Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

usunięcie EGR w 2.2dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   darek62

darek62
  • 39 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 czerwiec 2017 - 18:22

czy jest to możliwe? jeśli tak to jak to zrobić?





#2 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 czerwiec 2017 - 07:22

A jaki masz egr, bo z tego co kojarze to były dwa rodzaje.

#3 OFFLINE   darek62

darek62
  • 39 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 czerwiec 2017 - 16:37

ja mam czarny, plastikowy, czy jakiś komponent plastiku.



#4 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 czerwiec 2017 - 08:55

Jezeli masz zwykly pneumatyczny to slyszalem ze mozna zaslepic.na allegro sa nawet gotowe zaslepki.ale ja bym ci radzil jeszcze konsultacje z jakims dobrym mechanikiem.ja u siebie tez chce zaslepic to dziadostwo bo tylko przez to problemy.pozdro

#5 OFFLINE   darek62

darek62
  • 39 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 czerwiec 2017 - 17:04

ja myślę że mamy takie same EGR-y, jeśli zaślepić to nie problem, ale co z podciśnieniem, żeby nie wychodziły jakieś błędy,



#6 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 czerwiec 2017 - 04:57

Slyszalem ze jak sie zaslepi to blad moze lapac i wtedy check bedzie sie swiecil ale silnik pracuje poprawnie.ja dzisiaj bede dzialal z tym jak cos mi wyjdzie to dam znac

#7 OFFLINE   darek62

darek62
  • 39 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 czerwiec 2017 - 19:09

to super ...jestem ciekawy co Ci wyjdzie.



#8 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3152 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwiec 2017 - 20:26

to super ...jestem ciekawy co Ci wyjdzie.

pewnie ruda mu wyjdzie :p



#9 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 czerwiec 2017 - 20:51

grzebałem sie dzisiaj i u mnie egr wporzadku wiec zostawilem ale w sobote zwalam kolektor ssacy bo jest tak zabity ze tragedia . a dlaczego u siebie chcesz zaslepic?

ps. robert moze tez bys cos podpowiedział  ;)



#10 OFFLINE   darek62

darek62
  • 39 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 czerwiec 2017 - 20:44

bo mam tak, gdy jadę na biegu 2, 3, 4, dodam gazu do końca (pedał w podłogę) auto ładnie odchodzi, ale po 3 do 5 sekundach coś go przydusza i zaczyna się wolniej rozpędzać (wchodzić na obroty) dużo ludzi się wypowiada nawet na różnych forach że to jest wina EGR-a i teraz sam nie wiem co zrobić, gdybym go zaślepił (prawidłowo) to już bym coś wiedział.

znam jeszcze taką opinię że to może być od pedału gazu, bo jest "elektroniczny" i mógł się w nim rezystor po prostu zepsuć. 

jeszcze jedno gdy dodaję gazu do dechy to (nie zawsze) licznik obrotów silnika zaczyna "żabkować" wskazówka skacze a nie idzie płynnie i jeszcze jedno jak na luzie pedał gazu dam do dechy to gruszka od turbiny zaczyna falować a powinna trzymać równe obroty.


Edytowany przez darek62, 28 czerwiec 2017 - 20:55.


#11 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 czerwiec 2017 - 04:37

Moze byc tak ze tez masz zabity kolektor albo czujnik doladowania . Ogolnie w tych silnikach najgorsze chyba sa te podcisnienia z nimi jest wiecznie problem .ja u siebie walcze juz jakis czas i zaczalem od czyszczenia kolektora .jak skoncze cala operacje dam znac o efektach .
Moze byc tak ze tez masz zabity kolektor albo czujnik doladowania . Ogolnie w tych silnikach najgorsze chyba sa te podcisnienia z nimi jest wiecznie problem .ja u siebie walcze juz jakis czas i zaczalem od czyszczenia kolektora .jak skoncze cala operacje dam znac o efektach .

#12 OFFLINE   darek62

darek62
  • 39 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 czerwiec 2017 - 15:16

szukam jeszcze dobrego fachowca żeby szczytać błędy bo u tych co już byłem to tylko szkoda było czasu.

jestem ciekawy jak wyjdzie z tym kolektorem.



#13 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3152 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwiec 2017 - 16:01

 

ps. robert moze tez bys cos podpowiedział  ;)

jak masz EGR ten na podciśnienie to tylko zdjąć wężyk i zaślepić i EGR będzie zamknięty :)

tylko teraz trzeba czekać kiedy ECU się zorientuje, że nie działa EGR i czeka wywali

można jeszcze programowo zmniejszyć otwarcie EGR o 20%, sam mam tak zmniejszone, ale EGR podpięty :D


 Ogolnie w tych silnikach najgorsze chyba sa te podcisnienia z nimi jest wiecznie problem 

co za problem nabyć nowe wężyki silikonowe i wymienić ten stary łamiący się plastik :)

np https://drive.google...a3Nnb0FnNkxUX3M


Edytowany przez robert514, 29 czerwiec 2017 - 16:36.


#14 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 czerwiec 2017 - 04:40

Robert taki jestes połapany moze ja ci podprowadze auto i bys mi ogarnal.albo przyjedz na mazury i wtedy pogrzebiemy .

#15 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 26 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipiec 2017 - 17:10

Slyszalem ze jak sie zaslepi to blad moze lapac i wtedy check bedzie sie swiecil ale silnik pracuje poprawnie.ja dzisiaj bede dzialal z tym jak cos mi wyjdzie to dam znac

W omedze B 2.2, 2.0 dti można wyłączyć egr a sam egr służy za zaślepke lub w każej chwili można wrócić do ori układu ja to robie tak na w mojej zafirze ale w astrze i w vectrze B też tak robią przepływka musi być pięcio pinowa i taka jest.

Tu taki mały opis mojego montażu.

 

Mój OFF egr.
Diode 1N4007 dałem jedną i jest ok, ale bywają przypadki w silnikach np 2.2 trza dać dwie diody szeregowo ale nie zawsze lepiej zakładać z jedną.A to zależy od przepływomierza ja mam 5 pinowy a silnik 2.0 .

Co potrzeba oprócz chęci.

pYQAEYS.jpg

Kupujemy przekaźnik samochodowy 12V/30A z takimi stykami 561 styki zwarte 30 z 87a.

U7WkoMn.jpg

Dioda prostownicza 1N4007

zyFXrkt.jpg

Oczywiście będą potrzebne przewody ile i jakie zostawiam do wyboru tylko nie za cienkie.

Budujemy przekaźnik na podstawce że w razie awari przekaźnika szybka wymiana.
To jest montaż w silniku DTL 82KM w silnikach z interkulerem należy znaleść sobie inne miejsca montażu
bo brak miejsca tak jak w DTL czyli zamontowanie to wasza twórcza fantazja.

yuTn1tL.jpg

afCxU5E.jpg

j0MzgyW.jpg

7tA1vXa.jpg

QxXGDC3.jpg

RHifBOg.jpg

ssw4twM.jpg

GTNCz0Z.jpg

x5TcrG8.jpg

6z6GKQM.jpg

MisJU1S.jpg

19IT93y.jpg

Wyłączenie klapek.
Opornik 1kohm/1W

MbCJUui.jpg

Nałożyłem klej z pistoletu wiadomo warunki atmosferyczne.

BGqfXAV.jpg

Tu troche zaszalałem i zamontowałem 1kohm/5W

I33H9uw.jpg

Proste jak drut i zapominamy o czyszczeniu dolotu z mazi a silnik dostaje świeże powietrze.
A przyjemność z jazdy teraz nie zapomniana.

Dodatkowo zrobiłem taki zworki z blaszki bo jak by co to wyjmie przekaźnik włoży zworke i podepnie podciśnienie.
ESKiUQm.jpg
gFAOYud.jpg
oCJLZc5.jpg
KNEeUFK.jpg

 

Po kilku miesiącach jazdy z obciążeniem EZ od EGR rezystorem 390 ohm samochód spisuje się bez zarzutu. Nie wystąpił żaden błąd związany z podciśnieniem. Sądzę, że jest to dobre rozwiązanie aby pozbyć się problemów związanych z EZ.

DPAWYFt.jpg
QNWBHZS.jpg
8pvzOBe.jpg
1LzIezS.jpg
FH61gyN.jpg

Przetestowałem i jest ok można zdemontować ezty.
Czyli można wypiąć wtyczkę od ez egr i w nią włożyć opornik 390ohm/1W ?.
Czyli teraz nie pracuje nawet ez egr i można go wybudować.

 

IFoXaAm.jpg

Życze powodzenia.

 

edit.

Dzis zakładałem ten układ do omegi 2,2 dti i wychodzi że strarcza jedna dioda.

 


Edytowany przez Dziadek13, 15 sierpień 2017 - 18:43.


#16 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 wrzesień 2017 - 09:23

Wszystko fajnie ale ja mam egr na podcisnieniu i zadna wtyczka do niego nie idzie.

#17 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 26 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 wrzesień 2017 - 18:08

Wszystko fajnie ale ja mam egr na podcisnieniu i zadna wtyczka do niego nie idzie.

 

I dobrze bo to jest emulator do podciśnieniowego egr.

A dlaczego by miała iść wtyczka do egr i do czego niby miała by być podłączona???.

Przecież na schemacie widać dokładnie gdzie ma iść,a no do ez od egr.


Edytowany przez Dziadek13, 20 wrzesień 2017 - 18:19.


#18 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 wrzesień 2017 - 07:15

Dzieki wielkie za pomoc nie dopatrzylem na zdjeciu .bede dzialal .pozdrawiam

#19 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 wrzesień 2017 - 18:29

Przygotowałem wszystkie podzespoły z powyższego układu ale mam jeszcze kilka pytań. Rozumiem że przekaznik z wlutowaną diodą prostowniczą podpinam do 5 przewodu od przepływki a dwa pozostałe przewody do kabla zasilajacego ez egru wedłług schematu . Pytanie czy opornik tez musi byc w tym układzie czy tylko sam opornik wpinam do kostki zasilajęcej ez sterujący łopatkami zawirowania ? Jeszcze jeden problem mam z tym ze u mnie w omedze ez sterujacy łopatkami tez steruje innym układem podcisnien i skoro go odłacze co z tym układem? Czy jest możliwość podpiecia tego układu do ez sterujacego kierownicą turbiny.Jezeli masz chwile prosze odpisz co o tym sądzisz . pozdrawim



#20 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 26 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 wrzesień 2017 - 17:01

Myśle że to powinno wystarczyć, diode możesz przylutować nawet przy samej przepływce tylko przewody od nie pociągniesz do przekaźnika.

 

eLph60y.jpg

 

Co do klapek zawirowań to osobny mod i tylko z opornikiem 1kohm/1W lub więcej wat.

I tu jest taka sprawa jeśli jeździsz po trasach to nie odczujesz że klapki masz wyłączone ale już po mieście przy deptaniu gazu odczujesz małą dziurkę w gazie bo klapki nie zadziałają i czujnik ciśnienia nie wyśle impulsu do ecu o większą dawke paliwa co skutkuje małą dziurą ale to samemu musisz sprawdzić czy opornik do klapek czy nie.Ale tak czy siak zawsze więcej jest podciśnienia tylko dla dla turbo przy odłączeniu obu ez.Ja jeszcze zabudowałem sobie zbiornik podciśnienia taki akumulator z golfa dla magazynowania podciśnienia ,ale w omegach chyba macie takie zbiorniczki myśle że na podszybiu pasarzera.

 

1qp8Squ.jpg


Edytowany przez Dziadek13, 22 wrzesień 2017 - 17:04.