Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Łożysko tył/kasacja luzu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 czerwca 2017 - 08:33

Rok:1999
Silnik:2.5 TD

Po wypięciu półosi i demontażu zacisku stwierdziłem luz w tylnej piaście.Nie buczy tak jak przód ,który nie dawno wymieniłem,ale ma luz(teraz już wiem skąd to rytmiczne obcieranie/dudnienie po tej stronie).Oczywiście nowe łozysko zamówione,ale przede mną 500km. drogi.Pytanko,czy w tylnej piaście jest możliwość kasacji luzu,czy dociaganie nakrętki,ewentualnie dołożenie smaru coś da czy raczej strata czasu?Jaka jest szansa,że przy takiej usterce zrobię te 500km. bezpiecznie.Dodam,że jeżdże już ponad pół roku z takimi objawami,ustało na moment po wymianie tulei tylnej belki,niestety tylko na moment.

Pzdr-Hubert





#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 czerwca 2017 - 08:39

Nakrętka od strony półosi służy do tego, ale to przy nowym łożysku.

Jeżeli Twoje stare łożysko jest tak wyrobione że ma luz to znaczy to znaczy żeb należy je wymienić. Dociągnięcie nakrętki może spowodować, że łożysko "zaspawa" Ci sie w czasie jazdy i obróci w wahaczu ;)



#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2017 - 19:14

Dociągnięcie nakrętki może spowodować, że łożysko "zaspawa" Ci sie w czasie jazdy i obróci w wahaczu ;)
nie do końca bo to jest łożysko skośne z jedną bieżnią zewnętrzną jak ma spory luz to wewnętrzne bieżnie się zetkną pozostawiając nadal luz do swobodnego obrócenia

#4 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 lipca 2017 - 20:23

nie do końca bo to jest łożysko skośne z jedną bieżnią zewnętrzną jak ma spory luz to wewnętrzne bieżnie się zetkną pozostawiając nadal luz do swobodnego obrócenia

No właśnie dostałem nowe łożysko i tak to wyglada jak piszesz.Chyba nie da się tego za mocno dokręcić?