuszkiem małego palca i to nie na autostradzie ale na zwykłej drodze. Pokonanie odcinka 200-300m bez trzymania kierownicy nie stanowiło żadnego problemu. Też po zakupie były problemy ale nie aż takie. Głównym był wspornik i sam drążek kierowniczy. Potem tuleje i to wszystko. Opony takie jak w Twoim przypadku.

#13 OFFLINE   mikecreepman

mikecreepman
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 lipca 2017 - 21:26

Do niedawna moja też jechała jak po sznurku. Niestety nagle coś się stało i jest jak jest. Obawiam się, że bez wymiany przekładni się nie obejdzie. Udam się do speców od układów kierowniczych i rozwieję wszelkie wątpliwości.

#14 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2017 - 21:35

Może płyn we wspomaganiu stracił kompletnie swoje właściwości. Trudno o diagnozę. Może warto o ASO zachaczyc niech się wypowiedzą bo strach tak jeździć. A nóż trafisz na jakiegoś kumatego ;) co rozwieje wątpliwości.

#15 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 145 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Olszewnica Stara
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 12 lipca 2017 - 23:24

Ja pierdziele, strach jeździć. Masz odwagę by wsiąść za kierownicę.

 

Koniecznie napisz, jak już będziesz wiedział, co jest tego przyczyną



#16 OFFLINE   XBSmario

XBSmario

    Ω MV6

  • 238 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lipca 2017 - 07:12

Na filmie prowadzenie wygląda groźnie. Liczę, że wymiana wspornika przyniesie Ci wyczekiwane skutki

Daj znać jak rozwiążesz problem.



#17 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 lipca 2017 - 07:27

A ja bym tu obstawił na przekłdnie kierowniczą patrząc po objawach z filmu, jednym słowem droga impreza.

#18 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2017 - 07:36

Tak mi sie z tym filmem skojarzyło

 


Edytowany przez Piotrek, 13 lipca 2017 - 07:40.


#19 OFFLINE   mikecreepman

mikecreepman
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 lipca 2017 - 09:05

Bezpieczeństwo przede wszystkim, więc staram się nigdzie nie poruszać tym samochodem.
Niestety wizyta w ASO odpada. Do najbliższego we Wrocławiu mam jakieś 40 km. Z racji tego, iż po drodze mogą czekać mnie jakieś niespodzianki ze strony układu kierowniczego istnieje szansa, że nie dojadę w całości.

Umówię się do speca od przekładni kierowniczych. Po wizycie zdam relację.

Ps. Wyjmował ktoś przekładnię z V6 i orientuje jakie mogą być tego koszty? Samą przekładnię mogę mieć za nieduże pieniądze, dlatego najbardziej interesuje mnie sam demontaż i montaż na gotowo.

#20 OFFLINE   cwil13

cwil13
  • 26 postów
  • Dołączył: 08-01-2014

Napisany 26 lipca 2017 - 14:25

Sluchaj ja mialem to samo geometria robienie zawieszenia itp.. Okazalo sie ze wymiana opon i nagle szla prosto, tez mialem niestare opony ale mialy wade





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: buja, znosi, ucieka, układkierowniczy, kierownica, przekładnia, omega, koleiny