Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5v6 hamownia

hamownia pomiary tuning 2.5 v6 wałki 3.0 wałki ecu od 3.0

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 stycznia 2018 - 19:30

pomiar na sterowniku AF, moze jest i mapa w kosci inna nie przecze, nie sprawdzałem AFR ale generalnie wracam do HJ

 

295ab6p.jpg



#62 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2018 - 21:30

zrobilem znowu pare pomiarow

tym razem przeciagniety zostal motor do odcinki a nie minimalnie przed i okazalo sie ze jest 210 kucy na samym końcu wykresu

dodatkowo pomiary z odlaczanymi i zaslepianymi klapami od multiramu

z odpieta tylna klapa jest ladny gladki wykres momentu i mocy ale na niskich obrotach jest wszystkiego sporo mniej

tak wiec fabryka sie spisala51dldy.jpg


należy jeszcze dodać ze odpieta tylna klapa jest otwarta a przednia odpieta jest zamknieta przy odpietej tylnej klapie robi sie otwarty przelot czyli krotki dolot ktory jak wiadomo pogarsza dól wykresu spróbuję jeszcze zamknac ta tylna klape i zobaczyc wtedy wykres

#63 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 kwietnia 2018 - 07:42

Na felgi ostatnio wjechały nowe oponki wiec można było szybciej pojechać i wyszedł mi wynik 230km/h przy 6300 obrotów, wiecej nie chciała iść.

W budzie jest skrzynia od R25 i most 4.22.

Ile wam panowie polecą omegi na skrzyni R28 i moście 3.9 albo 3.7 ?



#64 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 września 2018 - 10:30

Robiłeś już pomiar na 4 wałkach G?
Jakbyś jeszcze szukał to mogą Ci polecić kogoś od kogo kupiłem i ponoć ma jeszcze jeden komplet ;)
Co najśmieszniejsze u mnie w X30XE ktoś się pomylił i założył wałki odwrotnie :D
Jak będę to naprawiał to od razu wrzucę wszystkie G.
Tylko nie mam tak jak Ty hamowni pod nosem to i pomiarów nie da się zrobić, może po wymianie...



#65 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 grudnia 2018 - 21:27

witam

nie sprawdzałem 4x G bo w miedzy czasie miałem przygode z głęboką wodą i 98epat.jpg

 

tak wyszło bokiem

 

 

 

Wiec teraz jest zmiana na 3.2 z głowicami 2.5 po frezowaniu dolotowych i wydechowych z wałkami G oraz J z regulatorem 3.8 bara

i na osprzecie od 2.5 z Ecu od 3.0

taka troche kombinacja

 

na razie jest lipa gorzej niż seria bo miało byc sprezanie zwiakszone przez zmiane tych głowic z 10:1  na okolo 10,8:1 wiec troche mało tych kuni wyszło.

 

Jedzie ładnie ale wyglada na to ze trzeba by to ustawić bo sterownik od 3.0 chyba słabo sobie radzi. Czekam na jakies ewentualne podpowiedzi od czego zacząc bo przydało by sie troche kunia jeszcze wykrzesać

1zc0cwg.jpg



#66 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 grudnia 2018 - 09:22

już coś znalazłem z forum catery , chyba bedzie przekładka wałków

"Per Zirk of OOF, if we want more top end HP we must swap the 2.5L's intake and exhaust camshafts with 4 intake ("G") camshafts from the 3.2L and/or 3.0L engines (both motors use the same "G" intake camshafts). If we want more low to midrange torque we must use the "A" exhaust cams from the 3.0L (L81). Either way we should use the exhaust valves from either the 3.0L or 3.2L (sodium filled for better heat transfer). The "J" exhaust camshafts from the low compression 3.2L will reduce both power & torque in this higher compression "Frankenengine". Throw those "J" sticks in the dumpster. 



#67 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 grudnia 2018 - 12:14

Ja mam teraz 3.0 na 4 wałkach G ale u mnie nie ma tak lekko z hamownią :p
Zdecydowałem się na to gdyż jakiś janusz wcześniej robiąc głowicę zamienił wałki stronami i na jednej było ok a na drugiej A siedział na w miejscu ssacych a A na wydechowych :D O dziwo jeździło to jakoś :D
Muszę jeszcze katy wyciąć, bo się rozsypały, zmienić kable na nowe i chyba trzeba będzie sprawdzić na rolkach co to daje w 3.0

Ps. nie lepiej było zrobić niżej głowice od 3.0?



#68 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 grudnia 2018 - 21:06

Podobno na glowicach od 3.0 stopień sprężania byl by powyzej 11:1. Ryzyko spalania stukowego
Pomylka przeciez 3.0 i 3.2 to te same głowice

#69 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 grudnia 2018 - 00:05

Każdy seryjny komp przelewa paliwo.
Do tego wystarczy lać 98 (nie wiem na jakim robisz pomiary) i już ryzyko mniejsze.
Dodatkowo jeździsz też na LPG a tam jak sobie ustawisz dobrze to nie będzie takiego ryzyka.

Zakładałeś tą z 2.5 bo masz już kanały obrobione itp?

Tak czy inaczej moment na duży plus to pewnie zadowolony jesteś ;) 



#70 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 grudnia 2018 - 21:58

Dokładnie juz miałem te głowice 2.5 ogarnięte i wyczytałem ze głowice od 3.2 planują o 1.5mm żeby zwiększyć stopien sprezania a zmiana glowic na 2.5 daje ten sam efekt. Powinno przyjść troche na plus ale nie wiedziałem które walki wsadzić. Spróbuję jeszcze na wydech wrzucić te A. Z momentu jestem zadowolony. Czuć różnice po przesiadce z 250nm.

#71 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2018 - 22:56

Zmień od razu na G ;)
No chyba, że chcesz sprawdzić wyniki później po zmianie :p
Większa pojemność większy niuton :D
Ja tam z 3.0 średnio jestem zadowolony, bo trzeba się obchodzić jak z jajkiem a w 2.5 można było katować do woli :D 







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: hamownia, pomiary, tuning, 2.5 v6 wałki 3.0, wałki, ecu od 3.0