Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak mocy. 2.2 16v. POMOCY....


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   loonger205

loonger205
  • 22 postów
  • Dołączył: 02-01-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 czerwca 2017 - 09:10

Rok:2001
Silnik:2.2 16v

Witam
Jakiś czas temu miałem problem z pękniętym kolektorem wydechowym.
Jak się okazało nie jest to jedyny problem, od czasu gdy kolektor pękł samochód stracił również kompletnie moc. Do około dwóch tysięcy obrotów zbiera się jakby normalnie po przekroczeniu tej granicy samochód traci moc od trzech tysięcy w górę Przyśpiesza jakby miał zaraz umrzeć. Im obroty są wyższe tym gorzej a dochodząc do granicy gdzie powinno być odcięcie, zaczyna nienaturalnie przerywać, Powyżej trzech tysięcy nie dzieje się prawie nic. Wskazówka prędkościomierza idzie w górę ale kompletnie tego nie czuć. Elastyczność i nie ma w ogóle. Na drodze ekspresowej autostradzie do setki ledwie się zbiera, maksymalnie rozpędza się do 130 i zajmuje mu to jakieś 2 tygodnie. 140 jedzie gdy gdy zjeżdża z górki. Mechanicy sprawdzili ciśnienie na cylindrach wszystko się zgadza. Wyczyścili przepustnicę. Stwierdzili że mechanicznie silnik jest OK. Zostały wymienione świece. Po odpięciu całego układu wydechowego zaraz za kolektorem wydechowym Przejechałem się nim ale nie ma żadnych zmian, oprócz tego że darł ryja popaprany Nadal jedzie jak muł. Odpiąłem też przepływomierz powietrza również żadnych zmian przy przejechaniu 5 km. Gdyby był układ paliwowy niesprawny zatkany filtr czy coś z pompką to pewnie by szarpał chodziłbym nierówno, a on chodzi w miarę równo, Oczywiście jak jest zimny to coś tam faluje ale później się uspokaja.
Czy mogę obstawiać przepływomierz powietrza? Nie mam możliwości znalezienia takiej samej Omegi i pożyczenia na chwilę przepływomierza, więc zostaje mi kupić nową bądź używaną. Ale czy to może być to?
Po podpięciu komputera wyskoczyły błędy że z przepływomierzem jest coś nie tak. Po skasowaniu błędów Przejechałem się samochodem błędy nie wyskoczyły, Więc błędy pewnie były przez te 5 km które zrobiłem wcześniej bez podłączonej przepływki. Zastanawiam się czy brak jakiejkolwiek różnicy czy zmiany w pracy silnika po odpięciu przepływomierza jest normalne?

Nigdy nie byłem polonistą, więc przepraszam za składnie. Macie jakieś pomysły bo mnie już ręce opadają.?

Z góry ogromne dzięki.

Edytowany przez loonger205, 24 czerwca 2017 - 09:13.




#2 OFFLINE   loonger205

loonger205
  • 22 postów
  • Dołączył: 02-01-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 czerwca 2017 - 16:49

Kupiłem nową przepływkę co prawda kiepską, chyba jakiś Chińczyk bo wtyczka do końca nie chce nawet wejść ale nic to nie zmieniło powyżej trzech i pół tysiąca obrotów zaczyna przerywać jest tutaj może ktoś kto miał podobne objawy bądź jakiś mechanik który ma jakiś pomysł?

#3 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 czerwca 2017 - 18:52

Przeplywka tylko oryginał, ja miałem podobnie jak mi cewka padła. Do 3 tys spoko a powyżej właśnie szarpalo

#4 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2017 - 20:17

Kolektor wydechowy był naprawiany, wymieniany czy nadal jeździsz z pękniętym? Jak był wymieniony to na jaki?



#5 OFFLINE   loonger205

loonger205
  • 22 postów
  • Dołączył: 02-01-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 czerwca 2017 - 16:18

Już myślałem że nie dostanę żadnej odpowiedzi. 😁
Oczywiście że nie jeżdżę z pękniętym kolektorem😁 kolektor został pospawany. Spaw świetny nie mam nic do zarzucenia. Jeśli chodzi o samochód to zaczyna być nerwowy już po przekroczeniu dwóch tysięcy obrotów.

#6 OFFLINE   loonger205

loonger205
  • 22 postów
  • Dołączył: 02-01-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 czerwca 2017 - 11:32

Ruszyłem dzisiaj w podróż po mechanikach, żaden nie ma czasu żeby sprawdzić to chociaż od ręki. Więc z jakąkolwiek naprawę będę musiał jeszcze poczekać. Jeden mi powiedział że być może czujnik położenia wału.


Podłączyłem ustrojstwo do komputera.Załączony plik  IMG_20170629_205056.jpg   32,35K   4 pobrań

Edytowany przez loonger205, 30 czerwca 2017 - 15:03.


#7 OFFLINE   loonger205

loonger205
  • 22 postów
  • Dołączył: 02-01-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 lipca 2017 - 16:42

 Jest diagnoza. Zawalony zawór EGR. został wyczyszczony. Mam także zatkany katalizator. Według mechanika jest do wymiany. nie umiem znaleźć używki. a nowy to jakaś masakra, 1/4 wartości samochodu. Ma ktoś może jakąś dobrą używkę.?? bądź sposób co z Tym zrobić.



#8 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 lipca 2017 - 19:54

A nie lepiej wywalić kata, wstawić rurę i do tego emulator sondy? Lub jakiś uniwersalny katalizator
Jeszcze kiedyś pisali o czyszczeniu kata w benzynie przez noc i dawało to efekty, trza by poszukać

Edytowany przez Marcin1989sc, 04 lipca 2017 - 19:55.


#9 OFFLINE   loonger205

loonger205
  • 22 postów
  • Dołączył: 02-01-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 lipca 2017 - 22:43

A nie lepiej wywalić kata, wstawić rurę i do tego emulator sondy? Lub jakiś uniwersalny katalizator
Jeszcze kiedyś pisali o czyszczeniu kata w benzynie przez noc i dawało to efekty, trza by poszukać

 

Mistrzu nie wiem jak to dokładnie zrobić ale tak bym chciał. bez względu czy ktoś będzie pisał  druciarstwie itd.



#10 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 lipca 2017 - 00:41

Z tego co kojarzę to plukales kata benzyna kilka razy i na noc go zalewales tez benzyna. Rano 2 x jeszcze plukales i montowales. Tyle pamiętam z tej operacji :)

#11 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2017 - 07:38

Zwykła strumienica w obudowie katalizatora za 50-60 zł plus emulator drugiej sondy kątowy i masz po sprawie. Oczywiście sondy muszą być sprawne.