Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5v6 hamownia

hamownia pomiary tuning 2.5 v6 wałki 3.0 wałki ecu od 3.0

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1010 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 sierpień 2017 - 17:18

Kolejny pomiar
Tym razem walki wydechowe A od x30xe wlozone na wydech
doszlo pare koni i Nm
mam uczucie ze lepiej sie wkreca miedzy 2 a 3 tys 20170816_180559.jpg

to ile teraz koników wyszło?

Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

 


#22 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 sierpień 2017 - 17:33

Załączony plik  Bez tytułu.jpg   46,8K   12 pobrań

200 kucy i 240 NM

 

jeszcze czekam na puszkę na pająki


kurde nie wiem dlaczego tak zmniejsza jakosc zdjec ktore wklejam

wrzucać na zewnętrzny hosting?



#23 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 sierpień 2017 - 18:31

Lepiej wrzuć bo nawet z lupą ciężko cokolwiek zobaczyć :D
 



#24 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1010 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 sierpień 2017 - 19:50

To już ładny wynik

Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

 


#25 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 wrzesień 2017 - 19:12

Wrzucam jeszcze raz zdjecia:

Ecu od 3.0 na benzynie i ecu od 3.0 na lpg

2hzgv8x.jpg

 

 

Z odłączonymi lambdami a drugi pomiar bez puszki filtra:

208u2l0.jpg

 

Pomiar z odłaczonymi lambdami gaz ustawiony na afr

2jcy41x.jpg

 

Pierwszy tylko wałki G ssace od 3.0 a drugi wałki G oraz A czyli i ssace i wydechowe od 3.0

2z6w7zb.jpg


Na razie nie mam puszki na pająki ale wpadł mi w ręce regulator ciśnienia paliwa z omegi 3.2 

1zqsowj.jpg

 

3.8 bara

 

W planach też jest zmiana na dwa wałków wydechowych aktualnie A na wałki G.

Podobno brytyjska policja jezdziła na G + G



#26 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 wrzesień 2017 - 19:23

Z tego wynika, że EKU od 3.0 nic nie daje bo od 2.5 jest w stanie się zaadoptować do zmiany?
Wykres na GA trochę dziwaczny bo max moment jest dostępny o 2tyś obrotów niżej? ale może to taka charakterystyka silnika ;)
Tak czy inaczej wynika z tego, że warto wymienić oba wałki pomimo tego, że na samych G da się jeszcze coś pociągnąć jeśli chodzi o obroty.

Ps. Da się coś jeszcze na pewno ugrać robiąc strojenie i ten dołek zlikwiduje ;) Masz tam kogoś kto ogarnia temat?

 

Szacun za chęci ;) i informacje dla potomnych :)


Podobno brytyjska policja jezdziła na G + G

To byłby hicior sezonu :D

#27 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 październik 2017 - 21:33

po wymianie regulatora cisnienia na 3.8 bara:

n3n0wl.jpg

 

Jak widac róznicy nie ma. Można uznać że w granicy błędu pomiarowego.

Jezdziłem z AFRem i jest okolice 14.7 wiec beny nie brakuje



#28 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 październik 2017 - 18:04

Sądząc po temperaturze to efektu brak.

#29 OFFLINE   mvf

mvf
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 październik 2017 - 09:19

Mógłbyś ECU AF od 3.0 wsadzić podobno najwięcej paliwa podlewa. 

Może sam regulator bez wtrysków nic nie daje? może trzeba też wydajniejszą pompkę paliwa? 

 

Jakbyś chciał wałki 4G to mam 2xG na sell :)



#30 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 listopad 2017 - 15:23

Chyba wróce do regulatora 3 bary, mam wrazenie ze troche przelewa waszke szczegolnie na rozruchu bo jakos ciezej pali na zimnym.

 

Nie widzę sensu próby kompa od 3.0 do tego regulatora 3.8 bara zeby np. podlał wiecej paliwa niz ecu 2.5 bo tak jak pisałem na afr podczas jazdy jest okolice 14.7 a nawet czasem bogaciej wiec znaczy ze daje odpowiednia ilosc paliwa na ilosc powietrza a dodatkowe paliwo tylko zmiejszy moc bo z tego co sie orientuje to najwieksza moc jest przy troche ubozszej mieszance a nie bogatszej

 

widze jeszcze takie opcje wzrostu wyników:

doprowadzenie wiecej powietrza skoro benzyny starcza np. przez

- jeszcze wyzsze wałki

- wieksze zawory

- polepszenie wydechu ktory moze jeszcze blokowac i tłamsić zasys

a pozniej to juz tylko turbo albo kompresor

 

poprawcie mnie jezeli sie myle



#31 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 listopad 2017 - 01:30

bo z tego co sie orientuje to najwieksza moc jest przy troche ubozszej mieszance a nie bogatszej

Tak to wygląda np w przypadku Hondy, gdzie większość jest przelana i dopiero odpowiedni striciel jest w stanie ogarnąć temat ;)

widze jeszcze takie opcje wzrostu wyników: doprowadzenie wiecej powietrza skoro benzyny starcza np. przez - jeszcze wyzsze wałki - wieksze zawory - polepszenie wydechu ktory moze jeszcze blokowac i tłamsić zasys
 
Tym już dużo nie ugrasz ale pewnie jeszcze jakieś 15KM i odpowiednio Nm dostanie ale jak już Ci wcześniej pisałem po profesjonalnym strojeniu bez oryginalnego kompa.

Jak masz kasę na takie zabawy to będzie strzał w dziesiątkę i pewnie wyjdzie jedno z mocniejszych N/A X25XE+

a pozniej to juz tylko turbo albo kompresor

nie baw się w kompresor :p

jak już to ładuj turbo a masz na czym bazować jeśli chodzi o informacje, już było tego trochę ;)
Jak masz silnik w dobrym stanie to powinien przyjąć trochę na klatę na OEM gratach, tylko odprężyć go trochę trzeba ale do tego też są gotowe graty :)



#32 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3159 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopad 2017 - 20:06

Chyba wróce do regulatora 3 bary, mam wrazenie ze troche przelewa waszke szczegolnie na rozruchu bo jakos ciezej pali na zimnym.

 

Nie widzę sensu próby kompa od 3.0 do tego regulatora 3.8 bara zeby np. podlał wiecej paliwa niz ecu 2.5 bo tak jak pisałem na afr podczas jazdy jest okolice 14.7 a nawet czasem bogaciej wiec znaczy ze daje odpowiednia ilosc paliwa na ilosc powietrza a dodatkowe paliwo tylko zmiejszy moc bo z tego co sie orientuje to najwieksza moc jest przy troche ubozszej mieszance a nie bogatszej

 

widze jeszcze takie opcje wzrostu wyników:

doprowadzenie wiecej powietrza skoro benzyny starcza np. przez

- jeszcze wyzsze wałki

- wieksze zawory

- polepszenie wydechu ktory moze jeszcze blokowac i tłamsić zasys

a pozniej to juz tylko turbo albo kompresor

 

poprawcie mnie jezeli sie myle

no ECU od 3.0 to nie tylko więcej paliwa ale też inne kąty zapłonu



#33 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 listopad 2017 - 10:06

no fakt ze inne kąty zauważyłem na ecu od 3.0 przez opel scanner. 

mysle na probą strojenia samemu np. na ecu masterze , regulacje lpg na na afr ogarniam a to bedzie chyba dosyć podobne

i cały czas czekam na puszke ala mantzel



#34 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 listopad 2017 - 23:42

kolejny eksperyment to H-pipe

 

2qn9ok6.jpg

 

29bxu1.jpg

 

2uqi14j.jpg

 

dzwiek faktycznie sie troche zmienił szczegolnie na jałowym



#35 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 listopad 2017 - 09:55

mysle jeszcze nad tymi wałkami G na wydech ale na angielskich forach piszą ze poprawiają góre a dół chyba nawet słabiej

jak bede miał wene na kolejną rozbiórkę rozrządu to sprawdze



#36 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 listopad 2017 - 14:20

Ten H pipe to miał coś poprawić?

Nie wiem czy nie pogorszy np przepływu spalin.

Wynik nie zmienił się znacząco a patrząc na temp to może nawet być gorszy jak znowu będzie około 30stopni.

 

Apropos wałków GG to nie będzie problemów z ustawieniem rozrządu?

Muszę sprawdzić swoje stare E/F w wolnej chwili.



#37 OFFLINE   mvf

mvf
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 listopad 2017 - 17:06

Nie bedzie problemu z ustawieniem rozrzadu ale z tego co wiem bedzie problem z wolnymi obrotami. 



#38 OFFLINE   itom

itom
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: NDZ
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 listopad 2017 - 19:39

Nie bedzie problemu z ustawieniem rozrzadu ale z tego co wiem bedzie problem z wolnymi obrotami. 

Mam 4xg w vb 2.6 ecu i500 i nie ma zadnego problemu z wolnymi a tym bardziej ustawieniem rozrzadu
Dla lepszego efektu z tym setupem walkow dalem wlasnie regulator cisnienia 3.8bara
Na 3 barowym silnik chodzil bardzej ostro,sucho

#39 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 121 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopad 2017 - 08:18

no miał poprawic co najmniej dzwiek:) wydaje mi sie ze troche znikneły rezonansy własnie w okolicach srodka wydechu . generalnie na youtubie sa testy h- pipa w v8 a wiadomo ze tam wydech maja dwa zapłony na głowicy jednoczesnie a v6 jeden ale teoria była ze w momencie wydechu od łacznika h spaliny maja dwa razy pojemniejszy wylot. chcialem to sprawdzic

kolego WOYSA tam jest zapodana norma din ktora bierze poprawke na cisnienie i temperature wiec w lato powinien byc ten sam wynik



#40 OFFLINE   mvf

mvf
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 listopad 2017 - 10:00

Mam 4xg w vb 2.6 ecu i500 i nie ma zadnego problemu z wolnymi a tym bardziej ustawieniem rozrzadu Dla lepszego efektu z tym setupem walkow dalem wlasnie regulator cisnienia 3.8bara Na 3 barowym silnik chodzil bardzej ostro,sucho

Oczywiście zgodzę się w 2.6 najlepsza konfiguracja 4xg. Ja pisałem o 2.5. 







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: hamownia, pomiary, tuning, 2.5 v6 wałki 3.0, wałki, ecu od 3.0