Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5v6 hamownia

hamownia pomiary tuning 2.5 v6 wałki 3.0 wałki ecu od 3.0

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopad 2017 - 15:40

jeszcze dla porównania na jednym wykresie

  • WAŁKI SSĄCE "G" z 3.0 oraz WAŁKI WYDECHOWE "E" z 2.5
  • WAŁKI SSĄCE "G" i WAŁKI WYDECHOWE "A" z 3.0

ciekawostka straty mocy na napędzie czyli wał i most około 65 KM

podobno w quattro to nawet 100 KM

jiyq3c.jpg



#42 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 listopad 2017 - 22:27

chcialem to sprawdzic kolego WOYSA tam jest zapodana norma din ktora bierze poprawke na cisnienie i temperature wiec w lato powinien byc ten sam wynik

Oby :) Bo zapodałeś bardzo interesujący temat i na dodatek dajesz non stop potwierdzenie w postaci wykresów za co wielki szacun ;)
 

#43 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 listopad 2017 - 19:15

znowu załozyłem ecu od 3.0 wersja HJ

wczesniej robiłem pomiar na hamowni i nie wyszła róznica mocy ale na afr wyglada to inaczej:

 

szid5j.jpg

 

wiec tak 

ECU 2.5 HH z tymi modyfikacjami co na pierwszej stronie FPR 3bary - AFR około 15.5 a przy max bucie nawet 16

ECU 3.0 HJ , FPR 3bary - AFR około 15 a przy max bucie idzie na 13

 

-wniąsek faktycznie ECU od 3.0 może podlać więcej paliwa nawet na regulatorze 3 barowym bo Ecu od 2.5 nie jest chyba w stanie zalać 200KM


ewentualnie lambda jak kto woli:

 

k12u80.jpg


plan jest taki jeszcze pare dni pojezdze i zrobie znowu pomiar na tym ecu 3.0 bo przy afr 13 powinno byc wiecej mocy na gorze

W miedzy czasie pojawił sie łacznik H



#44 OFFLINE   mvf

mvf
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 listopad 2017 - 19:38

Załóż ECU od 3.0 ale AF bo ten sterownik najwiecej paliwa podlewa. 



#45 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 listopad 2017 - 17:11

Pytanie do tych co probowali,
Co by bylo jak bym wrzucil skrzynie r28 od 3.0
Wzrosla by v max? A co z przyspieszeniem na pierwszych trzech biegach?

#46 OFFLINE   mvf

mvf
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 listopad 2017 - 09:36

R28 ma tylko dłuższą 5tkę. 

Z tego co wiem lepiej wrzucić r30 z 3.2 lub 2.2 dti. 



#47 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3159 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopad 2017 - 20:46

Załóż ECU od 3.0 ale AF bo ten sterownik najwiecej paliwa podlewa. 

masz dwa do wyboru

http://forum.omegakl...e-2#entry731021



#48 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 listopad 2017 - 00:11

Musze sprostowac bo wczesniej nie wyszla roznica

Od ostatniego pomiaru na exu 3.0 weszly walki A wydechowe, lacznik wydechu i tym razem troche pojezdzilem wiec mogl sie teoche zaadaptowac ale jak na razie to najlepsza konfiguracja 

16i5xy8.jpg



#49 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudzień 2017 - 23:45

Widzę że hamownie to ty masz chyba w garażu bo co mała zmiana to wykres zapodajesz.

Jak jeszcze miałem omegę ze starym silnikiem to też się bawiłem.

W silniku 2,5 V6 po zmianach:

- wałki z 3.0

- puszka na pająki i odłączony multiram

- wydech prawie przelot

- bez grzania przepustnic

- filtr powietrza pipercros

- komputer AF

- i pewnie coś jeszcze o czym nie pamiętam

Na PB oma pokazała 211,2 KM i 247,2 Nm

Na LPG 202,8 KM i 240,2 Nm

 

Zakładaj puszkę to dopiero odczujesz wzrost mocy. Ja swoją mogłem stawać na kresce z 3.0 i nie odstawałem.


Edytowany przez schak, 03 grudzień 2017 - 23:46.


#50 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 grudzień 2017 - 17:28

no to fakt hamownie mam zaprzyjaznioną

zamowiłem puszke i cały czas czekam, niestety w ostatnim czasie nie widziałem na aukcjach takowej porządnie wykonanej a sam nie zrobię wiec czekam aż kolega bedzie miał czas na wykonanie



#51 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 grudzień 2017 - 23:08

Ja mam trzy zaczęte i nie ma czasu aby skończyć. Muszę rurek wejściowych tylko poszukać i je przyspawać.



#52 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 grudzień 2017 - 22:25

Z tego co slyszalem to z nierdzewki chyba nie ma takiego wymiaru standardowego jak w projekcie i trzeba sobie wywalcowac. Chyba ze nie stosowac sie do dokladnych wymiarow





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: hamownia, pomiary, tuning, 2.5 v6 wałki 3.0, wałki, ecu od 3.0