Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5v6 hamownia

hamownia pomiary tuning 2.5 v6 wałki 3.0 wałki ecu od 3.0

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 czerwca 2017 - 17:31

Rok:1996
Silnik:2.5v6

 

Temat powstał dla tych co "czują" moc :smiech:

 

Jak już pisałem w innym temacie pacjent to 2.5 v6 po cieżkiej walce ze swapem zakończonej powiedzmy sukcesem ale na pewno nie gotówkowym.

 

Modyfikacje:

  • Wałki "G + A"
  • Podstawka kolektora ssacego od 3.0
  • Kolektor tzn. te rury skrzyżowane od 3.0
  • Kanały ssace w głowicy dopasowane srednicą do podstawki 3.0 - porting
  • Kolektory wydechowe od 2.6
  • Wyciete ekofasolki i kanały wydechowe dopasowane do kolektorów 2.6 
  • Wywalony odkurzacz
  • Wywalony i zaslepiony egr
  • Filtr oleju przerobiony na nakrecany na gwint
  • Odłaczone ogrzewanie przepustnicy
  • Sruby korbowodów na Loctite najmocniejszy
  • Olej 10w60 racing Liqui Moly
  • Brak katalizatorów- tłumiki przelotowe
  • Tarcza sprzęgła z kewlarem
  • Termostat 82°
  • Włącznik wentylatora chłodnicy 87/92
  • Podniesione obroty biegu jałowego TECHem 2 na 730obr

 

Pomiar:

Załączony plik  pomiar1.jpg   54,83K   22 pobrań

 

Na forum dużo osób twierdzi że Ecu od 3.0 znacznie poprawia sytuacje po przeszczepie wałków G

 

Postanowiłem to sprawdzić:

Załączony plik  20170620_145900.jpg   32,23K   20 pobrań

 

Załączony plik  Screenshot_20170623-174035.png   469,37K   16 pobrań

 

Załączony plik  pomiary.jpg   49,31K   16 pobrań

Załączony plik  pomiar2.jpg   65,19K   16 pobrań

 

Własnie się okazało że katalizatory metalowe które zamontowałem AWG zabrały około 4KM i 7NM  :(

 

Niestety sterownik od 3.0 nie zmienia kompletnie nic w wykresie momentu i mocy.

Prawdopodobnie jest w stanie zrobić wieksze korekty niż 2.5 ale tego nie wiem bo niestety omega korekt paliwowych nie pokazuje.

Na LPG widac że to samo wiec nic tu kąt zapłonu nie zmienia.

Załączony plik  20170619_183926.jpg   52,33K   18 pobrań

 

W najbliższych planach test puszki na pająki a la Mantzel która się własnie robi...


Edytowany przez kokoszon, 20 września 2017 - 22:50.




#2 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 czerwca 2017 - 09:40

Czekam na potwierdzenie czy ta piszka działa bo od początku mojej przygody z omą jestem ciekawy czy to działa
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#3 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 czerwca 2017 - 21:16

Coś tak przeczuwałem, że komp od 3.0 nic nie da.

Strojenie powinno dać więcej ;)

Z ciekawości na jakiej Pb robiłeś pomiar ?



#4 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 czerwca 2017 - 22:16

na 95

#5 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 czerwca 2017 - 19:56

Jestem ciekawy ile w 3.0 da sie poprawić wyniki,

U siebie mam tez pewne mody,

 

- Kolektory wydechowe z 3.2

- Wycięte ekofasolki i porting kanałów pod kolektory z 3.2

- wywalony cały odkurzacz

- Zaślepiony egr, automatycznie po zastosowaniu kolektorów z 3.2

- Długi dolot, ale nie odłączałem podgrzewania przepustnicy

 

Mam oryginalne katy i cały wydech, ale nie wywalę ich bo nie zniosę tego dźwięku bez katów...

 

Auto odpycha się nieźle, wiadomo automat zamula ten silnik ale i tak jest dobrze, nie mam porównania do oryginalnej 3.0 żeby sprawdzić czy jest duża różnica.

 

Jestem ciekawy ile 3.0 by pokazało ;)



#6 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 czerwca 2017 - 20:39

jak masz kolego w okolicy hamownie to poświęć stowke i bedziesz wiedzial

#7 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 czerwca 2017 - 21:06

Ja mam w 3.2 233KM i 300Nm :)

Zrobione głowice na zicher, zawory, prowadnice, powiększone i spolerowane na lustro kanały wydechowe, barany, wywalone wstępne kąty, a dalej już wydech prawie seria :)

#8 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 czerwca 2017 - 13:21

Ja mam identyko i pomimo 320 tys przebiegu silnika nie bierze nic oleju, ostatnio na 15 tys dolalem litra z czego lekko mi sie pociły pokrywy, prowadnice, zawory i uszczelniacze, kanaly rozwiercone i polerowane, tylko tyle ze nie mam baranow :(



#9 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 czerwca 2017 - 18:47

Litr na 15tyś to nie jakoś dużo ;)
Ale wypadałoby zacząć zmieniać olej częściej :p 
No chyba, że zmieniałeś i prowadzisz aż tak dobre statystyki :)



#10 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwca 2017 - 19:05

ja jeżdżę na Motul 300V 5W40 :D



#11 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 czerwca 2017 - 19:10

noo przeciągnąłem trochę ta jedna wymianę, ale to na valvoline vr1 racing 5w50

Teraz wlałem mu specola gold syntetic 5w40 i bardzo ładnie pracuje,

 

btw to nie temat o olejach ;)



#12 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lipca 2017 - 21:52

na razie jeszcze puszka nie gotowa ale zrobilem pare pomiarów z ciekawości

Test 2: na odlaczonych lambdach swiecacy check i strojenie LPG na afr 15.7 czyli tak jak podobno wyglada idealny sklad dla gazu:

Załączony plik  20170720_224235.jpg   39,37K   12 pobrań

Test 2
odlaczone lambdy na pb
Test 3
zdjeta puszka filtra powietrza czyli ssacy zaczyna sie od kolanka przed przeplywomierzem

Załączony plik  20170720_224203.jpg   44,13K   13 pobrań
 


Edytowany przez kokoszon, 20 lipca 2017 - 22:17.


#13 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 sierpnia 2017 - 09:36

Panowie z powodu tej drobnej straty mocy po montazu katow kupilem teraz dwa tlumiki przelotowe i tak sie wlasnie zastanawiam czy zalozyc zamiast katow czy moze zalozyc zamiast tych duzych srodkowych?
chcialbym jakichs opini zanim znowu potne wydech😀

#14 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 sierpnia 2017 - 10:56

Tłumiki raczej musisz zamontować na miejsce starych puszek.
A chcąc uzyskać więcej mocy to raczej katy trzeba wywalić a przynajmniej tak się zawsze robiło w starszych samochodach.

Swoją drogą nie sądzę żeby przyczyną chwilowego spadku tej mocy były tłumiki.
Na 99% strojenie pomoże w wyrównaniu wykresu.

Tu masz np wykres z mojej byłej IV i to już też po strojeniu ale kiepskim jak widać
451ad6cef720f0b9med.jpg

A tu masz wykres z mojej byłej III po porządnym strojeniu ;)
a6d4c9733571054cgen.jpg

Nie patrz na wyniki bo pomimo, że oba silniki były praktycznie identycznie to ten w III miał ostrzejsze wałki i większy stopień sprężania bo tłoki inne.

Później ten z IV też dostał takie ale poszła na sprzedaż więc nie mam wyniku końcowego.

 



#15 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2017 - 17:20

na razie jeszcze puszka nie gotowa ale zrobilem pare pomiarów z ciekawości

Test 2: na odlaczonych lambdach swiecacy check i strojenie LPG na afr 15.7 czyli tak jak podobno wyglada idealny sklad dla gazu:

attachicon.gif20170720_224235.jpg

Test 2
odlaczone lambdy na pb
Test 3
zdjeta puszka filtra powietrza czyli ssacy zaczyna sie od kolanka przed przeplywomierzem

attachicon.gif20170720_224203.jpg
 

nie wiem na co liczysz, ale te 20KM uzyskałeś, które to było obiecywane po zmianach.



#16 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 sierpnia 2017 - 18:01

Niech chłopak próbuje. Bo wiesz, jeśli w przyszłości ujawni się u nas kolejny teoretyk to pokażemy mu te wykresy. I już.

 

Porządna robota. :brawo:



#17 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2017 - 18:51

Niech chłopak próbuje. Bo wiesz, jeśli w przyszłości ujawni się u nas kolejny teoretyk to pokażemy mu te wykresy. I już.

 

Porządna robota. :brawo:

niech robi, nie mam nic przeciwko, ja byłem ze swojego 2,5V6 po modzie zadowolony :D



#18 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2017 - 17:07

Kolejny pomiar
Tym razem walki wydechowe A od x30xe wlozone na wydech
doszlo pare koni i Nm
mam uczucie ze lepiej sie wkreca miedzy 2 a 3 tys


Edytowany przez kokoszon, 16 sierpnia 2017 - 22:31.


#19 OFFLINE   itom

itom
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: NDZ
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 sierpnia 2017 - 17:09

Najwiekszy niut uzyskasz na A+A kosztem teroche mocy

#20 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2017 - 17:10

;)

Załączone pliki


Edytowany przez kokoszon, 16 sierpnia 2017 - 22:31.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: hamownia, pomiary, tuning, 2.5 v6 wałki 3.0, wałki, ecu od 3.0