Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Manual wymiany koła pasowego alternatora na sprzęgiełko


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
Brak odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2017 - 17:31

Mod pod silniki 2.0 i 2.2 dti ale i w innych też może pasić.

Czytając o sprzęgiełkach budowanych w nowych autach na osi alternatorów postanowiłem zabudować sobie takie cuś a co taki kaprys miałem.
Co do przydatności tego patentu odsyłam do netu po wszystkie mądrości ja nie będe na razie opisywał
bo wymiana altka to troche roboty a na dworze z ciepło nie jest jak założe to udostępnie filmik.
Więc postanowiłem zmienić stare koło pasowe altka na sprzęgiełko jedno kierunkowe,trochę zajeło mi czasu żeby skompletować cały zestaw do wymiany zwykłego koła pasowego alternatora na sprzęgiełko jedno kierunkowe co by odciążyć koło główne pasowe, napinacz paska wielorowkowego i za razem umożliwić swobodną prace alternatora żeby nie wymuszać jego hamowania odejmując gazu i po wyłączeniu silnika altek staje dęba po odcięciu mu napięcia.A wiadomo w naszych autach tego rozwiązania nie stosowano więc postanowiłem trochę poprawić ten mankament w tym aucie zafira A pisze o dieslu.Trochę się naszukałem rozmiarowo i żeby dobrze orginalnie pasowało i wyszło na to że pasuje typ AFP0030.
Pacjent to altek 100A myślę że inne też mają te same wymiary auto zafira A DTL.W astrach G te same altki są.

09OKcPw.jpg

Co było potrzeba kupić:
Sprzęgiełko o nr typ AFP0030 ale szukamy np po nr INA F-226387.04 koszt w granicach 88zł+przesyłka w zależności gdzie kupimy.
Sprawdzamy ile zębów jest w osi alternatora.
Klucz do przykręcania sprzęgiełka który ma 33 zęby, oczywiście mając klucz trzpieniowy M10 12 zębów długi koszt 14zł w castoramie jeżeli mamy w osi altka 12 zębów.

9NGxvva.jpg

bXfUhB5.jpg

Jak nie mamy klucza trzpieniowego to kupujemy taki komplet ale koszt będzie już wyższy o 100% i pamiętamy o tym żeby klucz trzpieniowy miał 12 zębów nie np 6 bo można uszkodzić oś alternatora.

EvvJ91c.jpg

Tu mamy foto jak dobrać sprzęgiełko chodzi co mierzymy.

5IhPVky.jpg

CyT3Fg7.jpg

Tu trochę fotek co i jak z odkręceniem koła alternatora i jakie pomiary będą potrzebne.

kEeEyUF.jpg

oZpuqd1.jpg

RXZGrZg.jpg

Rp0Y2K9.jpg

wGhSdv9.jpg

xcVboDr.jpg

tO8e4nO.jpg

RzDDhij.jpg

fRP7Wxh.jpg

5KqC0pr.jpg

1BJd7fu.jpg

IjwlWZU.jpg

j72QjKA.jpg

Tu otrzymałem sprzęgiełko co prawda zamawiałem nr typ AFP0030
a otrzymałem z literką V na pudełku czyli AFP0030(V) ale na pudełku
przekreślone V może opakowanie zastępcze bo po pomiarach wychodzi że to AFP0030 choć i z V też by pasowało.

CByeJyF.jpg

x3FYhu7.jpg

fLwVery.jpg

lUdzqS7.jpg

3aMEtOH.jpg

EA5WBDp.jpg

Teraz tylko dobrze dokręcić i wymiana z starego 70A na 100A ale już ze sprzęgiełkiem.

8kqPWty.jpg

IhYnNI6.jpg

f8fs0U1.jpg

Opinie należą do was kto nie spróbuje to nie będzie wiedział o efektach.