Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ślizga się nowe sprzęgło.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   xenonkb

xenonkb
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-06-2017
  • Skąd: Łochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 23 czerwiec 2017 - 14:50

Rok:1998
Silnik:3.0 v6

 

Jako że to mój pierwszy post chciałbym was wszystkich serdecznie przywitać (o ile robię to w dobrym miejscu) i mam nadzieje że będę miał na tyle wiedzy by wam też pomagać swoim doświadczeniem.

 

A co do problemu:

Mam od pół roku omege 3.0 v6 z podtlenkiem, rocznik 98.

Zaraz po zakupie i naprawie poprzednich problemów z nią( opisze co i jak w innym poście) padło mi sprzęgło, tzn. zostało spalone:P

Wymieniłem na nową tarcze i docisk, przejechałem na tym 5tys km i znowu padło. Lecz po wyciągnięciu okazało się że wcale złe nie było a ślizgało się jak cholera. Tym razem jako że zobaczyłem iż z wysprzęglika sączy się płyn wymieniłem cały zestaw: tarcza, docisk jakiejś firmy z literą M w logo (Mac...coś tam) oraz wysprzęglik firmy FTE. No i niestety cały czas ślizga się sprzęgło nie tak mocno jak wcześniej ale jest problem z wyprzedzaniem i ostrzejszym ruszeniem. Odpowietrzane od góry normalnie pompą jak hamulce oraz od dołu odpowietrznikiem i nic nie pomogło. Zaznacze że sprzęgło bierze przy samej górze i wystarczy wcisnąć je na 3cm żeby wysprzęglić i zmienić bieg. Zaznaczę też że całe koło zamachowe było wyczyszczone żeby nie było żadnego smaru, syfu itp.

Pomóżcie :blush:





#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3152 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwiec 2017 - 14:23

wygląda, że masz złą wysokość docisku, trzeba by pomierzyć ze starym



#3 OFFLINE   xenonkb

xenonkb
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-06-2017
  • Skąd: Łochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 24 czerwiec 2017 - 16:14

Jak zmierzyć tą wysokość, od którego miejsca do którego? I jaka powinna być nominalna wysokość?

#4 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Skąd: Grójec WGR
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 czerwiec 2017 - 16:34

A mnie się wydaje że może być sprzęgło ujowe... obstawiam że chodzi o firmę mecarm a ona do najlepszych nie należy... tylko luk/sachs.


Dodany obrazek


#5 OFFLINE   xenonkb

xenonkb
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-06-2017
  • Skąd: Łochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 26 czerwiec 2017 - 17:28

Właśnie rozmawiałem z kilkoma osobami i są rożne opinie. Jedni mówią że wina tej marki sprzęgła, druga informacja to taka że wysprzęglik do końca się nie cofa i cały czas dociska docisk (i ja mam wrażenie że tak jest) trzecia opcja to może być krzywe koło zamachowe po spaleniu pierwszego. Pierwsze co wykonam to spróbuje jakoś cofnąć wysprzęglik bez ściągania skrzyni. Lecz jeszcze nie mam pomysłu jak to zrobić. Jeżeli nie pomoże to wyciągnę cały zestaw wraz z kołem zamachowym i zawiozę do zakładu który regeneruje sprzęgła. 



#6 OFFLINE   xenonkb

xenonkb
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-06-2017
  • Skąd: Łochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 09 lipiec 2017 - 21:44

Problem został rozwiązany. Wina była złej jakości sprzęgła. Sprzęgło firmy meccarm jest przystosowane do przekazania max 150km. Wymieniłem na luk-a który ma wytrzymać do 260km, tak wyszło u faceta który regeneruje sprzęgła. Ciekawostka jeszcze taka że luk Valeo Sachs jest produkowane przez jednego producenta i można znaleźć np. luk-a w pudełku Sachs.