Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koła uciekają, Omega jeździ jak chce, walka z układem kierowniczym

buja znosi ucieka układkierowniczy kierownica przekładnia omega koleiny

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 105 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 sierpień 2017 - 08:21

Kolego do omci opony maks to 215 szerokość, sam z tym walczylem jak mialem 225/55/16 po wrzuceniu łopat z 215/50/17 jak ręką odjął, idzie jak po sznurku, i mialem dokładnie to samo co opisujesz w pierwszym poście, wpadniecie w koleine to byla smierc :D a teraz nic kompletnie

#22 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1010 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 sierpień 2017 - 09:23

Kolego do omci opony maks to 215 szerokość, sam z tym walczylem jak mialem 225/55/16 po wrzuceniu łopat z 215/50/17 jak ręką odjął, idzie jak po sznurku, i mialem dokładnie to samo co opisujesz w pierwszym poście, wpadniecie w koleine to byla smierc :D a teraz nic kompletnie

Co Ty piszesz za głupoty. Ja cały czas jeżdzę na 235/35/19 i jakoś jazda w koleinach nie jest masakrą. Jak zawieszenie jest idealne to nie ma prawa rzucać.

Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

 


#23 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 105 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 sierpień 2017 - 12:04

No to ciekawe, ja mam podobnie jak kolega w opisie, wymienione chyba wszystko co sie dalo, łacznie z tyłem, na 225 lekka koleina i auto jechalo gdzie chciało, i wierz mi rozebrałem juz wszystko w zawieszeniu zeby to sprawdzic, przerabiałem poli, lemfy z bmw, lemfy z omegi, drazek srodkowy, nowy z lemfa, drazki to samo, maglownica zero luzu, cala zbieznosc i nic nie pomoglo, doslownie nic, wrzuciłem zimowki i auto.jedzie jak z fabryki, teraz mam łopaty 215 i jedzie elegancko

#24 OFFLINE   cwil13

cwil13
  • 26 postów
  • Dołączył: 08-01-2014

Napisany 06 sierpień 2017 - 12:39

Hehe a ja chlopaki mam 225/17/55 i a koleinach nic nie odczuwam wiec?;)

#25 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1010 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 sierpień 2017 - 12:41

To moje auto jest chyba popsute. Mało tego teraz druga oma jeździ na tych samych oponach i też jej nie rzuca.

Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

 


#26 OFFLINE   pawswi30

pawswi30
  • 84 postów
  • Dołączył: 23-10-2012
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 sierpień 2017 - 13:21

Kolego do omci opony maks to 215 szerokość, sam z tym walczylem jak mialem 225/55/16 po wrzuceniu łopat z 215/50/17 jak ręką odjął, idzie jak po sznurku, i mialem dokładnie to samo co opisujesz w pierwszym poście, wpadniecie w koleine to byla smierc :D a teraz nic kompletnie

 

79abf65dba46945995ebc7344d4a51720f39f6be

 

U mnie na fabrycznym rozmiarze 235/45 R17 też omega jedzie jak po sznurku :p.



#27 OFFLINE   adam7213

adam7213
  • 103 postów
  • Dołączył: 27-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 sierpień 2017 - 21:39

coś koledzy w tym jest, też mam całą zawieche ok plus geometria i na fabrycznym rozmiarze 235/17 plywała,

zmieniłem letnie i zimowe na 225/17 i idzie bez trzymania kierownicy.



#28 OFFLINE   szostak

szostak
  • 38 postów
  • Dołączył: 11-06-2017
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 sierpień 2017 - 21:56

W mojej było podobnie, jak kupiłem ją to miała 225 i myślałem, że luzy na gałkach albo coś nie bangla, ale zanim zacząłem grzebać zmieniłem opony na 205 i idzie jak po sznurku.

#29 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 105 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 sierpień 2017 - 22:45

Heh, śmiejcie się, śmiejcie.. jestem mechanikiem i przerobiłem juz w tym aucie chyba wszystko, silniki z obrócona panewka, walnieta asb, hamulce, cale zawiecho, i wierzcie mi znam te auto wręcz na pamięć, ze wszystkim sobie sam poradziłem i jestem pewny ze w tym zawieszeniu jest wszystko na tip top, geometrie robilem kilka razy na różnych warsztatach i zawsze po podpięciu maszyn wszystko bylo w granicach błędu, i ludzie od geometri rozkładali ręce ze nie ma co przestawiać. Kupiłem auto na stalówkach z oponami 195/65/15 i na tych oponach nawet z wywalonymi tulejami auto prowadziło sie super, potem wrzuciłem 205/55/16 ale conti ssr czyli runflaty i to była masakra, autem nie dało sie jechac, zmieniłem wtedy na poli tuleje i wierzcie mi, poprawa była znikoma, dopiero jak zmieniłem na zimówki 205/60/16 to nie wierzyłem ze to auto może tak fajnie jeżdzic, zima sie skończyła to kupiłem w miare ładne 225/55/16 i znowu było dokładnie to samo co na tych 205/55/16 runflat... Chwile na tym pojezdzilem, w międzyczasie kupiłem łopaty z oponami prawie nowymi 215/50/17 i wymieniłem małe tuleje poli na lemfy, i od tego momentu jedzie za***iście :) omka ma bardzo słaby układ kierowniczy który jest bardzo czuły na sztywność opony, i taka prawda że czym miększa opona na boku tym bardziej sie poddaje i nie przenosi tego na układ kierowniczy :) Każdy ma swoje zdanie i każdy też całkiem odczuwa "pływanie” Pozdrawiam :)

#30 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4322 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpień 2017 - 06:44

proponuje przyjrzeć się tulejom sanek, to że macie wymienione tuleje w wahaczach nic nie da jak sanki będą pływały


Edytowany przez DamianSz, 07 sierpień 2017 - 06:45.


#31 OFFLINE   fryta1212

fryta1212
  • 3 postów
  • Dołączył: 09-06-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 sierpień 2017 - 20:09

Problem został rozwiązany? Mam podobny i nie wiem gdzie szukać przyczyny :huh:



#32 OFFLINE   mikecreepman

mikecreepman
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 wrzesień 2017 - 15:57

Witam Serdecznie!

Od razu przepraszam za brak aktywności w temacie.
Do wczoraj nie ruszałem Omegi, ponieważ nie miałem czasu, żeby się z tym bawić, a że mam jeszcze inny samochód do jazdy, to tym bardziej olałem sprawę.

Nic nowego się nie dowiedziałem, ani nic się nie zmieniło od mojego ostatniego posta.
Aktualnie demontowana jest przekładnia. Jutro wszystko powinno się wyjaśnić. Będę zdawał relację z postępu prac :)

#33 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 142 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 wrzesień 2017 - 17:20

Miałem takie same objawy - jeżdzę na oponach 235/45R17 i też myślałem że będę musiał wymienić niedawno wymienone gumy lemforder w wahaczach. I co się okazało? Zaczęło mi szumieć tylne łożysko,  więc najpierw wymieniłem tylne łożysko i okazało się że objawy minęły. Auto zrobiło się sztywne że aż pojechałem pod biedronkę - nie będę opisywał po co. A przed wymianą łożyska bałęm się wejść w zakręt z poślizgiem, bo auto zachowywało się głupio i nieprzewidywalnie. Tak więc radzę sprawdzić luz na tylnych kołach (który na szarpakach na SKP nie wyjdzie). Po podniesieniu samochodu, na tylnym kole był wyczuwalny luz we wszystkich kierunkach. I ten luz ma bardzo duży wpływ na zachowywanie się samochodu w koleinach!



#34 OFFLINE   mikecreepman

mikecreepman
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 wrzesień 2017 - 11:47

Witam.

 

W moim przypadku jest to ewidentna usterka przy układzie kierowniczym. Nie ma szans, aby łożysko, czy opony mogły spowodować taką reakcję samochodu. Kierownica ucieka z rąk na tyle mocno, że jak ją puszę to wygląda jakby był włączony asystent parkowania  :smiech: Ostatnia przejażdżka skończyła się tym, że wracałem niecałe 20 km/h z włączonymi awaryjnymi, bo pomimo jazdy na wprost i mocnego trzymania kierownicy w pozycji "zerowej" koła same skręcały, przy czym nie dało się zapanować nad samochodem i było słychać przeraźliwy pisk opon. Dzisiaj przekładnia zostanie wyciągnięta z Omegi i trafi na diagnozę do specjalisty. 



#35 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1098 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 wrzesień 2017 - 15:04

A spróbuj ściągnąć pasek osprzętu i zrób rundke, blisko bo nie będzie ładowania. Tak zobaczysz czy to od przekładni





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: buja, znosi, ucieka, układkierowniczy, kierownica, przekładnia, omega, koleiny